Gå til innhold
Hundesonen.no

Pop-up tøybur

Mailin

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vet hvor man får kjøpt pop-up hundebur på nettet? Tenker på de man "vrir" rundt for å legge sammen, ikke de som man har stenger og lignende i, et sånt har jeg :aww:

Skrevet

Har ikke sånn, men har bur uten stenger, som står ved hjelp av for- og baksiden som festes til veggene med glidelås. Kjøpt fra PetWorld.no

Skrevet

Det var sånn som Hampus og Labbis linket til jeg tenkte på, ja :-) Tusen takk! Om andre har tips om en lik type til en billigere pris også (selv om disse ikke var ille..) så blir jeg glad for det også.

Skrevet

Jeg har cleanrun sitt - en plass i dypet - om jeg finner det og du vil ha det kan du få kjøpe det. Er ikke brukt og ligger bare og tar opp plass.

Edit: Jeg har det største - trur eg.

Skrevet

Det største er kanskje litt stort, har jo knøttliten hund, men da kan jo forsåvidt begge ligge i det. Kan du ikke finne det fram og se hvor stort det er og hva du skal ha for det? :aww:

Edit; bare sånn at ingen skal tro noe annet; jeg synes hun er liiten, hun er vel mellomstor for alle andre ;-)

Skrevet

Jo det kan jeg. Er ikke sånn veldig stort om jeg husker riktig, kahlo kan akkurat stå oppreist i det. Men skal grave det frem i løpet av uka og gir lyd. :aww:

Skrevet

Kennel har også slike bur, om man er på utstillinger så pleier de å selge det der. Selvom de koster litt, så er det ofte tilbud/kampanjer.

Tror jeg betalte 1-200kr for mitt, og det er stor Tinka størrelse (6kg phalene).

Skrevet

Du kan få My sitt for 150,- (det kan fint brukes og "krølles sammen" men jeg er usikker på om jeg har gjort noe rart med det når jeg har skullet prøve å slå det sammen, for jeg får det aldri sammen igjen slik som det var når jeg fikk det) - men så virker det jo som alle andre har samme problemet som meg da :aww: Man får det opp, men ikke lagt sammen (riktig) igjen

Skrevet

Du kan få My sitt for 150,- (det kan fint brukes og "krølles sammen" men jeg er usikker på om jeg har gjort noe rart med det når jeg har skullet prøve å slå det sammen, for jeg får det aldri sammen igjen slik som det var når jeg fikk det) - men så virker det jo som alle andre har samme problemet som meg da :aww: Man får det opp, men ikke lagt sammen (riktig) igjen

Man må bare ta tak i to hjørner og vri og vrenge og snurre rundt og plutselig ligger det i alle fall litt flatt. :lol:

Hilsen Ingvild, Benedictes pop-up-bur-sammenlegger.

Skrevet

Man må bare ta tak i to hjørner og vri og vrenge og snurre rundt og plutselig ligger det i alle fall litt flatt. :aww:

Hilsen Ingvild, Benedictes pop-up-bur-sammenlegger.

Ååå du aner ikke hvilket show det har vært her mens jeg og samboern har prøvd å legge det sammen igjen. Jeg fant bruksanvisningen på nett, men ble ikke noe klokere overhodet... Vi studerte bruksanvisning og prøvde sikkert 50 ganger hver, og etter den gangen har jeg prøvd meg noen ganger alene også, til ingen nytte... Jeg har prøvd å ta tak i alle hjørnene som er, vri alle veiene som finnes, men det blir aldri riktig :lol: En av de der "stroppene" kommer alltid feil, og man får ikke lagt det 100% i sammen.. Men akkurat nok til at det går oppi en sekk da :D

Skrevet

jeg har fått mitt til riktig - men glemt å måle det. :aww: Så damå jeg ta det opp og måle det, og da får jeg det vel ikke sammen igjen...

• 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...