Gå til innhold
Hundesonen.no

Sterke magesmerter


Mirai

Recommended Posts

Har i går kveld og i dag hatt ganske sterke smerter i magen. Jeg er ganske sikker på at det ikke har noe med overspising å gjøre, fordi 1) jeg overspiste ikke og 2) har hatt vondt i magen pga. mat før og det kjennes ikke sånn ut.

I går kveld kunne jeg ikke gjøre annet enn å bare krøke meg sammen og ha vondt, da var det sånne plutselige voldsomme stikkende smerter som var litt av og på. Jeg våknet hele natten gjennom pga. jeg hadde vondt og det ikke ble bedre. Da jeg stod opp i dag føltes det litt bedre, men så fort jeg begynte å røre meg ble det vondt igjen. Utover dagen og med et par Paracet føltes det bedre, men det er fortsatt vondt. Den stikkende smerten er borte, men jeg har en utrolig rar følelse i magen og om jeg klemmer på den gjør det ganske vondt.

Da jeg la meg i går følte jeg meg varm og dårlig. Matlysten har vært litt sånn at jeg har følt meg ganske uggen, men ikke regelrett kvalm. Ikke vært noe problem å spise. Har ikke noe vondt i halsen eller hodet eller noe sånn typisk influensarelatert!

Har også vært på do nok til at jeg vet at det ikke er stappfullt av mat der for å si det sånn :aww: eller gass.

Har også fått en slags smerte i nedre del av ryggen på høyre side.

Har markert området der det gjør vondt å presse med blått, og der det er gult er der det gjør vondt i ryggen (selvfølgelig bare på baksiden, hehe). Lånt et snasent bilde fra google for å kunne vise!

painnn.jpg

Om det ikke er bedre i morra ser jeg meg nødt til å gå til legen. Kjeeedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det føles ikke sånn heller. Jeg pleier å ha ganske sterke mensensmerter, men det ligner ikke på det heller :aww: skal egentlig ikke ha mensen med det aller første heller. Det var det første jeg tenkte også, om det kunne være det. Men i går var det virkelig alt for smertefullt til å engang være i nærheten av menssmertene som jeg pleier å kurere med sånn 3 smertestillende, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensensmerter er jo et alternativ da, forutsatt at det er den tiden i mnd selvfølgelig. Ellers har jeg hadt noe lignende en gang. Helt j***** vondt kom i 'bølger' ikke gass, ikke menssmerter og ikke overspising. Kom og gikk ganske lenge, fikk til slutt ei venninde til og kjøre meg på legevakta siden jeg ikke var i stand til og kjøre selv, måtte vente der en stund også gikk det selvfølgelig over og enda mer typisk så kom det tilbake igjen på hjemturen. Tok div prøver, men de var helt fine. I følge legen så var det vel så mye som 90% av de som kom inn med magesmerter kunne man ikke forklare hvorfor, og som regel gikk det over av seg selv. Fikk beskjed om og dra hjem og se det an, dagen etter hadde jeg fortsatt vondt, men så gikk det over av seg selv. Kan nok være mye rart, men er det ille så dra til legen. Bedre med en gang for mye enn en for lite.

En annen ting er at det kan være stive muskler. Jeg sliter med at den indre muskulaturen på bakside av lår og i magen er anspent pga en skade jeg fikk for noen år siden og det kan til tider, når det er ille kjennes ut som magesmerter. Skikkelig rart siden det ikke plager meg til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde nyreinfeksjon var smertene veldig like de du beskriver. Vanvittig vondt i magen, og på siden av ryggen. Klarte knapt å stå oppreist, og vanlige smertestillende fjernet ikke smertene. Jeg ville tatt turen til lege så snart som mulig, det er best å få sjekket slike ting ut og startet eventuell behandling så raskt som mulig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Cyste på eggstokken? Ganske vanelig, og veldig, veldig vondt.. Ene venninna mi har det, hun trodde det var noe galt med blindtarmen. Kunne ikke røre seg noe særlig og hadde fryktelig vondt så hun krøket seg sammen. Det var ikke noe galt med blindtarmen, men var cyste på eggstokken.

Edit: Wow. Dette innlegget hørtes plutselig ut som om jeg bare anbefalte en rase :aww: Det var absolutt ikke meninga å høres sånn ut, men ville sjekket meg for cyste på eggstokken for å være på den sikre siden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du ;-)

Den der mageinfluensaen rammet jobben min hardt de siste ukene før jul. En god del av de ansatte og ca en tredjedel av barna lå helt utslåtte hjemme med de samme symtomene. Merlin hadde det samme de siste dagen men han får jo lett litt problemer med magen. Ellers har vi menneskene her i huset sluppet ganske greit unna, men slike mager er i hvertfall jeg vandt til å leve med. Imodium er bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis smertene er/kan være ganske intense så ville jeg dratt på legevakta. Jeg har litt for høy smerteterskel selv, og har kommet sent inn både med blindtarmbetennelse og galleblærebetennelse med den typen smerter. Bedre for tidlig enn for sent, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo ingen særlige vitale deler bak den blå ringen du har tegnet.

Og den gule ligger for langt nede til at jeg vil tro det er nyrebekkenbetennelse.

Som en sa, så er magesmerter veldig vanskelig og stille noen diagnose på, veldig ofte fordi det går over til slutt uten at man kan finne noen fasit på nøyaktig HVA som var i veien.

MEN jeg ville nok like vel tatt en liten tur innom legen, for og se om han kan ha noen svar på det :aww:

God bedring :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke eggløsning da.. jeg har til tider ekstremt vondt når jeg har det.. det varierer veldig, men annen hver mnd er stort sett ille, er som sterke menssmerter i styrke, bare det er mer stikkene smerter enn brennde.. varer en dag eller noen timer av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke eggløsning da.. jeg har til tider ekstremt vondt når jeg har det.. det varierer veldig, men annen hver mnd er stort sett ille, er som sterke menssmerter i styrke, bare det er mer stikkene smerter enn brennde.. varer en dag eller noen timer av gangen..

Samme her, og jeg får det ikke hver mnd heller, bare en sjelden gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...