Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra Nokia til HTC

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har i dag kjøpt meg julegave til meg selv , HTC Wildfire.

Har i dag en vanlig Nokia ( C5). Har tidligere hatt Nokia, så da har det vært enkelt å bytte mobil ( de nye Nokia'ne har overføring fra telefon til telefon program i menyen - super enkelt. I tillegg har jeg Nokia sitt eget program slik at man kan ta backup ).

Så da blir spørsmålet, hvordan flytter jeg alle kontakter fra Nokia til HTC ?

Har noen SMS/MMS'er i egen mappe som jeg gjerne skulle hatt med, men de er ingen krise. Men alle kontakter er viktig ....

Har ikke plass til alle kontaktene på SIM kortet.

Bilder og video er på minnekorte så de er ok.

Tar gjerne i mot nytte tips vedr. HTC og innstillinger. Min første touch telefon, så dette blir spennende.

Burde man ha film på skjermen eller holder det med en beskyttende body rundt ?

Skrevet

Har du netcom eller telefon ol? Iallefall Netcom har kontaktsync. Så jeg synker alt opp til netcom, også lasster ned på ny telefon. Også HTC har jo HTC Sense, så etterpå kan du synce hele facebook vennelista også gå igjennom kontaktene og koble de. Tok mge litt tid men veldig praktisk. Når de ringer ser jeg profilbilde,status,bursdag etc :rolleyes2: Også får du alle telefonnummer og eposter på en plass. Har du flere kontakter som tilhører samme person kan du koble alle sammen til 1 også. Veldig lett.

Jeg bruker bare sleeve til å ha mobilen i, da harjeg ikke trengt sånn film.

Skrevet

Jeg har Telenor ( gjennom jobben ).

Lette litt på nettet og ser ut som man kan bruke Bluetooth. Så da får jeg prøve meg litt frem.

Men tar som sagt gjerne i mot tips.

Hvordan sleeve har du ?

Skrevet

Husker ikke helt hvordan det er på Nokia, men er det en mulighet å kopiere over til minnekortet? Hvis ikke så mener jeg Telenor også har backup tjeneste på min side og du kan kopiere kontaktene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...