Gå til innhold
Hundesonen.no

Bedøvelse for dyr


Aina&Kaizer

Recommended Posts

Jeg spør kanskje veldig dumt nå... Men jeg leste en sak i Dagbladet om en mann som ble henrettet med bedøvelse for dyr. Og der står det: "Flere eksperter har advart mot å bruke pentobarbital. De mener det er en risiko for at fangen ikke blir bedøvet, bare lammet, slik at fangen får en svært smertefull død."

Det gjelder vel ikke for dyr? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør kanskje veldig dumt nå... Men jeg leste en sak i Dagbladet om en mann som ble henrettet med bedøvelse for dyr. Og der står det: "Flere eksperter har advart mot å bruke pentobarbital. De mener det er en risiko for at fangen ikke blir bedøvet, bare lammet, slik at fangen får en svært smertefull død."

Det gjelder vel ikke for dyr? :wub:

Pentobarbital gis alltid i en kraftig overdose på dyr, dette regnes ut fra art og størrelse på dyret. Pentobarbital gis i tillegg alltid etter full bedøvelse så dyret sovner helt. Hadde man gitt dyret Pentobarbital uten bedøvelse i forkant hadde nok dyret lidd ja, uansett overdose eller ikke, men dette skal ikke forekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gis det rett i hjertet, slik at det stopper umiddelbart .

Det jeg reagerte på er at de kaller det "bedøvelsesmiddel", eller hva det sto...Dette brukes ikke som narkose lenger, kun avlivinsvæske. Dette er nettopp pga faren for overdosering (død) og andre ekstremt kjipe bivirkninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...