Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv

Heidihj

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en god turkløv som skal brukes til alt fra lengere fjellturer til dagsturer og butikkturer. Har fra før en kløv fra Breeders, men er ikke noe fornøyd med den. Den sklir veldig lett, og sitter feil på ryggen. Noen som har erfaringer med en god kløv?

Har sett litt på Togokløven fra Seleverkstedet, men vil gjerne høre om deres erfaringen og meninger :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre emner med kanskje gode tips! :ahappy:

http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=49195&st=0&p=857751&hl=kl%F8v&fromsearch=1&#entry857751

http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=46677&st=0&p=797042&hl=kl%F8v&fromsearch=1&#entry797042

http://hundesonen.no/forum/index.php?showtopic=32278&st=0&p=480267&hl=kl%F8v&fromsearch=1&#entry480267

Ut ifra de andre emnene, ser det ut som om Laika og Togo er de som går igjen. Av de to ville jeg valgt Togo, tror jeg. Vi har har en Laika, og den syns jeg er litt så som så.. Jeg vet hvertfall at jeg vil kjøpe meg Ruffwear kløv når den tid kommer :lol: Da får du kløv og god sele i ett, og kan da ta av kløven og ta den på igjen, uten noe miksmaks, siden selen er på hele tiden! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser ut som det blir en tur til Seleverkstedet og prøve Togokløv etter nyttår da :ahappy:

Angående Ruffwearkløven syns jeg den ser litt "pinglete" ut. Mulig jeg tar feil, men ser ikke ut som det er så god plass i de. Syns de sitter litt rart på også, men har ikke prøvd den på tur selv. Har prøvd den på Elwira, og det ser feil ut i mine øyne. Det at det er sele på er jo bra, men har flere gode seler, så er ikke så must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser ut som det blir en tur til Seleverkstedet og prøve Togokløv etter nyttår da :ahappy:

Angående Ruffwearkløven syns jeg den ser litt "pinglete" ut. Mulig jeg tar feil, men ser ikke ut som det er så god plass i de. Syns de sitter litt rart på også, men har ikke prøvd den på tur selv. Har prøvd den på Elwira, og det ser feil ut i mine øyne. Det at det er sele på er jo bra, men har flere gode seler, så er ikke så must for meg.

Hvor har de sledeverkstedet? :lol:

Du vil jo slippe å stramme og herje på med å sette på kløven etter pauser også, siden du bare knipser den på selen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffwear sin er ikke stor nei, men det er det jeg liker med den da, at den ikke er for hemmende for hunden. Jeg er veldig fornøyd med den, synes den sitter bra på min hund, plass til det vi trenger på en dagstur. Men høres ut som du trenger noe litt større, og kanskje mer solid. Hver til sitt bruk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Togo kløven til Seleverkstedet.

Kan brukes til å trekke i ( for de som har hunder som ikke kan gå pent *kremt* ), sitter bra på, tilpasses hunden str.

Rett og slett veldig fornøyd. Beste kløven jeg har hatt og den danker ut mine venners kløv av andre merker

Lars Monsen bruker den også :ahappy:

toya-klov.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har de sledeverkstedet? :ahappy:

Du vil jo slippe å stramme og herje på med å sette på kløven etter pauser også, siden du bare knipser den på selen :lol:

Seleverkstedet ligger på Harestua :lol:

Ruffwear sin er ikke stor nei, men det er det jeg liker med den da, at den ikke er for hemmende for hunden. Jeg er veldig fornøyd med den, synes den sitter bra på min hund, plass til det vi trenger på en dagstur. Men høres ut som du trenger noe litt større, og kanskje mer solid. Hver til sitt bruk :lol:

Det med beveglighet er en fordel ja, men tror som du sier at jeg trenger noe litt større :lol:

Takk for innspill og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vel, jeg regner med de får motbør i kommentarfeltet. Det er ikke alt jeg er enig med Maren eller Hun om hund med, men de har mye sunn påvirkning på hundemiljøer rundt om. Jeg er ikke mye på sosiale media, og som relativt ny bruker av snapchat er jeg veldig skeptisk til mangelen på åpent kommentarfelt der. På instagram kommer jo kommentarfeltkrigerene fram for hva som helst, og man får ihvertfall flere synsvinkler på ting (på godt og vondt), men på snap er det ingen som kan motsi et innlegg. Er det slik på Tiktok også?
    • Veldig fasinerende med den instagrammen som går rundt, med de fra en hundeskole som sier at det er ikke noe vits å lære eller gå på kurs med valpen før den er 9 mnd.  Det er så trist at slikt figurerer, og folk tror jo på det... sukk Ellers så er valpen drittvalp i dag, hjelper ikke at jeg jobber full dag i tilleggg. Blir gøy å komme hjem
    • Beklager så det nå  Var dårlig bilde på mobilen. Kos deg videre
    • Jeg tenker at det skjer såppas mye med veterinærbesøk og sånt uansett at jeg ville tatt det med ro dagen etter. Men det kommer litt an på individ og planer.
    • Er i tvil om fellestrening med valp dagen etter 12 ukers vaksinering. Booket oss inn på valpetrening før jeg kom på at han skal vaksineres dagen før, og vurderer nå om det er best å avbestille. Mener å huske at bare den ene valpen min var dårlig etter de vaksinene, de andre fikk ingen symptomer av den, og hun var kun dårlig i noen timer samme dag, før hun var feberfri og i fin form igjen. Blir 30-36 timer mellom om vi tar den dagen før. Alternativet er å vente til dagen etter, hvilket kanskje er bedre, da har vi 48 timer til neste fellestrening. Andres erfaringer? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...