Gå til innhold
Hundesonen.no

SKYT ULV som tar hund Ap inn for nødverge


SiriEveline

Recommended Posts

På en måte er jeg for en slik ordning. Man må kunne forsvare hunden sin.

Men jeg er litt redd for at dette blir "lokkemat" for ulvemotstandere. Når jaktfolk slipper bikkja si i terreng der det har blitt tatt hund av ulv dagen før, så vitner det jo egentlig om holdningene de har til hunden sin. Og selv om noen av de påstår at de er så glade i hunden sin, så tviler jeg på at det er noe mer enn et redskap til jakt for mange, og for noen også noe som kan ofres for å skyte ulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig klarer jeg ikke helt å bestemme meg, jeg er for at vi skal kunne ha ville dyr boende i Norge, da også ulven. Men så syntes jeg også jakt er utrolig spennende, og det er synd når tidligere flotte jaktområder blir tatt av ulven.

Men når man kan ta ulven pga. sauer, burde det også være greit med hunder. For etter mitt inntrykk, som trener jaktbikkje, så har alle på min trening et spesielt forhold til hunden sin.

Doog har man selvfølgelig de som bruker hunden som et redskap, noe jeg syntes jeg oftere har sett med elghunder, men det kan godt hende det bare ser sånn ut fra min synsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...