MonicaT Skrevet 19. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Vært noen turer på fjellet i det siste Her er Dirk med meg på jentetur og med Rypejente jaktdekken Alt kler den smukke Han hadde to fine fuglearbeid, så det var moro Dagen etterpå fikk Toya være med på fjellet en liten tur. Hun har ikke vært på fjellet på 2 år. Gjett om hun koste seg og jeg synes hun jaktet veldig bra til alderen. Litt slitsomt at hun ikke hører men heldigvis kommer hun på håndsignaler. Men en må jo vente til hun stopper og ser på meg før jeg får kalt henne inn Gamlemor fant ryper og tror hun var veldig lykkelig Når det er lett føre tror jeg at hun skal få være med noen små turer Ikke ble hun stiv og støl heller 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 23. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Mars 2014 23.mars er en stor merkedato Amigo fikk 1.AK på jaktprøve. Dermed er han elitehund i Norsk Breton Klubb siden han har excellent på utstilling fra før. Nå er nytt mål å bli NUCH (noe man ikke kan bli med fuglehunder før de har 1 AK på jaktprøver). Ca 30% av alle som starter på prøve får premie og kun få av disse oppnår 1.premie. Så dette er stort Han har vært på treningsleir i 3 uker og i morgen skal jeg hente han hjem igjen. Gjett om jeg gleder meg Men dagen stopper ikke der, Dirk har hatt første parring med ei god tispe (Vesla) så da blir det forhåpentligvis valper om 2 mnd. Veldig spennende. Dette er en kombo vi har stor tro på 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 24. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2014 Så utrolig morsomt!! gratulerer! Hvor har han vært på leir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 24. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2014 Så utrolig morsomt! gratulerer! Hvor har han vært på leir? Tusen takk Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda Han har vært på Femund Hundeskole i 3 uker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 24. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2014 Gratulerer Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 25. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Masse gratulasjoner herfra også!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2014 Gratulerer Sent from my iPhone using Tapatalk Masse gratulasjoner herfra også! Tusen takk dere to Dette er utrolig morsomt. Er en drøm som har gått i oppfyllelse. Flinke Amigo har endelig fått det han fortjente, en premie og masse skryt Skal prøve i helga og få tatt noen fine bilder av alle hundene Ser at jeg har få nye fine bilder av gullgutten, så det må vi gjøre noe med 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 3. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. April 2014 Søndag 30 mars opplevde jeg alle hundeeiers mareritt, Lio ble bitt av hoggorm i bakbeinet Jeg var på tur sammen med moren min og vi fikk båret han i en jakke mellom oss. Heldigvis er han såpass snill og rolig, så det gikk fint. Kom oss til dyrlegen en drøy time etter bittet Ble lagt på drypp Dette er bilde fra mandagen hvor man ser hevelsen Den kommer ikke helt frem på bilde, den er mye mer tydelig i virkeligheten Tirsdag gikk jeg en tur alene med Amigo Og i går gikk jeg, Toya og Amigo opp til en topp her på Bjørkelangen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 3. April 2014 Rapporter Share Skrevet 3. April 2014 Oi det der så litt nasty ut Det er ikke noe spøk med hoggormbitt; har nesten mistet en hund pga det. Håper Lio blir fort frisk igjen; dere får sikkert god oppfølging av veterinæren den nærmeste uken! Nå i finværet er jeg mye ute med bikkjene og trener spor og må si jeg blir litt urolig når jeg ser de snuser ekstra nedi tuene for tenk om det ligger en liten jækel der og venter på dem 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 9. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. April 2014 Det var ikke noe moro nei Så langt er alt gått bra, hevelsen er gått ned og han er pigg og energisk. Kun vært luftet i hagen, men i dag fikk han være med på morgentur. Fredag blir det kontroll hos dyrlegen og deretter friskemelding. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 9. April 2014 Rapporter Share Skrevet 9. April 2014 Godt å høre at det går bedre med Lio. Fine bilder av hele gjengen. Jeg synes at Amigo er så pen! Fint å se at Toya er i fin form fremdeles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 13. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. April 2014 Litt bilder fra tur i dag (Toya er blitt med mamma på hytta og får litt alenetid) Skal ihvertfall ikke se på hun med kamera Lio er blitt 15 mnd Vakkert hode Dirk Amigo var ikke spesielt fotogen i dag, så bildene av han ble ikke så bra Øver oss på posering, snart utstilling 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 14. April 2014 Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Vakre hunder! Likte godt hodebildet av Lio Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 14. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2014 Vakre hunder! Likte godt hodebildet av Lio Tusen takk Jeg synes også Lio er utrolig vakker. Han er bare 15 mnd nå, men jeg tror at når han blir voksen blir han en farlig hund i utstillingsringen.Han har ihverfall det peneste hode jeg vet om I tillegg er han bare herlig, så jeg er litt forelsket i "valpen" vår. Blir spennende til høsten med jakt og jaktkonkurranser, siste mulighet som unghund til høsten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 28. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 For å bli NUCH så må fuglehundene ha 1.AK på jakprøve Nå som Amigo har fått dette skal vi prøve oss på NUCH tittel. Han er påmeldt fire utstillinger nå fremover så får vi se hvordan det går. Han har vært på 2 utstillinger før Utstilling nr 1, som unghund 49 cm, hann av meget god type, 21 mnd Hode maskulint, rasetypisk, korr ann ører, våkent uttr God hals, etter alder vel utv bryst, god benstammer aksept vink front, gode i bakb, god pels kval, vennl gemytt Fra siden bev godt, litt ustabil front 1 AUK, 1 AUKK, CK og BIR Så ble han stilt når han var 2,5 år siden jeg tenkte det kunne være greit å ha et utstillingsresultat når han var voksen Meget god type, godt kjønnspreg, korrekt høyde 49,5 cm, korrekte prop. i kropp og hode. God hals og skulder. Steil overarm mangler forbryst. Kropp i utmerket kondisjon. Rasetypiske bevegelser. Excellent, CK og BIR Siden han ikke har vært jaktpremiert før nå har det ikke vært noe vits å stille han. De må ha jaktpremie for å få cert. Tenkte å oppdatere denne tråden om vår vei mot NUCH Veldig spent, siden utstilling nr 2 var i januar 2011, så det er noen år siden han var i ringen sist. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. April 2014 Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 Spennende å følge med! Han er virkelig vakker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 28. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 Spennende å følge med! Han er virkelig vakker! Takk Han er veldig pen ja, selv om han har sine mangler han også Og med 2 utstillinger og 2 BIR så må jeg innrømme at jeg er litt nervøs. Dette blir ihvertfall spennende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. April 2014 Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 Takk Han er veldig pen ja, selv om han har sine mangler han også Og med 2 utstillinger og 2 BIR så må jeg innrømme at jeg er litt nervøs. Dette blir ihvertfall spennende Med 2 BIR vil jeg si sjangsene er store Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 28. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. April 2014 Med 2 BIR vil jeg si sjangsene er store De burde være det ja :-) Han blir ihvertfall NUCH i løpet av dette året, det er jeg helt sikker på Blir moro. Gøy å endelig kunne stille han ut og vise frem hvor flott han er. Super gutten min 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 1. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2014 I dag har vi trent apport Amigo i full fart. Jeg trener med dummy (med vinger) og tørket rype Toya på snart 13 år får også være med. Fort går det ikke, men en ser at hun koser seg "på jobb" Dirk er rå. Han er stødig på alle øvelsen og synes det er helt greit å bade allerede nå. Han fikk 1 AK apport i fjor og er en utrolig flott og stødig apportør. Moro. Håper sønnen hans blir like flink Lio kan ikke apport enda, men fikk lov å hente en dummy for å se hvordan det gikk. Skal starte å trene med han og målet er apportbeviset til høsten Sambo med alle tre gutta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 1. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2014 Herlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 4. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Utstillingen i går gikk ikke som ønsket/forventet. Men vi kommer sterkere tilbake, forhåpentligvis allerede neste helg Kritikken lyder: 50cm mg type, hode kunne hatt litt mer mask.preg, aning lang i snuteparti, god hals, god o/u linje, noe fremskutt front, vel vinklet bak, gode bev, gode poter, god benstamme, god pels og farge. Very Good og 1 konk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 13. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Hverken jeg, sambo eller ei venninne skjønner noe Utstillingen på lørdagen endte med Good Men vi gir oss ikke, for vi mener at Amigo er en pen hund og tre cert skal vi ha! Så vi skal på to utstillinger om 2 uker og deretter NKK Drammen. Så får vi ta en status etter de utstillingene. Kritikken sier 50 cm, Velproporsjonert hode. God hals og overlinje. Avfallende kryss og meget høyt ansatt hale. Mangler en hel del brystkasse, spesielt frem, derfor også løs i fronten. Kunne vært bedre vinklet fram. Prima benstamme og mellomhånd. Pga krysset korte skritt. Prima pels. En god hund. Resultat: Good. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SynneWoll Skrevet 13. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2014 Så flinke og fine de er! Er virkelig gøy å se bilder av de i action, ser at de koser seg! Gleder meg til min valp blir større, og jeg kan begynne å trene sånn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 21. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2014 Vært på friområde i dag Dirk Lio er blitt snart 16 mnd Kalles ikke Lio Langøre uten grunn Toya blir snart 13 år og synes det var varmt ute Amigo med Lio hakk i hæl Jeg har deg ....hilsen Lio Og vips var unggutten forbi Amigo Lio og Amigo Lio og Toya 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts