Gå til innhold
Hundesonen.no

Konvertering fra wordfil til PDF fil


Djervekvinnen

Recommended Posts

Bruk Open Office der er det egen knapp for PDF... :ahappy:

Ellers må må seriøst Microsoft Word kunne lagre til .pdf også, noe annet vil være sært..

(men hey det er tross alt microsoft)

Joda, Microsoft Word klarer fint å lagre til .pdf de også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyere wordversjoner er det under utskriftalternativ, hvor du skriver filen til PDF. Det er også noen som har det under "lagre som", har jeg sett.

Ellers er det bare å google "free PDF converter", så får du opp en rekke tilbydere hvor du laster opp wordfilen, og deretter kan laste ned som PDF og/eller får den tilsendt på mail. Jeg gjorde det senest i går, og valgte vel den øverste som kom opp på googlingen. Funka fett, men det var der begrenset til et dokument i halvtimen.

Håper det var et svar du trengte, ble brått usikker på hva du egentlig spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle koverterer wordfiler om til PDF for et medlemsblad og trykkeriet ville ha PDF. Fikk beskjed at filene ikke kunne brukes, da trykkeriet ikke kunne bruke denne type PDF.. Så jeg vet ikke..

PDF er da virkelig PDF :(

Finnes plugin til word og openoffice som er lagre til adobe pdfs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle koverterer wordfiler om til PDF for et medlemsblad og trykkeriet ville ha PDF. Fikk beskjed at filene ikke kunne brukes, da trykkeriet ikke kunne bruke denne type PDF.. Så jeg vet ikke..

Det skjønner jeg virkelig ikke, for jeg har levert flere trykksaker i PDF konvertert på den måten, levert til to eller tre forskjellige trykkerier. Det har aldri vært noe problem, PDF er vel PDF? Kan du be de utdype hva som ikke fungerte, hva som var galt eller manglet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle koverterer wordfiler om til PDF for et medlemsblad og trykkeriet ville ha PDF. Fikk beskjed at filene ikke kunne brukes, da trykkeriet ikke kunne bruke denne type PDF.. Så jeg vet ikke..

Jeg setter sammen medlemsbladet "Nidarhunden", lager hele bladet i word og bruker adobe acrobat til å konvertere over til pdf. Trykkeriet mente at å bruke innebygget konverter ikke skulle by på noen problemer. Jeg har office 2003 på maskina uten konverteren.

Kan sende deg PM så kanskje jeg kan hjelpe deg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...