Gå til innhold
Hundesonen.no

Burbruk og dotrening..


Enits

Recommended Posts

Men hvordan kan jeg få henne til å tisse på en avis? hun unngår de bevisst, og legger seg gjerne på de for å sove istedet.

Tapetser hele gulvet med aviser, og spar på en av dem hun tisser på. Fjern så aviser litt etter litt, til det til slutt er tilstrekkelig med en eller to aviser.

skinnfelle, hvordan ser det ut? og hvor får jeg evt tak i en? Høres ut som et veldig godt råd. :ahappy: Hva annet kan jeg evt bruke for å trigge interessen hennes?

Jeg kjøpte en sånn her, og hadde brått 100% innkalling på min oversjølstendige jakttrollbolle. Etterhvert som hun blei større, bytta jeg den ut med en skinnfille, som vi kan kampe skikkelig med. Hun synes den er så heit at jeg bruker den som sporslutt. Når hun har gått hele sporet og ser denne henga fra en grein, blir hun helt spinnvill av entusiasme:

P9262488.jpg

Altså - hun må LÆRE at man er rolig om natta. Leste du det SandyEyeCandy skrev? Hun LÆRER valpen å være rolig, valpen blir tydeligvis ikke det av seg selv. Enten må du ta valpen inn på soverommet slik at du kan ha oppsikt med henne der og kan berolige henne gjennom natta, eller du må legge deg sammen med henne der du vil hun skal være - og gjøre det samme. Gi henne trygghet!

Imouto er rolig nå, og finner trygghet i senga si. Jeg velger å ha mine elsklinger inne på soverommet, både fordi jeg synes det er hyggelig, men også fordi det ikke praktisk lar seg gjøre å ha dem på gangen. At du velger noe annet har jeg full respekt for, men da må du nok belage deg på å bruke tid på å vise henne at man skal være rolig og kan være trygg på gangen i senga si. Og da må du sove sammen med henne i begynnelsen. :ahappy:

Når det gjelder innspillet om mengden bæsjing, så kan du sammenligne med Imouto, som er 11 uker i morgen: Hun er veldig glad i mat, men veier litt over 3 kg, så det er begrensa hvor mye mat det er plass til i den lille skrotten. Likevel får hun spise så og si så mye hun vil. Imouto bæsjer maks 3 ganger om dagen, vanligvis 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Skal ta opp det med mengde mat og bæsj når vi er hos veterinær imorgen for vaksine og resept på ormekur. Så får vi se hva de sier til saken.

har bestilt noen sånne skinnsaker fra USA, som blir spennende å se om hun vil like :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok redd alene i gangen, mengden avføing trenger ikke skyldes noe mer enn nervøs mage. (Med mindre det er vanlig at hun gjør fra seg så mye.)

Hvorfor ikke bare ha henne sammen med deg til hun er eldre? Trygghet er det viktigste for at en valp skal være rolig om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun ikke skal opp i 2. etasje, der soverommene er.

Men det har gått seg til :ahappy:

Bra det har gått seg til, men når slike prinsipper går foran valpen er det provoserende, selv om jeg ikke har noe ønske om å kritisere engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...