Gå til innhold
Hundesonen.no

Rana?

hundedrømmen

Recommended Posts

Skrevet

Hei :icon_cry:

Jeg har en golden retriver tispe på 9 måneder og vi bor på mo :whistle: Hun trenger også en lekevenn :lol: Send meg en melding så kan vi snakkes litt og se om vi kan få til et lite hundetreff :lol:

Skrevet

Har du sett på hundeklubbene på Mo? :blink: Rana trekk og brukshundklubb og Mo hundeklubb vil vel være de som er mest relevant kanskje?

• 4 weeks later...
Skrevet

Bare å sende meg en melding hvis noen blir med ut og går. Er også ganske int i å prøve meg på en hundeklubb, men er litt skummelt å gå alene.. :( 5 år gammel JRT her.

Skrevet

MsFoster: Samboern min har vært en del på hundeklubben, tenkte jeg også skulle bli med en gang:) Så vi kan sikkert dra sammen :P Går gjerne også tur, men har ei som ikke er helt vandt til det, så vet ikke hvordan d går:p Men d går sikkert bare bra:) Hun vil gjerne ha en lekekamerat også :P Er en golden retriver da (9 mnd).

• 2 months later...
Skrevet

ADI: Mener jeg har sendt deg PM, hvis du ikke har fått den kan du jo bare sende til meg. Kom akkurat på det. :) Hvis noen andre har lyst på spaserturkompis i byen i ny og ne er vi her altså, knallgøy å møte på andre. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...