Gå til innhold
Hundesonen.no

"Sykehuset"


Anne

Recommended Posts

Akkuratt nå har vi et skikkelig sykeshus her hjemme. Jeg har vært syk siden mandag, har bihulebetennelse og feber. Aro har spydd og hatt diare siden natt til torsdag, og er ennå ikke iform. Shaylee har fått betennelse på øyet...

Dette er hentet fra dagboken vår:

Torsdag 24 nov

...Aro er syk...

Inatt i 2-tiden begynte Aro med diare, etter en stund var det oppkast. Han kastet opp ca 6 ganger frem til kl 12 på føremiddagen. Jeg ringt til dyrlegen, fant ut at jeg skulle se det an en stund. Men viss han ikke drakk vann så møtte vi komme. Han sov et par time på sofaen så gikk han ut å tisset (skulle bæsje å da kom det en brun vannstråle) og drakk noe vann, så la han seg på sofaen igjenn å sov. Trodde han var på bedringensvei. Jeg og Stian hadde et møte i banken kl 16, da vi kom hjem til mor (der hundene var) en time senere hadde han kastet opp igjenn. Ringte til dyrlegen, det var fult på Tu, så vi måtte inn til Sandnes. Her målte de tempen, som var 38,5 som er vanlig, klemte på magen, den var god å myk. Han var tørr i munnen og "stiv" i huden, noe som tyder på at han var dehydrert. Han fikk drypp i ca 1 time. Så fikk vi med oss tabletter som skulle stoppe oppkast og diare, "bakterierflora-pasta" på tube, liten sekk med sensitivt for og en stor sprøyte slik at vi kan sprøyte inn vann viss han ikke drikker i morgen. Siden det var på kvelden og vakt ble det et dyrt besøk, men vell verdt det. Så krysser vi fingeren for at han blir bedre... Jeg er sykemelt med bihulebetennelse så da er jeg "heldigvis" hjemme i morgen...

-------------------------------

Idag, fredag, har jeg klart å få i han mesteparten av tablettene. Han har spist 1 1/2 loffskive meg leverpostei siden onsdag kveld. Sover hele tiden. Heldigvis så drikker han vann. Når han skal bæsje så kommer det fortsatt bare en brun vannstråle... Jeg er temmelig bekymret for gogutten min... Får se hvordan han har det imorgen...

Hilsen alle oss i sykehuset på Varhaug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! det var ikke bra... Om det er noen trøst så er det en del her i heimen og... Valpen og pus har fått øremidd så de må ha dråper to ganger for dag, og så har Goshi og valpen fått øyebettennelse så de må ha øyesalve tre ganger for dag. I tillegg så går jeg på fysikalsk behandling to ganger pr. uke...

Uansett så ønsker jeg dere god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! det var ikke bra... Om det er noen trøst så er det en del her i heimen og... Valpen og pus har fått øremidd så de må ha dråper to ganger for dag, og så har Goshi og valpen fått øyebettennelse så de må ha øyesalve tre ganger for dag. I tillegg så går jeg på fysikalsk behandling to ganger pr. uke...

Uansett så ønsker jeg dere god bedring! :)

Bra det ikke bare er her i heimen den store onde sykdommen har slått ned :wink:

God bedring tilbake :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...