Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor varmt har dere det inne?


Renate A

Recommended Posts

Nå i disse kalde tider så hører jeg så mye forskjellig om hvordan temperaturen er inne hos folk, noen har det brrr kaldt, mens andre har det nesten syden inne.

Hva har du?

Selv har jeg ca 22-23grader inne på dagen og fyrer litt ekstra timen før jeg skal legge meg siden ovnen brenner ut iløpet av natten og det er ofte 18-19grader inne når jeg står opp, det er egentlig litt for kaldt etter min smak (om morgenen), men fyren varmer huset fort opp igjen, heldigvis :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 14-15 grader når jeg står opp, og kommer hjem til jobb... så stiger det saaakte oppover, og kommer ikke over 22 grader, til nød 23 når det er så kaldt. Dritkaldt hus.

Jeg er sjalu på dine 18-19 grader, hadde vært så deilig å stå opp til! Ikke at jeg synes det er varmt heller, hadde foretrukket å ha 24 grader inne, men bedre enn 15 iallefall. Brrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til for et par dager siden har vi vel hatt mellom 10-14 grader inne. Ikke hatt på noen ovner og bor i gammel bygård.

Men nå er ovnen på stue, kjøkken og soverom skrudd på.

Så på stua er det vel kanskje 18-20, kjøkken 15-17, soverom kanskje 12.

Godt å varmt på stua, men fryser i de andre rommene i leiligheta ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det forrige huset, hadde 22-24 hele tiden, sommer hele året :wub:

Nå er det ganske variabelt,mange vinduer har "slått" seg, ytterdøra etc. Har fyrovn her også men får det ikke så lett varmt.

I leiligheten hadde vi rundt 22, vi hadde aldri varmeovnen på pga vi bodde i midten av blokka så vi bare luftet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-20 er vanlig temp hos meg, mer enn det er for varmt! Kjedelig om det er gulvkaldt, men det finnes da ullsokker og tøfler. Kaldere enn 15 vil jeg helst ikke ha det på stua/badet, men på kjøkken og soverom trenger det ikke være så varmt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor, sover og oppholder meg på ett rom. Fordelen er at det er lett å regulere temperaturen! Når jeg ikke er hjemme, skrur jeg ovnen ned til femten grader, og da ligger det vel på rundt sytten her inne (jeg bor i fjerde etasje, så jeg får varme nedenfra også). Så lenge jeg er hjemme, ligger temperaturen på 20-21 grader, men om natten skrur jeg ned ovnen og setter opp vinduet, så da er det ikke mer enn omtrent femten grader her inne. (Men når jeg står opp er det veldig fort gjort å varme opp rommet igjen!)

Jeg takler ikke å ha det for varmt inne, jeg syns det skal være et visst samsvar mellom ute- og innetemperatur. Ikke at jeg vil ha minusgrader inne, selvfølgelig, men det føles helt snålt for meg å komme på besøk til noen hvor jeg blir nødt til å sitte i t-skjorte inne fordi det er så varmt - mens det ute er mange minusgrader. På vinteren bruker jeg mye ull og varme collegegensere og -bukser innendørs, og jeg syns også det er deilig å pakke meg inn i et ullteppe. Da fungerer det ikke å ha tjuefem grader i stua. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har syden varme :ahappy: Jeg fyrer både bikkjer å tobente ut av stuen. Jeg kunne sikkert hatt badstue varme om jeg klarte å komme opp i det. VARME :wub::lol:

Enig! Jeg fryser så lett for tiden og jeg eeelsker varme..! Blir frossen bare jeg går fra kjellern (der rommet mitt er) og opp til stua i første.. Iskaldt i kjellerstua. Jeg har vifteovn på rommet og den står på i ett sett nesten. Den er til og med rettet mot meg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 21 grader i stua, og det syns jeg er altfor kaldt, så jeg har på meg fleecegenser og teppe - 2 tepper i går - og syns allikevel at det er litt for kaldt :wub: Jeg er tydeligvis omvendt av Ingvild, for når det er varmt ute, er det godt om det "bare" er 21 grader inne, men når det er minus 20 ute, så kan det godt være 25 grader inne.

Men jeg hater vinter, jeg hater å fryse, og jeg hater at alt blir ømt og vondt når det er så kaldt som nå, det krever tydeligvis mer energi å være oppegående nå om dagen, for jeg er drit sliten og sover 3-4 timer om gangen gjennom hele døgnet.. Så jeg setter opp temperaturen på varmekablene mine og bruker varmedress når jeg er ute, og håper at det snart er april eller mai.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der temperaturmåleren pleier å henge ligger det jevnt på 24 grader, men det er ikke representativt for hvor vi oppholder oss mest. Så for en stund siden tok jeg temperaturmåleren og la den ved siden av meg her og nå har den dalet til 21,6 grader og ser ut til å synke fortsatt. Sånn det er nå så syns jeg det er OK her jeg sitter, så spent på hva tempen stabiliserer seg på.

Vi har varmepumpe så temperaturen er jevn hele tiden, skrur ned pumpa om natta og når vi er på jobb/skole men det blir sjelden under 20 grader (der temp.måleren henger til vanlig selvsagt, som er oppe på veggen ca midt i rommet.

På soverommet trenger det ikke være varmere enn 10-12 grader eller kaldere enn 7-8. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oss oss ligger vell gjennomsnittlig temperatur på bruksrom (kjøkken og stue på rundt 10 grader om natta og rundt 20 på dagtid.

Gang og soverom er på rundt 10 grader hele døgnet. kanskje litt varmere i gang etter kvart ettersom ovnen er komt på.

Ute ligger vi på stabile -20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm varme. Har vel ca 23 grader her på rommet mitt. Stua og kjøkkenet er litt kaldere for der fyrer vi med vedovn. Men er vel ca 20 der nå kan jeg tenke meg. Jeg er også i den gjengen som liker å ha det varmt, godt og komfortabelt. Hater å være sånn småfrossen inne!

Edit: Ehm... ho ho.. jeg er jo nissefar såklart. Planlegger å kjøpe feriebolig i Spania i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...