Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens Julekrim

Julenissen

Recommended Posts

• Svar 760
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Og morderen? Tja.. for oss Fantasy-geeker er det uendelige muligheter der - finnes mye annet morderisk utover spøkelser og vampyrer nemlig!

*peke nedover*

Vetter? Huldra? Dodraugen?

:lol::):)

Kanskje det var Dodraugen som tok Caranthir :)

Skrevet

Hmmm, jeg kjenner en anelse hundesamling fra denne kanten, gjør jeg ikke? Du har da meldt deg frivillig til å ta imot ganske mange av sonenhundene nå? :)

Aner ikke hva du snakker om :lol:

Skrevet

Det er jo ikke for at du er skummel, men for at du pakker på meg undulater :lol:

Jepp, og nå er du oppe i 6, mens jeg har bare 1 c010.gif Jeg skal pakke de inn nå, så kan jeg sette de på trappa hos deg når jeg skal ut og shoppe julegaver etterpå c018.gif

Syns ikke hun ser så blid ut over mine groomin alltid :D

Jo to hunder samtidig ekke det dobbelthandling da :)

Hun bare spiller, hun liker all oppmerksomhet, hun.. hehe :P Og jo, det må jo være dobbelthandling når man handler dobbelt så mange hunder som de andre! :)

Fuglekvitrer? :)

:P Høres fortsatt veldig feil ut, syns jeg :P

Du, jeg lyver aldri jeg altså! Man trenger jo ikke alibi, den som er uskyldig :)

Alle lyver, Siri, særlig de som hevder at de aldri lyver :P

Pervers? Det er jo selvsagt en stor lettelse å vite hvem den armen tilhører slik at man slipper ytterligere etterforskning for å finne armens eier :).

Ja, drit i at folk dauer som fluer, bare man slipper å finne ut hvem sine kroppsdeler som ligger strødd rundt omkring, liksom :P

Skrevet

Jepp, og nå er du oppe i 6, mens jeg har bare 1 c010.gif Jeg skal pakke de inn nå, så kan jeg sette de på trappa hos deg når jeg skal ut og shoppe julegaver etterpå c018.gif

Du må legge ut bilde av innpakkingen! Eller enda bedre, video :lol::)

Skrevet

Hun bare spiller, hun liker all oppmerksomhet, hun.. hehe :) Og jo, det må jo være dobbelthandling når man handler dobbelt så mange hunder som de andre! :)

Da er du en kald morder! For jeg har sovet meg igjennom det og tror ikke tippene sitter noe annet en benfrossen på trappen min nå :lol:

Er vi sikker på at 2ne er død eller at hun bare prøver få noen til å ta undulatene??

Selvsagt er dobbelthandling det!

Skrevet

Jeg er handlekraftig! En smule urovekkende at jeg både er ustoppet og handlekraftig, men :) Resident Aya :lol:

Skrevet

Jaaaaaa, var du død allerede, du? Kan jeg evt skylde på at jeg også er død? :)

Er ikke død - bare utstoppet! :) :) :lol:

Skrevet

plötsligt minns jag inte hur man stavar ordet RIP helt ut så därför skriver jag det på svenska: må du vila i frid :lol:

I denne sammenheng tror jeg det må bli Rest In Pieces...

Skrevet

Da er du en kald morder! For jeg har sovet meg igjennom det og tror ikke tippene sitter noe annet en benfrossen på trappen min nå :)

Er vi sikker på at 2ne er død eller at hun bare prøver få noen til å ta undulatene??

Selvsagt er dobbelthandling det!

Næææh, jeg har hørt at det å fryse ihjel er en behagelig måte å dø på, og det er helt klart bedre enn å bli kokt levende i microbølgeovnen, som også har vært under vurdering nå og da :)

Jeg er handlekraftig! En smule urovekkende at jeg både er ustoppet og handlekraftig, men :) Resident Aya :)

*ler*

Jaaaaaa, var du død allerede, du? Kan jeg evt skylde på at jeg også er død? :)

*ler mer*

Er ikke død - bare utstoppet! :D:lol::P

*får vondt i magen*

I denne sammenheng tror jeg det må bli Rest In Pieces...

*orker ikke å le mer*

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Skrevet

Det ble en høylydt krangel, og trusler ble servert, mange av dem fra Tøfflus. Dette gjorde at flere også ble litt nervøse, og ble enig om at det måtte være Tøfflus som var morderen.

Trusler faktisk :lol:

Etter at roen senket seg rundt Tøfflus, og de bestemte seg for at en tedrikkende slavedriver som Tøfflus umulig kunne giddet å drepe noen helt selv,

Satt ut jobben på anbud kanskje :ahappy:

Det var mange mistenkte som fort ble avskrevet, noen av dem var undulatene til ingen, siden alle som ville ha dem var døde.

:lol:

Kelpiene til JeanetteH ble også raskt diskutert som mulige mordere, helt til Caroline nærmest mistenkte seg selv.

:)

Ikke engang Dratini hadde sagt noe ”lurt” på en stund.

Hvor er Dratini? Driver hun bare å lusker rundt? :lol:

Jeg er så imponert over Soppen, fantastisk dyktig er du :lol:

Skrevet

Ikke engang Dratini hadde sagt noe ”lurt” på en stund.

Kanskje jeg var den neste på lista over de døde (dere har bare ikke oppdaget at jeg var død enda)? :ahappy::lol:

Skrevet

RTL var kanskje liten, men hun var veldig sta

:ahappy::lol:

Etter at roen senket seg rundt Tøfflus, og de bestemte seg for at en tedrikkende slavedriver som Tøfflus umulig kunne giddet å drepe noen helt selv, begynte noen å vende blikkene sine mot Siri og Willy. De var jo ikke helt riktig skrudd sammen, var de vel?

:lol::lol:

Betty mente det ikke hadde vært overraskende om Willy hadde drept noen, ihvertfall, og Caroline kastet seg på, og mente at hun alltid hadde synes Willy var skummel.

Willy skummel? Hæhhhh? Stakkars lille kosegrisen til mamsen sin....

162611_176674342359783_100000516542715_545745_4831391_n.jpg

”Hvis blikk kunne drepe,” sa Anette, og spurte om det var sannsynlig at Willy kunne skrive, og stoppe ut noen. Det var ikke så sannsynlig, ble de enige om, og Siri hadde vært så mye tilstede på alt mulig, at det kunne ikke være henne heller.

*Puhhhhh... sukke lettet ut*

*Og om jeg ikke blir drept på en bestialsk og blod måte, så dauer jeg antakelig av latter :lol:*

Skrevet

Kanskje jeg var den neste på lista over de døde (dere har bare ikke oppdaget at jeg var død enda)? :ahappy::lol:

Nei, for du er jo morderen jo! Hvorfor?!?! :lol:

Alle de som stadig blir mistenkt som morder i denne tråden ble jo diskutert på hytta også, bortsett fra Dratini. Hvorfor? Fordi forfatteren ikke kunne komme med en unnskyldning, fordi DRATINI ER MORDEREN!! :lol:

Skrevet

Stakkars de hjemløse undulatene :ahappy: Kom på noe tanta mi sa her om dagen da hun koste med Ludde, det var at undulater er så søte at hun får lyst til å klemme dem ihjel og plage dem, og at hun ønsker seg abonnement på undulater slik at hun får en ny å klemme og bite på hver måned. Kan jo annonsere et slikt abbonement på finn.no da, med alle disse som er hjemløse.

Nei fy **** så sykt :lol:

Skrevet

Jeg knekker snart sammen av latter. Soppen tar oss virkelig på kornet

Willy skummel? Hæhhhh? Stakkars lille kosegrisen til mamsen sin....

162611_176674342359783_100000516542715_545745_4831391_n.jpg

k035.gif

Forøvrig tror jeg fortsatt litt på Tøfflus jeg Kanke stole på gale myndedamer, kan man vel???

Men det er noe mistenkelig med Dratini også altså a015.gif

Og hva med Raksha??? Hun har jo motiv og alltingen! Også går hun på Valium!! p045.gif

Siri & Willy blir muligens bare avskrevet som gale. n065.gif

Skrevet

Nei, for du er jo morderen jo! Hvorfor?!?! :ahappy:

Alle de som stadig blir mistenkt som morder i denne tråden ble jo diskutert på hytta også, bortsett fra Dratini. Hvorfor? Fordi forfatteren ikke kunne komme med en unnskyldning, fordi DRATINI ER MORDEREN! :lol:

Oioi, her må jeg rette på meg selv litt ser jeg...

Jeg knekker snart sammen av latter. Soppen tar oss virkelig på kornet

k035.gif

Forøvrig tror jeg fortsatt litt på Tøfflus jeg Kanke stole på gale myndedamer, kan man vel???

Men det er noe mistenkelig med Dratini også altså a015.gif

Og hva med Raksha??? Hun har jo motiv og alltingen! Også går hun på Valium! p045.gif

Siri & Willy blir muligens bare avskrevet som gale. n065.gif

Raksha jah! Hun ble heller ikke diskutert i dagens epiosode, enda så mye hun blir mistenkt her inne..! Hmmm... Kanskje kanskje... Men jeg tror fortsatt aller mest at det er Dratini, men Raksha ligger på en god nr. 2! :lol:

Skrevet

Stakkars de hjemløse undulatene :ahappy: Kom på noe tanta mi sa her om dagen da hun koste med Ludde, det var at undulater er så søte at hun får lyst til å klemme dem ihjel og plage dem, og at hun ønsker seg abonnement på undulater slik at hun får en ny å klemme og bite på hver måned. Kan jo annonsere et slikt abbonement på finn.no da, med alle disse som er hjemløse.

Nei fy **** så sykt :lol:

Hun kan få et halvårsabbonement av meg :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...