Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing i bil

simira

Recommended Posts

Nå er bilburene endelig på plass sånn de skal være (bilder kommer i egnet tråd).

Odins bur er bygget opp for å få utnyttet plassen under, og dermed har han full utsikt i alle retninger. Og Odin er en vakthund. Dårlig deal. I dag har vi vært ute og kjørt for første gang med denne løsningen, og to ganger har Odin sittet og bjeffet på hunder han har sett. Og jeg vet at så lenge han ser en annen hund fra bilen, så kommer det til å være leven.

Er det noen som har noen gode tips til å trene det bort?

Skal dekke til sideruten så han kun har sikt bakover, men det er uansett noe jeg vil ha kontroll på uavhengig av sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hund som bjeffer, og uler de høyeste desibel slik at man som sjåfør blir utrolig stresset og forstyrret, selv om han er i bur uten sikt? Kun fordi han gleder seg slik til å gå tur, gjør det ikke på vei hjem.

(Ingen av mine.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilburene endelig på plass sånn de skal være (bilder kommer i egnet tråd).

Odins bur er bygget opp for å få utnyttet plassen under, og dermed har han full utsikt i alle retninger. Og Odin er en vakthund. Dårlig deal. I dag har vi vært ute og kjørt for første gang med denne løsningen, og to ganger har Odin sittet og bjeffet på hunder han har sett. Og jeg vet at så lenge han ser en annen hund fra bilen, så kommer det til å være leven.

Er det noen som har noen gode tips til å trene det bort?

Skal dekke til sideruten så han kun har sikt bakover, men det er uansett noe jeg vil ha kontroll på uavhengig av sikt.

Pax kan også finne på å bjeffe på hunder han ser fra bilen. Et pledd over buret fikset det problemet ;) Det lærer han jo selvfølgelig ikke å ikke bjeffe, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hund som bjeffer, og uler de høyeste desibel slik at man som sjåfør blir utrolig stresset og forstyrret, selv om han er i bur uten sikt? Kun fordi han gleder seg slik til å gå tur, gjør det ikke på vei hjem.

(Ingen av mine.)

Hvor mye kjører denne hunden ellers? Kun til steder å gå tur og ha det gøy, eller også til kjedelige ting som å ligge i bilen når man handler etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Håper det er ok at jeg låner tråden litt Simira? Kanskje vi får råd som kan hjelpe begge to?

Hvor mye kjører denne hunden ellers? Kun til steder å gå tur og ha det gøy, eller også til kjedelige ting som å ligge i bilen når man handler etc?

Dette er en hund vi har på hundelufting, så han hentes kun når han skal ut å ha det morro. Han er visst stille i bilen med eierne...

Vi har en hundehenger vi evt kan ha han i, men hadde planer om å slippe å bruke den på vinterføre.

Så hvis det er noe vi kan gjøre som kan hjelpe, bruker vi den ekstra tiden det evt. måtte ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil som sagt trene det bort så han kan være i bilen uten å dekke til vinduer eller buret. Pledd er nødløsning.

en metode jeg har vært med på er at man har en medhjelper som kan ta av og på teppe, dette ble først inntrent når bilen sto på en parkeringsplass.

Hver gang hunden bjeffet skjermet de sikten med å ta over teppet, når hunden har vært rolig en stund går teppet av igjen og det gir ros/godbiter. Når hunden bjeffer igjen er det samme rutine. Dette må man gjøre helt til hunden ser sammenhengen og skjønner greien.

Meeeeeen, det kan være en litt lang og tålmodighetsfylt trening! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ingen av mine.)

Huff, føler med dem! Min forrige var en uler/skriker i bil. Det kunne være helt grusom til tider, og jeg har brast i fustrasjonsgråt flere ganger :wub: Det var mye stress og forventninger. Dette var når vi skulle på tur, men når vi skulle kjøre til byen for å handle og hunden var med, så ulte hun ikke. Litt rart.. Men vi prøvde det meste. Det gav seg aldri. I begynnelsen kjørte jeg med hørselsvern på meg :lol: Så, desverre ingen råd fra min side, men jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler med dem! Min forrige var en uler/skriker i bil. Det kunne være helt grusom til tider, og jeg har brast i fustrasjonsgråt flere ganger :wub: Det var mye stress og forventninger. Dette var når vi skulle på tur, men når vi skulle kjøre til byen for å handle og hunden var med, så ulte hun ikke. Litt rart.. Men vi prøvde det meste. Det gav seg aldri. I begynnelsen kjørte jeg med hørselsvern på meg :lol: Så, desverre ingen råd fra min side, men jeg har opplevd det.

Hehe eierne slipper visst de, så det er oss det er synd på :) (Vi henter til lufting.)

Å etter å ha opplevd det så skjønner jeg frustrasjonen og tanken om hørselvern veldig godt! Jeg har tenkt på å bruke mp3spiller med høytaler på øret, men det er av og til andre hunder i bilen som det også er ille for. Prøver alltid å hente han sist osv.. men ja. Tips mottas med stor takk om noen har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...