Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund og utstyr ...gnir seg langs bakken


MonicaT

Recommended Posts

Amigo har siden sen sommeren utviklet (u)vanen med å gni/krype/åle langs bakken. I starten trodde jeg kanskje han hadde vondt i utstyret, men det ser ikke slik ut. Dennen vanen er blitt mer og mer, nå i dag gjorde han det på morgenturen mens vi ventet på at Toya bommelommet. Ser ut som han koser seg, men jeg blir jo litt stuss. Broren min filmet det mens jeg var på tur forje uke.

Er det normalt at hannhunder gjør sånt ?

Aldri sett sånt før jeg - og spesielt siden han gjør det mer og mer.

Amigo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare ser ut som han har det litt morsomt og koser seg i snøen, jeg, uten at det er relatert til snoppen på noe vis :whistle:. Mine hunder ligger på ryggen og åler seg rundt i snøen bare fordi det er deilig og morsomt tror jeg :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare ser ut som han har det litt morsomt og koser seg i snøen, jeg, uten at det er relatert til snoppen på noe vis :whistle:. Mine hunder ligger på ryggen og åler seg rundt i snøen bare fordi det er deilig og morsomt tror jeg :D.

Som du sa ja, mine tisper gjør akkurat det samme, aker rundt, koser seg,ruller og aker litt mer.

Snø = evig lykke her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som om Amigo storkoser seg med snøen. Amy her kan gjøre slikt når den første snøen kommer. Når det mer snø så "borer" hun snuten ned i snøen og lager "gater", kaster seg rundt og gnir seg nedi snøen, så begynner på nytt igjen. Hun bare elsker snøen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tippe at han syntes det er gøy med snø, elsker å være ute.

Hadde en flat som kunn ålte seg på rygg spesielt de 700 siste meterne når vi gikk på tur hjemmefra og han ålte seg på samme viset som din når han lå på rygg. Flaten min syntes det var kjempegøy med tur, snø. For de som kom forbi oss så så vi da litt rare ut men pyttsan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fritt for at bikkja her har fått med seg at åling på rygg / mage og rullinger, også er noe man kan dra i gang når signalene kommer på at det går mot "inn" igjen, uaah,!.... Hun har vel da begrepet etter et x- antall gjentagelser at når hun driver med dette, så står "hu mor sjøl" stille. Alternativ til å legge seg tvert ned, liksom... og jeg takker for samarbeidet og finner meg i forsinkelsen...stort sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen min har også en tendens til å åle seg bortover bakken..

Det er tydelig at han synes det er ålreit, han legger seg ned med bakbeinene rett bakover, og trekker seg fremover med forbeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...