Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund og utstyr ...gnir seg langs bakken

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Amigo har siden sen sommeren utviklet (u)vanen med å gni/krype/åle langs bakken. I starten trodde jeg kanskje han hadde vondt i utstyret, men det ser ikke slik ut. Dennen vanen er blitt mer og mer, nå i dag gjorde han det på morgenturen mens vi ventet på at Toya bommelommet. Ser ut som han koser seg, men jeg blir jo litt stuss. Broren min filmet det mens jeg var på tur forje uke.

Er det normalt at hannhunder gjør sånt ?

Aldri sett sånt før jeg - og spesielt siden han gjør det mer og mer.

Amigo

Skrevet

Mi gjør det hele tiden;) eller ikke heeele tiden da. Gjør det som oftest etter tur på teppet :whistle:

Skrevet

Jeg synes det bare ser ut som han har det litt morsomt og koser seg i snøen, jeg, uten at det er relatert til snoppen på noe vis :whistle:. Mine hunder ligger på ryggen og åler seg rundt i snøen bare fordi det er deilig og morsomt tror jeg :D.

Skrevet

Jeg synes det bare ser ut som han har det litt morsomt og koser seg i snøen, jeg, uten at det er relatert til snoppen på noe vis :whistle:. Mine hunder ligger på ryggen og åler seg rundt i snøen bare fordi det er deilig og morsomt tror jeg :D.

Som du sa ja, mine tisper gjør akkurat det samme, aker rundt, koser seg,ruller og aker litt mer.

Snø = evig lykke her i huset ;)

Skrevet

Han gnir mest rumpa mot teppet da, ikke andre deler av utstyret :whistle: hehe Kanskje han føler han har noe igjen som må bort? :D

Skrevet

For meg ser det ut som om Amigo storkoser seg med snøen. Amy her kan gjøre slikt når den første snøen kommer. Når det mer snø så "borer" hun snuten ned i snøen og lager "gater", kaster seg rundt og gnir seg nedi snøen, så begynner på nytt igjen. Hun bare elsker snøen :whistle:

Skrevet

Ville tippe at han syntes det er gøy med snø, elsker å være ute.

Hadde en flat som kunn ålte seg på rygg spesielt de 700 siste meterne når vi gikk på tur hjemmefra og han ålte seg på samme viset som din når han lå på rygg. Flaten min syntes det var kjempegøy med tur, snø. For de som kom forbi oss så så vi da litt rare ut men pyttsan.

Skrevet

Fjollekopp. :whistle:

Tipper han syns det er litt godt i tillegg til at det er fryktelig moro å rulle rundt og kose seg ute.

Skrevet

Godt å høre det er flere som mener at han koser seg :D Det synes jeg også, men da ei vennine av meg så det ble hun helt bekymret.

Han gjorde dette på gresset i sommer og nå som snøen er kommet har det bare blitt mer og mer.

:whistle:

Skrevet

Så ikke at det var film der jeg :whistle: Så har jo egentlig svart litt feil ;)

Men ja ser ut som han koser seg :D

Skrevet

Ikke fritt for at bikkja her har fått med seg at åling på rygg / mage og rullinger, også er noe man kan dra i gang når signalene kommer på at det går mot "inn" igjen, uaah,!.... Hun har vel da begrepet etter et x- antall gjentagelser at når hun driver med dette, så står "hu mor sjøl" stille. Alternativ til å legge seg tvert ned, liksom... og jeg takker for samarbeidet og finner meg i forsinkelsen...stort sett...

Skrevet

Ser ut som har koooser seg :P

Han ser så utrolig skjønn ut, litt forelsket i Bretonene dine må jeg innrømme :whistle:

Takk

De er så søte så ;)

Amigo er en skikkelig sjarmtroll mens Toya er litt mer mamma dalt :D;)

Han klarer å sjarmene de fleste .... he he he he

Skrevet

Hannen min har også en tendens til å åle seg bortover bakken..

Det er tydelig at han synes det er ålreit, han legger seg ned med bakbeinene rett bakover, og trekker seg fremover med forbeina.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...