Gå til innhold
Hundesonen.no

Tegnebrett

Margrete

Recommended Posts

Jeg kjøpte den her: Bamboo Fun

Etter anbefalninger fra venner ol, det er et "billig" tegnebrett, men perfekt for oss som ikke er så drevne på denne digitale tegningen :whistle:

Fåes her:

komplett

og her:

Eplehuset

Det er iallefall hva jeg ble anbefalt av venner ol som driver med det når jeg skulle ha et. Men du får sikkert svar fra IW eller noen av de med noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg noe tilleggsutstyr?

Nei, jeg fikk med programmer, tegnebrett og tegnepenn. plugg i pcen, innstaller og lek i vei.

Ja,også funker den på mac også, om det har noe å si.

Jeg kjøpte min på eplehuset (small), og det fulgte med Artrage (programmet jeg tegner i), noen adobe programmer ol, også kan du laste ned driver ol.

Sakset fra komplett og eplehuset:

Inkludert programvare Drivers & Utilities, Adobe Photoshop Elements, ArtRage

Har brukt brettet på Windows 7, Mac osX og windows XP uten problemer.

(eneste problemet er om du bruker 2 skjermer, da er det lurt å sette opp at brettet bare bruker ene skjermen så du får utnyttet hele flaten)

Ev tilleggsutstyr blir jo å innstallere photoshop på lovlig eller ulovlig måte. Men hittil har jeg klart meg fint i ArtRage, var litt enklere enn photoshop, litt lettere å finne frem :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer alt som har blitt sagt over her. Jeg har samme tegnebrettet, størrelse A5 (er det ikke det som er halvparten av A4? ;) ). Man trenger ikke noe større med mindre man har spesielle behov. Jeg ville ikke tro at en nybegynner trenger noe mer eller noe mer avansert. Det følger meg en penn og noen ekstra pennespisser (jeg har mistet de spissene, hehe.. så jeg er litt forsiktig). Er ganske dyrt for ny penn etter hva jeg har sett.

Selv tegner jeg i Photoshop, men jeg tror valg av program er litt mer etter hva man er vant med. Jeg likte ikke ArtRage, men jeg er ganske sikker på at det er fordi jeg er vant med PS og bare syntes alt var tungvint og uvant i ArtRage :whistle:

Edit: Ja, en ting til. Det føles fryktelig uvant i starten, siden du faktisk må se VEKK fra der du tegner og der du har hånden. Heldigvis går det overraskende fort å venne seg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg synes PS er ufattelig slitsomt og alt for mye styr :whistle:

Forøvrig om du tegner litt hardt, som jeg gjør (no idea hvorfor) så må du bytte pennespisser i ny og ne, fordi den blir helt flat. Men som IW sa, jeg har mistet mine nå, så skal se om jeg finner på ebay eller noe sånt, bytter vel en gang i halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg synes PS er ufattelig slitsomt og alt for mye styr :whistle:

Forøvrig om du tegner litt hardt, som jeg gjør (no idea hvorfor) så må du bytte pennespisser i ny og ne, fordi den blir helt flat. Men som IW sa, jeg har mistet mine nå, så skal se om jeg finner på ebay eller noe sånt, bytter vel en gang i halvåret.

Seriøst? :D Jeg har byttet spiss EN gang, og trenger neppe gjøre det før om minst 6-12mnd. Og jeg bruker brettet mye!

Har dere brettet innstilt på den mest følsomme innstillingen? Man kan forandre trykksensitiviteten i brettet slik at man ikke trenger å bruke så mye kraft for å få "full farge"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :whistle: Jeg har byttet spiss EN gang, og trenger neppe gjøre det før om minst 6-12mnd. Og jeg bruker brettet mye!

Har dere brettet innstilt på den mest følsomme innstillingen? Man kan forandre trykksensitiviteten i brettet slik at man ikke trenger å bruke så mye kraft for å få "full farge"

hehe,det skal jeg sjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495644 : Bruker det egentlig for sjelden.. :hmm:

Såvidt jeg husker så følger heller ikke PS:E med... (men det har jeg fra før)

Men brettet er knall, størrelsen er ikke så viktig som jeg trodde før jeg kjøpte..

altså ingen vits i å se etter A4 brett, A5 og A6 er fine størrelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Henger med på her :icon_confused: Hva er egentlig forskjellen på Bamboo Pen & Touch og Bamboo Fun Pen & Touch?

Førstnevnte er beregnet på surfing, kontorbruk, og enkle tegneoppgaver. Sistnevnte er mer beregnet på tegning og mer "kreative" oppgaver. Tror sistnevnte har en god del mer trykksensitivitet enn førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Førstnevnte er beregnet på surfing, kontorbruk, og enkle tegneoppgaver. Sistnevnte er mer beregnet på tegning og mer "kreative" oppgaver. Tror sistnevnte har en god del mer trykksensitivitet enn førstnevnte.

Å? Da sa han i elkjøp feil til meg. Han sa at det bare var forskjell på farge :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Da sa han i elkjøp feil til meg. Han sa at det bare var forskjell på farge :icon_confused:

Farge? På brettet da eller? :whistle:

Jeg sjekket dette ut da jeg skulle kjøpe meg brett, og endte derfor opp med Bamboo Fun. Bamboo fun har også trykksensitivt viskelær, og kommer med mange flere programmer enn vanlig bamboo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge? På brettet da eller? :icon_confused:

Jeg sjekket dette ut da jeg skulle kjøpe meg brett, og endte derfor opp med Bamboo Fun. Bamboo fun har også trykksensitivt viskelær, og kommer med mange flere programmer enn vanlig bamboo.

Mitt brett heter ikke Fun, men det har med de samme "morro"/lære programmene som fun...

Har også trykksensitivt viskelær og samme oppløsning/følsomhet på brettet.

Tror det er bare at man ofrer Photoshop Elements for Touch egenskaper..?

Det er dårlig info rundt forskjellene på bamboo sine sider også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en film i går, på sånn to minutter, hvor noen forklarte forskjellen på de to. Og det er som Aussieglis sier.

Hvordan kan det være slik hvis pen&touch har samme følsomhet, viskelær, oppløsning og ellers er identisk?

Den filmen må du linke til, (nettleser historikk)...

Men det er så mange typer at det kan være feil sammenligning...

Eneste klare forskjellen er at Fun leveres med PS Elements, Pen & touch gir multitouch i Operativsystemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=495644&sku=495648

Her har man sammenligningen av Wacom Bamboo Pen & Touch og Wacom Bamboo Fun Pen & Touch.

Jeg ser INGEN forskjeller på de annet enn programvare. Virker rart, for det var en grunn jeg gikk for fun.

Den så jeg også nå, og syntes det var veldig rart.. Jeg brukte 2 uker på å bestemme meg hva jeg skulle kjøpe av de to, og jeg husker jeg bestemte meg for fun av den grunnen jeg skrev ovenfor.

TROR bamboo fun er mer som et TEGNEbrett, mens de andre er mer beregnet på touch og andre oppgaver enn akkurat tegning/maling.

Ang viskelæret (som sitter i andre enden på penna, slik som på blyanter) så VET jeg at jeg har lest at vanlig bamboo ikke har trykksensitivitet der :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FUN:

Features & Benefits

* Including digital imaging and painting software via download: Adobe Photoshop Elements and Art Rage; Medium contains in addition Corel Painter Essentials

* Two sensors for pen and multi-touch input

* Support of multi-touch gestures to scroll, zoom, rotate and more

* Pressure-sensitive pen tip and eraser for natural feel

* Improved resolution for high accuracy

* Battery-free and ergonomic pen with two buttons

* Paper-like tablet surface with 16:10 aspect ratio

* Reversible tablet design for left- or right-handed use

* Four customisable ExpressKeys for quick function access

* Attached pen holder for convenient storage

* Easy USB connection

* Interactive tutorial to make the most of Bamboo

PEN&TOUCH:

Features & Benefits

* Multi-touch sensor for intuitive and direct control

* Support of multi-touch gestures to scroll, zoom, rotate and more

* Spacious touch area for all gestures

* Reversible tablet design for left- or right-handed use

* Four customisable ExpressKeys for quick function access

* Easy USB connection

* Interactive tutorial to make the most of Bamboo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være slik hvis pen&touch har samme følsomhet, viskelær, oppløsning og ellers er identisk?

Den filmen må du linke til, (nettleser historikk)...

Men det er så mange typer at det kan være feil sammenligning...

Eneste klare forskjellen er at Fun leveres med PS Elements, Pen & touch gir multitouch i Operativsystemet...

http://www.wonderhowto.com/how-to-decide-between-wacom-bamboo-and-bamboo-fun-pen-tablet-348857/

Såvidt jeg husker er videoen på der, men det er de Wacom-folka som har laga den.

Btw, jeg la merke til at det kanskje ikke var Pen&Touch.. Jaja, jeg har ikke tegnebrett engang, jeg bare prøvde å finne ut en liten ting, jeg.. Ja, beklager! Jeg stikker herfra. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(((Fjernet de identiske)))

FUN:

Features & Benefits

* Including digital imaging and painting software via download: Adobe Photoshop Elements and Art Rage; Medium contains in addition Corel Painter Essentials

* Two sensors for pen and multi-touch input **

PEN&TOUCH:

Features & Benefits

* Multi-touch sensor for intuitive and direct control **

så kan jeg legge til fra øverste liste hva som også er på dette brettet :

* Two sensors for pen and multi-touch input

forskjellen er fortsatt kun det at man får med PS Elements på Fun, for 50kr mer så er det dritbillig PS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...