Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder forsøkt stjålet i Tromsø!?

Hampus

Recommended Posts

Hadde dødd om noen stjal en av hundene mine!

Gåttfred er vel en sånn type som kunne være liten nok...

Glem at noen får hilse på han på tur framover altså!

Får ha skummelshibaen fast i han til enhver tid!

Eller finnes det bånd type ahnefot for tre?

En storebror på hver side liksom?!

Synes det er skikkelig ekkelt at det farer sånne folk etter veiene her.

Er jo ikke mange år siden oppdretteren til LInus fikk stjålet en dvergvokst shibavalp ut av buret i den åpne bilen, alt mens en anne fyr holdt hundeeiern opptatt ved å spørre om et kart...

Det endte jo helt galt da de kasta hunden ut på fjellet.

Heldigvis ble den funnet og avlivet i stede for at den ble liggende å pines.

Men kjempetrist for oppdretterne.

Men hvor selger man en stjålet hund uten papirer og til hvem?

Skjønner ikke at det kan være penger å tjene, spesielt når de gjør det så åpenlyst at de kan risikere å bli tatt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ekkel opplevelse ja.. Bra det gikk bra!

Tror ikke det er noe problem å selge de videre i det hele tatt jeg. De kan jo for all del dra til et annet land å smugle de inn. Mange som er villige til å betale en god del penger uten papirer så lenge hunden appellerer tenker jeg. Idiotiske folk ihvertfall..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses :D

Noen andre som fniste litt av denne "Dvergpinchere har ifølge Holstad en nypris på cirka 12.000 kroner og oppover. " i artikkelen også eller? Det er jo veldig viktig å få poengtert hvor mye hundene koster, "nypris" til og med :whistle:

Ja det er visst veldig viktig å få fram prislappen på hunden etter sånne hendelser... ;)

Alt blir visst enda værre da pga at det er en dyr hund.

Er ikke pengene jeg ville tenkt på om feks Gåttfred ble stjålet, og han kosta da langt over 12 000 kr.

Det er alt det andre han er for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...