Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunderaser


Kajsa95

Recommended Posts

Hvor mange hunderaser finst det egentlig ?

Det har jeg alltid lurt, og jeg vet kanskje dette ikke er så spennende og lese men hvor mange hunderaser kan du ?

Skriv opp alle du kan :-D

Jeg har ikke så mye å gjør og derfor vil jeg vite hvor mange hunderaser kan dere ?

Si navnene helst. :blink:

Jeg har prøvd å google hvor mange hunderaser det finst i heile verda, men det finner jeg ikke så viss noen kan det, hvor mange ca. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner en god liste på Canis: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?s=9

Ellers kommer det jo an på hva man regner som hunderase. Skal den være godkjent i FCI, smo er den største internasjonale godkjenningsinstansen for raser, eller holder det at hunden er anerkjent som en rase i et land? Som labadoodle, shipoo og alle de nye moterasene?

http://www.fci.be/nomenclature.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hunderaser finst det egentlig ?

Det har jeg alltid lurt, og jeg vet kanskje dette ikke er så spennende og lese men hvor mange hunderaser kan du ?

Skriv opp alle du kan :-D

Jeg har ikke så mye å gjør og derfor vil jeg vite hvor mange hunderaser kan dere ?

Si navnene helst. :hmm:

Jeg har prøvd å google hvor mange hunderaser det finst i heile verda, men det finner jeg ikke så viss noen kan det, hvor mange ca. ?

Som autorisert ringsekretær skal jeg i teorien kunne navnet på alle raser og sette riktig rasenavn på enhver hund jeg ser.

I praksis kan jeg neppe 100 prosent, men jeg kan såpass mange at jeg ikke gidder å liste opp. Jeg vil tro jeg i hvert fall kan klare en 200-250 raser - altså se bilde av og plassere rett rasenavn, og det er enda flere rasenavn jeg kan uten helt å kunne identifisere ved utseende.

Hva er så gale med labradoodlen da ?

Om du søker på forumet, finner du flere diskusjoner om den og andre blandinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...