Gå til innhold
Hundesonen.no

Kingwanas H-kull er her!

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

Det høres ikke på filmen da jeg har tatt bort opprinnelig lyd, men Sindre ler hjertlig hver gang han har nærkontakt med valpisene :lol:

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da er huset tomt for valper av det 4-beinte slaget igjen, og Sindre spør stadig om "Hvor er baby vovv-vovv henne?"

Litt stusselig, men alle har kommet til fantastiske forstår-seg-på-basenji- hjem og jeg er veldig sikker på at alle får det flott!

Pocus er også flott- men Jeanette som han skulle bo hos har så mange flotte unge hanner nå at vi fant ut at det var best å selge han til hans helt egne hjem.

Jeg la det ut på FB og hjemmeside, og etter 10 timer hadde jeg intet mindre enn 4 henvendelser på ham fra seriøse interesserte- bl.a. fra utstillingshjem i Amerika.

Selvom Pocus er flott har han sine små feil, så vi ville ikke sende han som ren utst. hund- da vil vi bare sende det beste av det beste.

Vi endte opp med å selge han til moren til en av de som kjøpte Kairo- et virkelig herlig menneske! Så får de to gutta vokse opp sammen også, og de bor ikke så veeldig langt unna så vi får mulighet til å følge opp. :ahappy: Vi skal nok klare å lure dem med på en utstilling eller to også håper jeg. Zia vil uansett bli stilt myyye og det vil Otto (Bukken) også.

Santos (flekken) er oppkalt etter Freddy DeSantos og skal bli Vål'enga gutt og være med pappan sin på jobb hver dag.

Happy (Halvdan) skal bare være kosehund, og muligens prøver de seg også på utstilling.

Noen få bilder til slutt:

2901rbskj.jpg

Magnus og Bukken

2901ol2.jpg

Santos smaker på livets små gleder??

2901bil.jpg

Santos kjører bil

Så er det tilbake til dagliglivet da...:

2901bbs.jpg

Skrevet

Så flott at alle har fått gode hjem :D

Jeg blir helt gal av bildene her! :D Jeg har sittet og sagt hvor nusselig de rynkeklumpene er!

KLARER-IKKE-HOLDE-FINGRENE-UNNA! :D:lol:

Gleder meg til å følge med vakringene :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...