Gå til innhold
Hundesonen.no

Den perfekte hundebil


Anette

Recommended Posts

Jeg og sambo har drømt og pratet litt om at hvis vi vant i Lotto skulle vi kjøpe ultimate hundebilen til meg, og debatten har gått litt på hva er den beste hundebilen?

Jeg har foreløpig en knapp på denne bilen:

vw-touareg.jpg

Den er SUV, har firhjulstrekk, gode kjøreegenskaper og god plass i bagasjerommet til bur og stæsj.

Dog 2 seter også er ganske praktisk med hund.

Så hva er deres drømme hundebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er veldig glad i fancy biler måtte det ha blitt et kompromiss. Fin bil med stor baggasje, men ikke kassete utseende av den grunn. Nemlig Audi Q5! :lol:

2009-audi-q5_100177617_m.jpg

Drømmebilen min er en BMW X6.. men den er ikke spesielt praktisk hverken for meg eller hunder/hundebur... :ahappy: Touareg'en er også dritfin synes jeg.

Hilsen ei med bildilla som aldri har hatt et vrak av en bil engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig en knapp på denne bilen:

vw-touareg.jpg

Den er SUV, har firhjulstrekk, gode kjøreegenskaper og god plass i bagasjerommet til bur og stæsj.

Dog 2 seter også er ganske praktisk med hund.

Så hva er deres drømme hundebil?

Enig med dere! Touareg er min drømmehundebil :ahappy: Fantastiske biler å kjøre. Selv om jeg aller helst hadde sett at en snerten liten cabriolet hadde gjort seg som hundebil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss. Jepp, du leste rett.

Om jeg vinner i lotto, da har jeg råd/tid til flere hunder, og da kan jeg like gjerne kjøpe en buss, rive ut de fleste setene og sveise bur langs veggene. Bakerst vil jeg ha to klappsenger, slik at jeg kan overnatte i bussen i rimelig komfort. Installere et skikkelig airconditionsystem, og voila, livet kan begynne for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss. Jepp, du leste rett.

Om jeg vinner i lotto, da har jeg råd/tid til flere hunder, og da kan jeg like gjerne kjøpe en buss, rive ut de fleste setene og sveise bur langs veggene. Bakerst vil jeg ha to klappsenger, slik at jeg kan overnatte i bussen i rimelig komfort. Installere et skikkelig airconditionsystem, og voila, livet kan begynne for fullt.

Hadde lett kjøpt meg inn i den :ahappy:

I Polen var det mange busser med hundefolk. Spleiset og leid busser sammen, genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har drømt og pratet litt om at hvis vi vant i Lotto skulle vi kjøpe ultimate hundebilen til meg, og debatten har gått litt på hva er den beste hundebilen?

Jeg har foreløpig en knapp på denne bilen:

vw-touareg.jpg

Den er SUV, har firhjulstrekk, gode kjøreegenskaper og god plass i bagasjerommet til bur og stæsj.

Dog 2 seter også er ganske praktisk med hund.

Så hva er deres drømme hundebil?

Veldig fin bil!

Vi prøvekjørte den før vi kjøpte vår forrige bil, men den bestod ikke "burtesten".

Altså var bagasjerommet for lite for hundeburet vårt...

Så vi valgte en annen SUV i stede.

Har pr i dag drømmebilen min, en 2010 modell Lexus RX 450 hybrid.

lex8RangeRx450hGallDoDeskMed06_tcm613-880633.jpg

Meeeeen det er kanskje ingen drømme hundebil...hehe

Skulle jeg valgt bil i forhold til hva som er praktisk med tanke på hundebur osv, hadde det nok blitt en caravelle eller hiace.

Men vi har lagt mer vekt på comfort, kjøreegenskaper og sikkerhet, og har dermed en litt mer upraktisk bil i forhold til at omtrent hele bagasjerommet går med til hundebur.

Man får bare ikke i både pose og sekk alltid, så da får man se hva som veier tyngst når man velger bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er snål altså, men jeg hadde antagelivis havnet med en ombygd Caravelle :lol:

Da skulle motoren vært STOR, 4x4 som helst skulle kunne kobles inn og ut. Setene forann skulle være bygget slik som de er på personbil, drit gode å sitte i :lol:. Også skulle jeg ha hatt plass til en seng til meg selv og AC som gikk helt bak til bikkjene.

Jeg digger SUV, men jeg har enda ikke sett annet enn Nissan Pathfinder og Hummer som jeg syns er god nok plass i bak :ahappy:

Men jeg hadde faktisk ikke hatt noe i mot en splitter ny model av bilen min nå, Touran, med masse duppeditter, større motor og litt mer bakoverfelt vegg på varebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva jeg skulle brukt bilen til det.. En bobil med innebygde bur bakerst er en drøm, men man kommer seriøst ikke kjørende med en sånn i skogen (eller jo, det er noen jeg kjenner som gjør det, men JEG gjør ikke det). Så da måtte jeg hatt en "skogsbil" i tillegg. Digger egentlig bilen jeg har, men eeeenda litt flere hester og en tanker høyere bakkeklaring hadde vært fint. Kombinert med 4-hjulstrekk. Og varme i setene. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett kjøpt meg inn i den :lol:

I Polen var det mange busser med hundefolk. Spleiset og leid busser sammen, genialt!

Skal man ha 3-4 grander, en lukis og en attåthund kommer man vel ikke unna med noe mindre enn buss :) Og da kan man ha med venner på trening, kurs, utstilling osv, blir rene partyferga til slutt :wub:

Buss er drømmen, jah :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert litt fantasiløs, og har dessuten lite greie på biler, men jeg tror jaggu jeg ville hatt Hyundai Terracan selv om jeg vant i lotto jeg. Den er så utrolig komfortabel, sterk som en okse og rommelig. Tre hunder har god plass, fire mellomstore hunder ville hatt god plass med spesialtilpassete bur. Samtidig er den ikke så diger at den er ekkel å parkere etc.

Hst09005.jpg

hyundai_terracan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...