Gå til innhold
Hundesonen.no

Jentekveld

Imre

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har bydd inn en gjeng herlige jenter til en jentekveld om en og en halv uke og nå trenger jeg litt hjelp med tips her:

- Mat (enkel og "billig")

- Aktiviteter/leker

- Ev tema

- Annet ???

Ingen av oss er spesielt jålete av oss så spa-tema og sånt går bort. Alle er hundemennesker, ganske crazye med relativt syk humor.

Noen tips???

Skrevet

en veninne av meg hadde en syyykt gøy jentekveld en gang. Da laget hun en quiz med spørsmål om alle som var der (ting man kanskje ikke vet uten å være gode veninner) og litt musikk fra tiden vi vokste opp :lol:

Det syntes ihvertfall jeg var superkos.

Skrevet

Vi hadde en gang at alle skulle kjøpe noen små billige gaver hver (flere og helst morsomme) som vi skulle ha med oss. Disse skulle være pakket inn så "fint" som mulig. Da tok man alle gavene i midten av et bord og hadde 2 terninger som man skulle slå hver seg. De som fikk 6 skulle ta en gave. Hvis det var 2 6`ere skulle man ta to gaver. Når alle pakkene hadde blitt tatt skulle en ta tiden som ingen andre visste om (feks 20 min) og da skulle man ha en terning. Når man fikk 6 da skulle man stjele en gave fra en annen. Når tiden var gått ut åpner hver og en sin gave (så alle andre ser hva den har fått). Dette syntes vi var hysterisk morsomt, da alle ville ha gavene og det var mange morsomme gaver for en billig penge :lol: Sorry, jeg er ikke så flink til å forklare :lol:

Skrevet

Mat kan jo være Taco, Tapas, pasta eller liknende? Kanskje ikke så storslagent men.. :lol:

Når det gjelder aktiviteter kan dere spille det spillet der manhar et kort med et navn på(en kjente person, tegneseriefogur, hunderase osv). KOrtet holdes opp mot pannen så man ikke ser det selv. Så skal man spørre spørsmål for å finne ut hvem man er. Førstemann vinner osv. Det er alltid morro å holde på med.

Sett på en hysterisk komedie, selv om de ikke er alltid lette å finne.. :lol:

Skrevet

Spillet Alias er også kjempemorsomt, man er på lag og skal forklare ord og laget skal gjette. Blir ganske mange komiske forklaringer siden du ikke kan nevne ordet :lol:

Skrevet

Stemmer også for Alias! :lol:

Kan jo ha tapas f.eks så kan alle ta med litt hver? Taco er vel stortsett alltid en hit, ikke så dyrt heller, og restene kan brukes senere :lol:

Skrevet

Alias er dødskult! Jeg vil alltid spille det men ingen gidder å spille det :lol: Så det synes jeg var en god idè! :lol: Spørs om dere er i partall da, hvis ikke kan man sikkert spille 3 og 3 på hvert lag.

Skrevet

Alias er forøvrig ekstra morsomt med noen glass vin innabords! Da blir man så kreativ i ordforklaringene!

Skrevet

Alias er forøvrig ekstra morsomt med noen glass vin innabords! Da blir man så kreativ i ordforklaringene!

De burde ordna med "liker"-knapp her! :lol:

Skrevet

Hvis du skal ha det enkelt, er det vel ingenting som er så enkelt som ost og kjeks. Om du vil gjøre det billig, ber du alle ha meg seg hver sin favorittost, så kan du stå for noe godt brød og bra tilbehør. De fleste vil jo gjerne ha druer og paprika til, men det er også veldig godt med marmelade, valnøtter, ferske fiken og honning til.

Skrevet

Altså - kjærringer skravler. Trenger man flere aktiviteter da da ? :hmm: *nei, trenger ikke å nevne at jeg synes det blir litt for påtatt "morsomt" å drive med selskapsleker og sånt i godt lag. Det holder med en god prat liksom... *.

Skrevet

Siri ja jeg holder egentlig med deg :hmm: Det kanskje helt enkelt rekker med å sitte å skravle...

Guest Gråtass
Skrevet

Mat, vin, brus, snop.. Resten ordner seg sjæl. Mat: jeg syns det er innmari lettvindt med lasagne eller gryterett, med litt grønn salat og ett godt brød til. Det er ihvertfall rimelig og godt. Kjøpe en tre liter med rødvin som du liker (jeg personlig liker best italienske viner) ett par 1 1/2 l med brus og passelig med snop og chips- en haug med damer: det høres ut som en perfekt kveld spør du meg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...