Gå til innhold
Hundesonen.no

Innkalling


K9Rex

Recommended Posts

Den nye schæferen våres på 7 mnd oppfører seg eksemplarisk. Jeg er vertfall veldig fornøyd med ham. Han går fint i bånd, forsiktig med babyen, ingen knurring med andre hunder, ingenting å si på ham sånn sett..

Han kommer på innkalling, jeg gjør det som en lek for ham også så han har lyst å komme hver gang, han kommer løpende uansett hvor stor avstander er, å alt er liksom tipp topp, alt under kontroll. Har fått flere komentarer fra folk at dette er den roligste schæferen de har sett, og enda forbauset over å høre at han kun er 7 mnd.

Men... Ser han andre hunder løper ham bort og vil leke.. Han forsvinner helt for meg, lukker rett og slett ørene.

Jeg har drevet med klikker trening på min tidligere hund og hest. Hvordan skal jeg gå frem her, da uten eller med klikker. Jeg ser det som litt vanskelig å trene på dette. Må jo på en måte bruke andre folk med hundene sine som offrer :) Han er jo SUPER på innkalling, men akkuratt det med andre hunder...

Tips mottas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel f.ex så trener vi valpeinnkalling (tjo og hei jeg er kul og leker med deg og hele den JEG er best teorien (ja jeg går på klikkerkurs :) )) og vi har jo etterhvert hatt bildørene åpne så de andre hundene får se, noen lager lyder iblant etc. Du kan jo øke det fra det. Ta med deg langline og medhjelpere og en rolig snill hund som kan sitte et stykke langt unna. Legg lista sånn at hunden har størst sjangs til å lykkes. Når det går bra flere ganger kan dere øke til at hunden er nærmere, øke til at hunden går pent med sin eier og du trener innkalling. Øk det sakte men sikkert, og gå tilbake om han faller ut og feiler. Tar nok litt tid men om du bare gjør det rolig og sakte og legger lista så du har mest sjangs til å lykkes, ikke gjør det for vanskelig å slipp hann på områder med mange hunder etc, bruk heller langline da.

Det er iallefall mitt tips, for min er helt lik din, forstyrrelsene tar overhånd. Så trene på hennes nivå, øke sakte og gjøre at hun lykkes gjør at hun blir bedre og bedre. Jeg driter i om jeg løper rundt og hopper og gjør meg morsom jeg, sålenge hun kommer til meg. Heller det enn at hun løper bort til de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der ja :)

Vi får begynne med det å trene da :) Drev mye på med dette på den andre hunden min, han er nå 6 år å ikke forbedret seg.. Så dette innebærer for meg også å slette alt det gamle å tenke frem og posetivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der ja :)

Vi får begynne med det å trene da :) Drev mye på med dette på den andre hunden min, han er nå 6 år å ikke forbedret seg.. Så dette innebærer for meg også å slette alt det gamle å tenke frem og posetivt!

Fremover, positivt og legg lista lav så hunden kan lykkes, den lærer mer av det enn å feile *ønske seg sånn blunke med ett øye smiley*

Om du bor i Vestfold kunne vi jo hjulpet hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...