Gå til innhold
Hundesonen.no

klipping av klør


Carina_e8

Recommended Posts

Hei.. jeg klipper og filer klørne til hunden min, men det klikker like mye når hun går, og jeg blir snart gal.. syns jeg klipper av ganske så mye, men virker ikke som det hjelper.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for og minske klikkingen på gulvet ?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det bare det at klørne vokser lavt på poten og ganske rett nedover (vanlig på staff iallefall) og da får du rett og slett ikke korte nok klør uten å fjerne de.. Gubben (amstaff) hørt jeg klørne i gulvet tom etter at de var klippet og svidd hos vet, og de var ikke mange mm lange! :lol: Valpis derimot, hun har jeg aldri hørt klørne på, ikke engang når de har vært nærmere 3 cm lange, for hennes vokser høyt på poten og rett framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk :lol: Ja har vært og klippet og svidd av nerven på henne en gang, men det hjalp ikke.. og klipper og filer nå hver tredje dag, begynner og bli litt oppgitt.. blir egentlig litt små gal av konstant klikking ;) men om det ikke er noe og gjøre med det, så får det bare være sånn.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette kan være løsningen?

Orginalt laget for katter for å unngå kloremerker osv. Men har også kommet til hunder. Selv om det bare står at det er mot slitasje på gulv ol. så vil jeg tro det demper lyd også.

Tror jeg må ta mitt eget råd å kjøpe jeg også,for det klikker MYE her i huset også :) Klikker uansett hvor mye jeg klipper. Å jeg tørr ikke klippe lengre en det jeg har gjort til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med klikkelyden? er det skadelig for hunden?

Uansett hvor mye som klippes og files av min hund sine klør, så klikker det alltid litt når hu går. Har blitt så vandt til det, at det ikke gjør meg så mye. Ikke nytter det å klippe lenger inn på kloa heller, da går jo nærven. Heller litt klikkelyd enn blodbad her i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette kan være løsningen?

Du verden!-dette var jo riktig lekkert. Tipper at dette tipper over til å bli til å pynte hunden med. Hva med matchende negler og klobelegg f.eks. :) Og så starter trenden i USA selvfølgelig, og eter seg over hit...

Fra spøk til... Her i huset har også hunden en klovekst som nødvendigvis må høres på den typen gulv som fins. Jeg legger ut filleryer på de strekningene som den ferdes mest på, og et teppe der det er et stort tomt areal. Disse er av bruk og kast-typen - gjerne fra fretex. Når det kommer folk, sånn mer høytidelig og uten hund, og man vil være presentabel, er de kjappe å rulle sammen og sette inn på et tilstøtende rom.

Ikke at jeg irriterer meg over kloklikking, men lyden minner meg kraftig om at det er greitt å skåne gulv for hundeslitasje uansett.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tepper er ikke aktuelt :)

Nei jeg vil ikke ha sånne sokker på henne, blir feil for hun og gå med det, så da får det bare være som det er :) Noen ganger merker jeg det ikke engang, og innimellom merker jeg klikkingen veldig mye.. hehe.

Jeg regner med at du skjønte at jeg tullet? Jeg syntes virkelig det hadde blitt feil å tvinge en hund til å gå med potesokker dagen lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Og tusen takk for fine svar, ja kanskje jeg skal kjøpe sånn man setter på neglene, om de kommer i en litt annen farge enn de en ser på bildene :) hehe..

Er ikke noe for og fjerne hele kloen, så står over den, er heller ikke for og bruke sokker på hunden min, har hun ingen følelse når hun går, så det vil jeg ikke.. Får bare tåle klikkingen :) Sjekket også neglene hennes i dag og ser at de sitter lavt på poten, så da skjønner jeg jo at det blir klikk, klikk uansett hvor mye jeg klipper og filer.. hehe..

Men tusen takk for fine svar og hjelp jeg har fått av dere :P

Veldig koselig forum dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Og tusen takk for fine svar, ja kanskje jeg skal kjøpe sånn man setter på neglene, om de kommer i en litt annen farge enn de en ser på bildene :P hehe..

Er ikke noe for og fjerne hele kloen, så står over den, er heller ikke for og bruke sokker på hunden min, har hun ingen følelse når hun går, så det vil jeg ikke.. Får bare tåle klikkingen :ahappy: Sjekket også neglene hennes i dag og ser at de sitter lavt på poten, så da skjønner jeg jo at det blir klikk, klikk uansett hvor mye jeg klipper og filer.. hehe..

Men tusen takk for fine svar og hjelp jeg har fått av dere :D

Veldig koselig forum dette!

Unnskyld at jeg spørr igjen, men jeg fikk ikke noe svar, heller inntrykk av at du kanskje tror jeg oppmuntrer til å bruke sokker? :ahappy:

Jeg gjentar altså, jeg skrev en liten spøk i mitt første innlegg, at sokker kunne være en løsning. Selvfølgelig mente jeg det absolutt ikke, og syntes det hadde vært veldig rart om noen puttet potesokker på hunden innendørs for selv å slippe å høre på klikkingen. På den annen side, så tror jeg heller ikke potene hadde hatt så godt av det, og hunden ville vel i tillegg hatt større problemer med å "svette".

Så! Jeg mente at potesokker var noe tull, og var kun nevnt som en morsomhet. :(

Ikke meningen å være masete, men vil jo ikke at tullet mitt skal mistolkes heller :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siri :ahappy:

Hehe, nei nei ingen fare, jeg skjønte at du bare tullet, beklager for at jeg ikke svarte på det, ble plutselig mye og svare på, så fikk ikke med meg alt visst nok :ahappy:

Er ikke noe for hundesokker jeg heller, skjønner at folk bruker det ofte i hundespann, men det er noe helt annet så :P Ville aldri brukt det på min hund inne, fordi det klikker når hun går, det får jeg bare tåle.

så lenge hunden min er fornøyd, så er jeg fornøyd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siri :ahappy:

Hehe, nei nei ingen fare, jeg skjønte at du bare tullet, beklager for at jeg ikke svarte på det, ble plutselig mye og svare på, så fikk ikke med meg alt visst nok :ahappy:

Er ikke noe for hundesokker jeg heller, skjønner at folk bruker det ofte i hundespann, men det er noe helt annet så :P Ville aldri brukt det på min hund inne, fordi det klikker når hun går, det får jeg bare tåle.

så lenge hunden min er fornøyd, så er jeg fornøyd :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...