Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er vi :)


Gurine

Recommended Posts

Hei folkens ;)

Må si jeg blei veldig glad da jeg fant dette forumet, og hvordan fant jeg det.... lette etter et sted å spørre om ting og tang i forhold til hunder mm.

Vil fortelle litt om mine to små elsklinger;

Anton er en yourkshire terrier på 3 år - han kom til oss fra Sverige og er en nydelig kosete liten gutt. Men kosen skal være akkurat sånn som han vil ha det; liker best å ligge inntil oss uten at vi tafser for mye på han, og selvfølgelig får han det som han vil. Han ELSKER mat - den går ned på høykant - tar ca 1 min å få i seg tjihi. Må si han er rolig til å være en liten terrier - man hører jo at de gneldrer så veldig - men det gjør ikke lille Anton. Han er høyt elsket av alle i familien - vi er en "bonus-familie" på 2 voksne og 5 barn, så vi er mange :P

Birger er også en yourkshire terrier og er "lillebror" og nevøen til Anton faktisk, han er 1 år og kom til oss i desember 2009. Tror ikke man kan kalle han kosete - men KOSETE.... med store bokstaver - fordi han skal sitte på armen 24-7, han får ikke nok kos han - og er en deilig liten kar :P Han er glad i alle som kommer hjem til oss og tar like godt i mot hver og en. Birger liker å ligge under dyna på nettene, eller på armen. Han er litt mer sosial enn Anton - det er morsomt å se at de har så forskjellige personligheter.

Vi skaffet oss 2 hunder fordi matmor og matfar jobber en del - og ville at Anton skulle ha selskap hjemme :P Nå om dagen har vi også ennå en hund, og det er mitt "barnebarn" Nikko som er en jack russel terrier på 3 år - så nå er det liv hjemme. Nikko er like kosete som Birger - så vi koser mye hjemme hos oss :lol:

Legger ved noen bilder sånn at dere kan få se hvem vi er - og jeg gleder meg veldig til å bli kjent med dere alle sammen :)

post-6971-1289207528,3797_thumb.jpg

Dette er Anton - han har nydelige "rød" og sølv i fargene sine

post-6971-1289207725,4165_thumb.jpg

post-6971-1289207938,6624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...