Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene trening?


Enits

Recommended Posts

Hei. Jeg får valpen min fredag 19. november. Og så har det seg slik at jeg har en sykdom som gjør at jeg ukentlig er til oppfølging, og da må valpen være alene noen timer.

Er det ok å starte trening med å være alene med en gang jeg får henne? Og hvordan skal jeg evt gjøre det?

Hun må være alene 2 timer allerede tirsdagen etter jeg har fått henne.

Går dette bra eller burde jeg avbestille timene? Tenkte da å la henne ligge i bilen mens jeg er borte, slik at jeg fort kommer tilbake til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lit tidlig om kvalpen allereie skal vere aleine tysdag. Har du ikkje heller nokon den kan bli kjent med tidlig, som kan passe den heime hos deg? :P

Eg har alltid starta aleinetrening fra dag 1, men berre type under minuttet. Auka gradvis etterkvart som kvalpen er komfortabel i heimen. Den fyrste veka skal jo kvalpen bli kjent med den nye heimen..

Men det skal seiast at kvalpar er forskjellige. Nokon trivst godt aleine veldig tidlig, andre tek det lengre tid med. Vert kjent med kvalpen din og anslå etterkvart. Viktig at kvalpen ikkje sitt igjen å hyler fordi den er redd! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lit tidlig om kvalpen allereie skal vere aleine tysdag. Har du ikkje heller nokon den kan bli kjent med tidlig, som kan passe den heime hos deg? :lol:

Eg har alltid starta aleinetrening fra dag 1, men berre type under minuttet. Auka gradvis etterkvart som kvalpen er komfortabel i heimen. Den fyrste veka skal jo kvalpen bli kjent med den nye heimen..

Nei, tror ikke jeg har noen som kan se til henne på dagtid nemlig.. kinkig situasjon det der gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig, men en kan faktisk ikke sette alt på vent selv om en får valp, og ikke alt er like lett å flytte om på. Går jo selvfølgelig ann å undersøke om det ikke er noen som kan passe valpen hjemme hos deg en liten stund, men jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å la valpen ligge i bilen i ett par timer så lenge den ligger trygt i bur, du lufter den så den får gjøre fra seg før du forlater den, kanskje har med et teppe i bilen med lukt den er kjent med, og en tyggeleke. Valpen klarer seg helt fint alene ett par timer. Den kan like gjerne bli vant til det først som sist. Gi den en godbit når du kommer tilbake til bilen og masse kos, så tenker jeg det går helt fint. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, jeg får valpen en onsdag, og uken etterpå har sjefen min satt meg opp fulltid på jobbing (mot min vilje, men det er en annen sak) og jeg har måttet gå til anskaffelse av valpepasser.

Men to timer tror jeg går fint så lenge du begynner med en gang å venne henne til å være alene (ikke første dagen, men kanskje andre). Ellers så er jeg tilgjengelig på dagtid om det blir krise :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, jeg får valpen en onsdag, og uken etterpå har sjefen min satt meg opp fulltid på jobbing (mot min vilje, men det er en annen sak) og jeg har måttet gå til anskaffelse av valpepasser.

Men to timer tror jeg går fint så lenge du begynner med en gang å venne henne til å være alene (ikke første dagen, men kanskje andre). Ellers så er jeg tilgjengelig på dagtid om det blir krise :lol:

Kanskje vi to skal hooke opp da :P Så kan vi passe for hverandre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...