Gå til innhold
Hundesonen.no

Lånehund søkes

xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

Pga C's anfall må jeg vurdere å la henne slippe. Dette er jo ille nok i seg selv men så har jeg jo en hund til - Freya. Hun har separasjonsangst og tåler dårlig å være hjemme alene.

Jeg er derfor på utkikk etter en lånehund frem til en valp kommer i hus. Rase er ikke viktig, men det som behøves er en trygg og rolig tispe som synes det er uproblematisk å være hjemme alene mens jeg er på jobb (da er Freya også rolig). Har du eller kjenner du noen som kanskje kan ha så vær så snill å ta kontakt. Jeg dekker selvfølgelig alle utgifter mens hunden bor her. Helst Trondheimsområdet, men alt av interesse.

Skrevet

Fra når er det snakk om? Nå bor jo ikke Aynï hos oss mer, men de venter en liten sak rundt jul, og de vil da gjerne at Aynï er hos oss en stund. Aynï og Nenya gikk litt dårlig sammen sist (Nenya plagde vettet av Aynï), så kanskje du ville lånt henne en periode? Ting er selvsagt ikke avklart på noe som helst vis, men det er altså en mulighet for at en slik løsning går an. Aynï er veldig dønn rolig alene hjemme, hun stresser aldri med sånt, har ikke potensiale til å få seperasjonsangst engang, og hun er også veldig omgjengelig. At de er relativt like i størrelse er vel også en fordel vil jeg tro.

Skrevet

Valpis hadde vært fint det for de to går jo veldig godt sammen. Men det kan jo fort gå noen måneder da, og det blir kanskje for lenge?

Huldra, jeg skal til vet med henne til uka og snakke med dem. Har ikke tatt noen endelig avgjørelse om og evt når enda, men får hun et anfall til nå snart så må hun få slippe :banana: Det kan jo skje i morra, neste uke, eller om to måneder.

Jeg går og venter på løpetid på tispen jeg skal ha valp etter. Så gjenstår det jo da å se om det kommer en tispe til meg, hvis ikke må jeg finne en annen. Dog er det jo ikke noe problem med overlappinger med forskjellige hunder, så lenge Freya har noen her sammen med seg.

Skrevet

Du, det passer egentlig bra om Valpis blir "borte" en stund, for da har jeg et nytt argument for å kjøpe valp... :wub: Og det er vel stort sett snakk om ukedager, jeg kan ta henne hjem i helgene? Selvsagt er jeg med og turer daglig, du skal slippe alt ansvaret for "droget" mitt :banana: Men ha henne i bakhodet iallefall, jeg låner henne gjerne bort til en god sak!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...