Gå til innhold
Hundesonen.no

Tygger/spiser opp ALT!


Vicky

Recommended Posts

Vicky har alltid vært veldig glad i å tygge på ting, spise og svelge ALT går inn så lenge hun får det i munnen... Nå er hun jo 6mnd den 8.nov.. Burde hun ikke snart lære seg at steiner, søppel, sand, gjørme, svartsnegler(eeew :P ) tepper, gulv :P:P jepp hun prøver faktisk å spise gulvet eller tygge på det, uten at jeg har skjønt hvorfor...

Samtidig har hun blitt veeeldig flink til å ikke spise møbler og meg :wub: Men nå i det siste har det jo gått vilt utover lekene, hun leker litt også setter/legger hun seg ned og tygger, ødelegger og svelger for harde livet... Liksom "solide" hundeleker..

men hvordan får jeg hun til å slutte og spise ALT, jeg forer da henne tross alt så tror da ikke hun er sulten heller... :P

For at ting blir ødelagt og brukt sier seg jo selv da, men hun trenger vel ikke å spise det opp? Også hva er greia med at ALT ute må spises? hun er vel snart gammel nok? :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Destruktiv alder hvor grenser skal afprøves, jeg havde selv en der først begyndte at bide i ting dvs, dørkarme og trapper da han var 6 måneder, og han blev ved med det til han var rundt et år.

Her blev det til en masse NEI, timeouts og masse ekstra tyggeleker, hvor han skulle bruke hovedet og få mental stimuli.

Siden der er bordercollie i din, kan det jo være at hun trenger til det ekstra mental trening for at hun skal blive sliten i huvedet, og dermed kanskje mindre destruktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder ER bare maniske på slikt, men jeg lurer på om hun får det hun trenger av aktivisering jeg? Jeg ville forsøkt å hindre henne i å spist slikt - det gjør du sikkert, men jeg ville satt litt mer grenser der. For hver gang du må være veldig bestemt med henne, ville jeg også prøvd å aktivisert henne positivt med noe annet. Ikke rett etterpå, men sånn totalt sett, for å veie litt opp for at du må være dritkjip ellers. Skjønte du det? Tren endel positivt med hunden din, små triks og nyttige øvelser som gjerne krever endel tankevirksomhet og nesebruk. Da har du litt å "gå på" på kjipheten når du må begynne å være litt streng og be henne kutte ut tullet med å spise alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...