Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs


Epson

Recommended Posts

Syntes det er masse og velge i mellom og vet ikke helt hva jeg bør gå.

Blir ferdig på valpekurs på torsdag, så ca mnd opphold og så grunnkurs når det er ferdig er valpen ca rundt 7 mnd.

Målet er å ta bronsemerke, men treneren ville ikke anbefale det siden han var så ung.

Hvilke kurs kan jeg gå i mellomtiden?

av spor, lydighet, div brukshund kurs uten at det blir alt for mye belastning.

De jeg har gått hos er oslo hundeskole, men de er ganske dyre, og jeg er student så jeg har ikke all verdens penger å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke svar på det du spør om, men jeg lurer litt på hvilket bronsemerke man får om man deltar på bronsemerkekurs hos disse kommersielle hundeskolene ? De har jo ikke tillatelse til å dele ut det som i følge NKK er bronsemerket...

Sitat LP-reglene:

"Norsk Kennel Klubs bronsemerke kan kun tildeles på prøver arrangert av Norsk Kennel Klub eller medlemsklubber, og kan tildeles av autoriserte lydighetsdommere og av personer som av Norsk Kennel Klub er bemyndiget til dette. (Bemyndigede instruktører som er medlem i Norsk Kennel Klubs medlemsklubber.) Prøven er uoffisiell."

Har de egne bronsemerker - og egne utarbeidede prøver ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det bare er et kurs som gjør mulighet til at man kan ta bronsemerket :aww:

Må må nødvendigvis ikke gå kurs for å kunne ta bronsemerket. Det arrangeres ihverfall jevnlig bronsemerkeprøver her i Bergen som er åpen for alle.

Hvis det var det du mente da? :wub:

Til ts:

Om du har en hundeklubb i nærheten som arrangerer fellestreninger, lydighet, miljøtreninger el.l så kan du jo trene litt der på egenhånd eller sammen med andre før du går noen flere kurs. Så sparer du litt penger ihvertfall :wub:

Birkebomsen var vel ca 13-14 mnd før vi tok bronsemerket og jeg var glad for at vi ventet så lenge, han var rimelig treg og blond i toppen på den tiden riktignok... :wub: