Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs


Epson

Recommended Posts

Syntes det er masse og velge i mellom og vet ikke helt hva jeg bør gå.

Blir ferdig på valpekurs på torsdag, så ca mnd opphold og så grunnkurs når det er ferdig er valpen ca rundt 7 mnd.

Målet er å ta bronsemerke, men treneren ville ikke anbefale det siden han var så ung.

Hvilke kurs kan jeg gå i mellomtiden?

av spor, lydighet, div brukshund kurs uten at det blir alt for mye belastning.

De jeg har gått hos er oslo hundeskole, men de er ganske dyre, og jeg er student så jeg har ikke all verdens penger å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke svar på det du spør om, men jeg lurer litt på hvilket bronsemerke man får om man deltar på bronsemerkekurs hos disse kommersielle hundeskolene ? De har jo ikke tillatelse til å dele ut det som i følge NKK er bronsemerket...

Sitat LP-reglene:

"Norsk Kennel Klubs bronsemerke kan kun tildeles på prøver arrangert av Norsk Kennel Klub eller medlemsklubber, og kan tildeles av autoriserte lydighetsdommere og av personer som av Norsk Kennel Klub er bemyndiget til dette. (Bemyndigede instruktører som er medlem i Norsk Kennel Klubs medlemsklubber.) Prøven er uoffisiell."

Har de egne bronsemerker - og egne utarbeidede prøver ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det bare er et kurs som gjør mulighet til at man kan ta bronsemerket :aww:

Må må nødvendigvis ikke gå kurs for å kunne ta bronsemerket. Det arrangeres ihverfall jevnlig bronsemerkeprøver her i Bergen som er åpen for alle.

Hvis det var det du mente da? :wub:

Til ts:

Om du har en hundeklubb i nærheten som arrangerer fellestreninger, lydighet, miljøtreninger el.l så kan du jo trene litt der på egenhånd eller sammen med andre før du går noen flere kurs. Så sparer du litt penger ihvertfall :wub:

Birkebomsen var vel ca 13-14 mnd før vi tok bronsemerket og jeg var glad for at vi ventet så lenge, han var rimelig treg og blond i toppen på den tiden riktignok... :wub:

Det var 6 ekvipasjer som tok prøven og vi var de eneste som sto, enedl av det andre var langt fra klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må må nødvendigvis ikke gå kurs for å kunne ta bronsemerket. Det arrangeres ihverfall jevnlig bronsemerkeprøver her i Bergen som er åpen for alle.

Hvis det var det du mente da? :wub:

nei, det var ikke sånn jeg mente :wub:

jeg mente slik som hun som skrev under meg

Ja, man går på kurs for å lære øvelsene og ha en fast treningsdag, og melder seg til bronsemerkeprøven i etterkant dersom man ønsker seg det.

at man bare går på det kurset for å lære øvelsene, men man MÅ ikke... jeg tror ikke jeg skal gå på kurs selv om jeg skal ta bronsemerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts:

Om du har en hundeklubb i nærheten som arrangerer fellestreninger, lydighet, miljøtreninger el.l så kan du jo trene litt der på egenhånd eller sammen med andre før du går noen flere kurs. Så sparer du litt penger ihvertfall :wub:

Birkebomsen var vel ca 13-14 mnd før vi tok bronsemerket og jeg var glad for at vi ventet så lenge, han var rimelig treg og blond i toppen på den tiden riktignok... :banana:

Det var 6 ekvipasjer som tok prøven og vi var de eneste som sto, enedl av det andre var langt fra klar.

Ja det hørtes bedre ut å finne en klubb og trene med etter grunnkurs. For å gå tre kurs etter hverandre som man gjør så og si det samme, og koster masse penger, da kan jeg jo heller trene på det samme med andre på "fritiden"

Vet om noen her, men jeg har akkurat flyttet hit så jeg kjenner ingen her nede, heller ikke hvilken hundeklubb jeg bør velge.

Har Larvik og Grenland.

Men til høsten/sommeren neste år kommer jeg til å flytte hjemover til Kongsvinger distriktet og der aner jeg ikke om en eneste en.

Men siden dere sier at OHS har annet bronsemerke enn NKK, har det noe å si?

Men kan han ta NKK bronsemerke hvis han er reg i NOX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...