Gå til innhold
Hundesonen.no

kjøp valpene

tibetan

Recommended Posts

Jeg ser poenget med at chippen flytter seg, men er dette et stort problem for hunden? Er ikke det største problemet bare at det kan bli vanskelig å finne chipen? Det vil vel også variere i forhold til rase, hvor mye de vokser osv. I forhold til relevans for avlsarbeide, så er det jo i disse svindeltider greit å kunne bevise hvilken valp/hund som tilhører hvilken oppdretter/tispe, selv om man såklart har dna-prøver. Men jeg kan ingenting om avl, egentlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det kan bli et problem for hunden om chippen flytter seg, det blir det vanligvis ikke. Men jeg vet om tre tilfeller der chippen har måttet opereres ut fordi den på:

1. hund satte seg i svelget og hunden fikk problemer med å spise og drikke.

2. hund kilte seg i skulderen slik at hunden fikk forkalkninger og måtte opereres.

3. hund satte seg i hasen(!) og hunden fikk bevegelses problemer.

Så selvfølgelig er ikke tre hunder av ørti tusen ett problem, men jeg ser ingen grunn til å gjøre det før jeg må.

Jeg personlig ser ikke på det som et stort problem hverken med svindel, bortløpne hunder eller andre ulykker. Det er jo slikt som desverre kan skje, men det er jo svært svært skjeldent. At hunden er chippet er jo ingen garanti for at man får den tilbake i utgangspunktet, det vet jeg om mange eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke chipper er veldig enkel:

1. Jeg syns som Susanne sier at nålen er grov og dette er det første møte med veterinær som valpene har, de får parvovaksine det er sutring nok syns jeg.

2. Jeg har chippet veldig mange valper i jobb sammenheng og jeg ser en klar sammenheng mellom de som er chippet unge og der chipen flytter seg. Om de er litt eldre (i mitt tilfelle så chipper jeg ved rtg, så de er ett år)så syns jeg at chipen holder seg mer på plass. Dette har jeg selvfølgelig ingen dokumentasjon på, kun egen erfaring, men det er nok til at jeg syns eiere kan chippe selv når valpen blir større.

Forøvrig, så syns jeg ikke pris er vesentlig, den legger man jo bare på valpeprisen i såfall.

Ehhh...det anser jeg ikke som mitt ansvar å sørge for at valpekjøperne merker sine hunder?! Når det gjelder mine egne så er de ikke merket. Det er fordi jeg ikke ser på det som en problemstilling.

Hæ?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...