Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrebeskyttelsens skrekkvideo


Anette

Recommended Posts

En idiot skriver at det ikke forundrer ham om dyrebeskyttelsen nok har gjort dette selv for å skape ramaskrik,fytti HELV****!

Ja og la oss ikke glemme de der smartingene som skylder på at kamerafolket jo har skremt dyrene...Jadda,såklart..Reven ble så redd den at øynene poppa helt plutselig ut,og betennelsen bare begynte å renne...alt som vi så er selvfølgelig skjedd fordi de slemme kamerafolkene skremte de stakkars dyrene så fryktelig...

At man kommer unna med slike kommentarer,eller i det hele tatt tør å si det høyt er meg et mysterie.

Det er da bevist at med slike holdninger så er dem ikke kompetente til å ha denslags dyr når de ikke skjønner at øyne ikke popper ut plutselig osv osv.

Rett og slett helt forferdelig film,jeg blir dessverre fyllt med HAT når jeg ser sånt og får lysst å se disse dyrene spise på eierne sine istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir drit kvalm av det der jeg! Det er ikke bare i år dyrebeskyttelsen har gjort slike oppdagelser. Jeg er så glad for at jeg skal bruke litt ekstra krefter i år på å prøve å få et lovforslag ved å legge ned pelsdyrfarmene i Norge :console:

EDIT: Oppfordrer alle som syns dette er sjokkerende til å delta på fakkeltog mot pels lørdag 13 November :blink: Det finnes i flere forskjellige byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på linken og man må ikke se videon, men man kan skrolle ned til under bildet og lese artikkelen. Det er bilde av en ung rev som mangler et bakbein, ingen blod eller annet ekkelt. (men det er helt sikkert mye værre å klikke på bildet, for da starter filmen og det orker jeg ikke å gjøre)

Under artikkelen er det leserinnlegg og jeg syntes det er mange der ute som har et dårlig forhold til dyr, skremmende egentlig.

Ene naboen min drev med minkfarm for flere år siden, jeg husker når de la ned driften, for da fikk vi gå opp å titte på plassen der. Inne på farmen sto en rart elektrisk greie. Det så ut som et bord med en galge på, galgen var bøyd i 90 grader. På andre siden av bordet var det en bitestav med ledning i. Denne naboen fortalte til oss barna, at de tredde rompa på minken inn på galgen, så lot de minken bite i bitestaven og da fikk minken strøm som gikk tvers igjennom kroppen. På denne måten kunne de bevare pelsen hel og fin.

Dette er mitt værste barndomsminne, og jeg bestemte meg for aldri å bruke pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare kvalm, jeg... Og DETTE går faktisk en bitteliten del av min skatt til å opprettholde ?

Ja, det er jo noe av det verste! Skal plutselig kristne mennesker bli tvunget til å betalte skatt til strippeklubber? Eller mennesker som har hat for abort, gi støtte til de som ønsker å ta det?

Glad jeg ikke betaler noe skatt enda. Håper dette ikke eksisterer lengre når jeg må betale skatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke respekt for metodene dyrevernerene bruker og har brukt for å fremme sin sak, men jeg synes det alikevel er positivt at det har blitt satt såpass hardt fokus på de i pelsdyrnæringen som ikke en gang klarer å holde dyrene sine friske der de allerede er innestengt på for små arealer.

Jeg er veldig for at man begynner med en utsoning av næringen og gradvis slakter ned de dyrene som per i dag lever uten å avle frem nye. Vet ikke hvor lenge en burrev lever, men innen 10 år burde det være helt overkommelig å ha avskaffet hele næringen.

Om man først skal gå med pels får man komme seg ut i skog og fjell på jakt og bruke pelsen av dyr som har levd lykkelige, naturlige og fullverdige liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt ønsker å gå med pels jeg.. Og hvorfor farmene ikke er lagt ned for lengst..! Man VET jo at forholdene på de fleste farmene er forferdelige og det har man visst lenge, så jeg fatter ikke hvorfor staten støtter slikt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vondt i hver minste bit av kroppen av å se den filmen, flere nordiske land har allerede lagt ned pelsdyrfarmene, hvorfor kan ikke vi følge etter? Hvorfor må vi tviholde på en så grotesk og forferdelig ting?

Jeg har ingen respekt for folk som driver pelsdyrfarm, for det er tydeligvis helt klart og tydelig at de bryr seg null om dyrene!!

Hva skal vi egentlig med pels da? Jeg har ikke brukt pels hele mitt liv, og ikke har jeg hatt noe interesse for det heller.... pels husker jeg var noe besteforeldrene mine gikk rundt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte f...! :)

Kjenner jeg blir så forbannet at jeg har lyst at de som behandler dyr på en slik måte skal lide...lenge. Jeg blir rimelig urasjonell og rasende og senker meg ned på et djevelsk nivå av å se slike scener, akkurat som sist helg da de viste "The Cove" (delfinmassakeren) på TV.

Er helt klart for et vedtak som forbyr pelsdyrfarmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller mennesker som har hat for abort, gi støtte til de som ønsker å ta det?

Aborter i Norge koster nok en god del mer enn pelsdyrnæringen får, og ja - det går av statskassa, som alle andre "helsetjenester".

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva Mattilsynet tenker med når de melder inspeksjonene sine på forhånd. d018.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva Mattilsynet tenker med når de melder inspeksjonene sine på forhånd. d018.gif

At de får tid til å rydde opp før de kommer, slik at de slipper å gjøre noe mer enn å undertegne et par papirer, og så kan de dra. Det gjøres i Sverige også, noe som har fulgt til fatale følger for dyrene pga at det ikke er mulig å rydde opp i dritten, så da ødelegger de bevisene i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...