Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet i Oslo eller der omkring for oss med hunder.

ida

Recommended Posts

Nei, vi vil gjerne ha en plass som er litt sliten fra før, vi. Litt gulvkaldt og gammeldagse dobbeltvinduer om vinteren er fint. Men en rå kjeller med vegg til vegg tepper fra 70 tallet og muggsopp på badet, kan vi bare ikke bo i. Ingvild har astma og vegg til vegg tepperog mugg og sopp er døden, bokstavlig talt. Gamle hussom ikke er pottetette, er derimot fine å bo i. Vi får bare håpe det finnes noe der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg føler med deg, vært der selv rett før sommern. Det var ikke lett å få seg et greit krypin når jeg har hund. Jeg ringte mange, fikk komme på visning men enten var hund uaktuelt, eller så var det et type "muggsoppsted" som du nevner over her.

Satt inn annonse på finn.no, og det gikk nesten en mnd før jeg fikk napp. Da var det et par, politifolk begge to, som lot meg få leie deres veldig koselige leilighet. Jeg hadde lett i flere mnd, og begynte å svette litt.

Jeg skal si fra om jeg kommer over noe, og masse lykke til. Håper det ordner seg for deg og dine så snart som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra. Det var en liten kjeller som luktet fukt og mugg og var aldeles ufyselig møkkete. To små glugger øverst på veggen, var alt av vinduer. Nei, der kunne vi bare ikke bo :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, håper det ordner seg for dere! Jeg driver selv og leter litt sånn halvveis, samt at jeg leter etter jobb i tillegg, også jeg har ikke så hastverk, heldigvis. Det må da ordne seg på et vis. Skal heller si i fra om jeg kommer over noe, og så krysser jeg fingre og tær for dere. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takk for alle gode tanker. I dag skal vi ut til Enebakk og titte på et lite hus. De hadde hunder selv og ønsket mine velkommen. Grei bussforbindelse til skolene våre og byen og et helt eget hus høres ut som en drøm. Å kunne gå rett ut i skauen er heller ikke å forakte. Nå har vi sett på så mye ekkelt og trangt og ønsker så veldig å finne noe vi både har råd til og lyst til å bo i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

JAAAA :ahappy: Først valgte de noen andre og vi fortsatte vår jakt på hybler på frogner, hus på Nesodden (det er laaaangt), merkelige telefon og mail hustilbud :ahappy: . Onsdag ringte huset i Enebakk igjen og sa at hun som hadde fått det, plutselig ikke ga lyd fra seg, eller svarte på henvendelser, så ville vi fortsatt ha det? Det ville vi jo og torsdag var vi der ute for at IA skulle få se det og være med på valget og hundene måtte jo også møtes, siden de skal bo på samme tun. Alt gikk bra, så nå flytter vi på landet. Litt merkelig å bruke adventstiden på å pakke, sortere, kaste, rydde og ikke henge opp en eneste stjerne i vinduet, for vi vil kjøpe helt nye stjerner til helt ny bolig ... Det er forresten utrolig hvor mye dritt som samler seg på åtte år :D

Noen som har lyst til å stille opp med bil og muskler neste helg, kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi bor jo i hus nå, så tanken på å bo i noens kjeller, var ikke så hyggelig. Hundene er helt sikkert også glade for å slippe å bo i en bygård, der frislipp i parken er toppen av lykken... Den store utfordringen nå, er å få et stort hus fullt av dill dall og rot, til å passe inn i et lite dukkehus med svært begrensete lagringsmuligheter. Tror jeg skal smiske med søstr mi, for å få henne til å passe på bunadene våre. Det er rart hva som blir en greie, liksom...

Har jeg sagt at vi har tomt nesten helt ned til Langenvann der hunder og folk kan bade hele sommeren? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpff lite dukkehus, due030.gif*titte seg rundt i huset på 55 kvm*

Dere kommer til å stortrives! :blink:

Vet du hvor det er? 65 kvm, skråtak oppe og ingen plass til klesskap, ingen boder, eller loft, men alt dette er bagateller. Huset er kjempekoselig, godt og varmt, naboene (huseierne) på tunet er hyggelige og IKEA kommer til å ha fine løsninger på hvor vi skal putte klær og slikt. Dukkehus er flott :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Så søte dere er alle sammen :blink: På onsdag kommer korpsfolket og henter lopper og nå er jeg nesten ferdig med å pakke bøker, leker og sko til dem. Nå har jeg gravd meg så langt inn i kjelleren at jeg har funnet noen flere tomesker, så da får jeg pakket ned alt dekketøyet som ikke passer sammen med noe annet og bare har overlevd på rent trass. Jepp, til våren blir det tundraservice fra åttitallet på loppa på Abildsø skole. Hvis noen av dere vil ha en gammel Husqverna (åssen staves det, da?)symaskin med sveiv må dere si fra, ellers går den på loppehengeren, også :wub: Men Anne Cath Vestly bøkene kan jeg bare ikke gi fra meg. Hun har signert flere av dem, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...