Gå til innhold
Hundesonen.no

Flybur!


bonaqua

Recommended Posts

Nå skal vi snart ut og reise, og vi har sånn smått begynt å lete etter flybur til rottweilerfrøkna vår.

Og som de fleste sikkert kan tenke seg, så er det ikke akkurat billig for et flygodkjent bur til en hund på denne størrelsen...

Er det noen som vet om man kan få leid/lånt et slikt bur noe sted? Flyselskapene har ikke slike bur til utleie på flyplassen?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk flybur i størrelsen rotweiler til 600 på tilbud på tropehagen. Du får nok et nytt bur til rundt 1000kr til hunden din, ev sjekk finn så finner du mange brukte til rimelig pris.

Jeg dro i en butikk og prøvde ut hvilken størrelse jeg trengte og lette deretter på nett etter modeller og størrelser og fant tilslutt. Du kan låne mitt om det passer hunden din men jeg er i Vestfold :icon_redface:

så ja

1.finn størrelse

2.let på finn

3. hør med venner

4. sjekk tilbuder i butikker

forøvrig er varikennel hva de selger på torp, og de er HIMLA mye rimeligere enn å kjøpe i butikk. kosta 2000 for et varikennel bur på tropehagen og 1000 for det samme hos torp flytransport. Krizoo zoo i stokke hadde også mange bur, modeller og merker i forskjellige prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har ringt Gardermoen Hunde- og Kattehotell, men det var ikke noe rimelig i vårt tilfelle. 1000kr uka... Og vi skal være borte i 3mnd, så da blir det 12 000kr (-får mange flybur til den prisen!)

Så vi får bare lete videre.

Det beste hadde vært å få leid et bur på flyplassen begge veiene, så man slapp å drasse med seg buret...

Hjemme har vi et sånn stålbur som er sammenleggbart, men det står bare i boden og tar opp plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har ringt Gardermoen Hunde- og Kattehotell, men det var ikke noe rimelig i vårt tilfelle. 1000kr uka... Og vi skal være borte i 3mnd, så da blir det 12 000kr (-får mange flybur til den prisen!)

Så vi får bare lete videre.

Det beste hadde vært å få leid et bur på flyplassen begge veiene, så man slapp å drasse med seg buret...

Hjemme har vi et sånn stålbur som er sammenleggbart, men det står bare i boden og tar opp plass.

Du får ikke leid bur desverre, jeg måtte kjøpe bur for å fly med Amiga til trondheim, så måtet bare bite i det og drasse det med meg inn i vår lille leilighet og prøve å sette det så det var minst mulig i veien. Hadde man leid/lånt på flyplassen, så hadde det jo vært masse ekstra arbeid for flyselskapet.. tenk hvor ille.... :getlost:

Men om du kjøper flybur fra finn eller fra butikk så må du ut med opp til 2k maks, spørs hvor stor plass hunden din trenger. og da har du jo et bur til fremtiden, ev kan du selge det på finn etter bruk. er også noen som leier ut bur på finn, for en rimelig penge.

se her

søk på flybur, transport, bur etc. får mye opp da :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Vari Kennel Intermediate til min staffevalp..

Det koster meg 76 pund inkl frakt i UK (hentes sammen valpen når jeg skal ha henne med hjem..)

Tilsvarende koster vel bortimot 1500,- her.

Altså vil det sannsynligvis lønne seg å handle fra utlandet!

Ebay.co.uk er et bra utgangspunkt :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt i går, og er kjempefornøyd med både pris og kvalitet. Dette er intermedium Gulliver 5 IATA, sånn at de kan stå, ligge utstrakt og snu seg rundt.

flybur.jpg

reisebur2.jpg

(Ikke la den betuttede hunden påvirke inntrykket)

Kjøpt herfra, og har ikke funnet billigere noe sted!

Synes ikke de har truffet helt med kiloangivelsene på hundene burene skal passe til.... Hvis en akita skal kunne stå uten å hende med hode, må jeg nok opp i Gulliver 7, men hun veier ikke mer enn 25 kilo, da.... Rai som er hannhund veier nok 35 kilo. Men fortsatt et stykke under 50 kilo...

Jeg tror jeg ville hatt en Gulliver 4 til shiba. Men vet jo ikke om det finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, kiloangivelsene er ganske på viddene... På buret jeg har kjøpt til mine shibafrøkner er det bilde av boxer og dobermann, akkurat som om de to rasene hadde hatt det godt inni det buret!

Har ikke funnet str 4, men mens nr 5 (som jeg har her) går som intermediate/intermedium, vil nok nr 4 være medium. Sjøl om det riktignok er høyt, er ikke bunnarealet så stort, så for at Aiko skal få ligget utstrakt på siden (sånn hun liker), måtte jeg ha denne størrelsen. Skal du til WW i Paris til sommeren, Inu? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene hos Sas og Norwegian når det gjelder burstørrelsen?

Skal det være mye rom rundt hunden når den står i buret? Herregud... blir jo nesten fire rom og kjøkken på bikkja vår da! :console:

Når hun ligger rett ut så er hun jo over 1meter fra snuta til haleroten.

Og disse reisebura, er dem tunge? Så et sted et bur som var 23kg -jeg håper det var skrivefeil fra nettbutikkens side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...