Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonentreff i Skiptvet

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Vi blei ikke så mange som vi hadde trodd i dag, 5 stk dukket opp ;) Men hundene kosa seg både store og små :P Nå ligger i hvertfall mine rett ut og sover :P

Tok en del bilder av dem :P

IMG_7783.jpg

IMG_7678.jpg

IMG_7838.jpg

IMG_7798.jpg

IMG_7786.jpg

IMG_7767.jpg

IMG_7765.jpg

IMG_7758.jpg

IMG_7747.jpg

IMG_7740.jpg

IMG_7730.jpg

IMG_7713.jpg

IMG_7710.jpg

IMG_7700.jpg

IMG_7690.jpg

IMG_7685.jpg

IMG_7679.jpg

IMG_7674.jpg

Skrevet

Ånei!

Jeg trodde det var neste helg :S

Jaja, jeg hadde jo ikke kunnet uansett, for det ble kurs denne helgen istedenfor... Neste gang skal jeg være flinkere til å skrive ned datoer!

Ser ut som dere koste dere for det!

Skrevet

Ånei!

Jeg trodde det var neste helg :S

Jaja, jeg hadde jo ikke kunnet uansett, for det ble kurs denne helgen istedenfor... Neste gang skal jeg være flinkere til å skrive ned datoer!

Ser ut som dere koste dere for det!

Vi kosa oss vi ;) Neste helg skal jo alle, inkludert meg på Letohallen for å stille :P Det kommer nok fler treff :P

Skrevet

koselig da! Du må skrive under bildene hvem som er hvem sin hund! :P

Jeg er pinelig dårlig på navn :P Corgien er Anette&Amiga sin ;) De andre er jeg litt usikre på om er på sonen eller om de bare var venner av Anette :P

Håper Anette kan hjelpe meg med navn på hundene og eierene :P

Skrevet

Den svarte fare heter Linux, og tilhører et vennepar av meg som ene halvdelen ble med :D

Berner Sennenenennen er Reefer sin og heter Hazel

Den hvite og svarte kua heter Nanti! og er eid av en rar hovslager

Den blå korspredde er eid av samme rare hovslager og heter Kita

:D

Ja og Milkshaken-Amiga er eid av meg :P

Kan jeg stjele noen av bildene? Var jo noen bra av Amiga :D

Skrevet

Har du flere bilder? :D

Kunne du lagt de ut/hostet de i et album så jeg kunne fått dem? :D

Hazel hadde det utrolig fint, hun ligger som en blob på gulvet og små-boffer i søvne :D

Skrevet

Den svarte fare heter Linux, og tilhører et vennepar av meg som ene halvdelen ble med :D

Berner Sennenenennen er Reefer sin og heter Hazel

Den hvite og svarte kua heter Nanti! og er eid av en rar hovslager

Den blå korspredde er eid av samme rare hovslager og heter Kita

:D

Ja og Milkshaken-Amiga er eid av meg :D

Kan jeg stjele noen av bildene? Var jo noen bra av Amiga :D

hahah ler godt :D Tror vi skal kalle Amiga levende pipeleke på 4 bein :P:D

Selvsakt er det bare å ta bilder, bruk dem hvor dere vil :D

Blei en del nesten like, så er de beste som ligger ut :P Syntes det var vanskelig lys i dag :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
    • Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...