Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sweet Indeed søken kennelhjelp - Italia

turbogutten

Recommended Posts

Federica Depau ved kennel Sweet Indeed søker nå ny kennelhjelp. Hun driver oppdrett av chihuahua og søker jenter over 18 år som kan tilbringe vinteren og våren i Italia. Hun bor like utenfor Roma ;) Hun søker en som kan begynne å begynnelsen av Desember da kennelhjelpen hun har nå da drar hjem.

Høres dette interessant ut? Send isåfall en mail til sweetindeed@gmail.com

Er selv kennelhjelp i Italia hos en annen kennel og kan svare på generelle spm. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan jo bare skrive hvordan ting er på den kennelen jeg bor hos, regner med at det er mye av det samme opplegget hos hun, bare med færre hunder. Det går ut på å slippe ut hunder, vaske kennelen, fore og trene de. Ta vare på mødre med valper, sosialisere valper, hjelpe til under fødsler/parringer, ja egentlig det meste som har med ett oppdrett å gjøre. Med andre ord man vil lære MASSE. Men er man nysgjerrig ang hvordan akkurat Federica sitt dagsprogram er er det bedre å sende hun en mail så får du vite presis hvordan det er på hennes kennel ;)

Hva mener du med fordeler Anebergen? : ) Jeg bor hos familien som eier den kennelen jeg jobber for. Jobber altså ikke for Federica men for en annen kennel noen km unna kennel Sweet Indeed. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mine hunder er hos mine foreldre, mulig jeg henter ned den minste om jeg ser at jeg kommer til å bli her lengre enn 6 mnd, men mht løshunder og diverse smitter vil jeg ikke ha Turbo her nede ;) Vet ikke hvordan mulighetene for å ha egen hund er hos Federica da, det må du nesten spørre hun om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mine hunder er hos mine foreldre, mulig jeg henter ned den minste om jeg ser at jeg kommer til å bli her lengre enn 6 mnd, men mht løshunder og diverse smitter vil jeg ikke ha Turbo her nede :P Vet ikke hvordan mulighetene for å ha egen hund er hos Federica da, det må du nesten spørre hun om :P

Oh ja det är sant... och så måste dem väl ha rabiesvaccin och sånn som tar flera månader. Jag vill inte vara utan Casper så om jag inte kan ha han med så är det inte aktuellt för mig. Så ja... blir nog ingenting för mig dessvärre...men det hade varit kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir jo å komme inn i Norge igjen da, ut er det ikke noe problem. Så i teorien kan du jo bare reise nedover med Casper, begynne vaksinen før du drar, også skulle den nok være i boks til våren. Eller, vet ikke hvilke krav italia har jeg med innførsel av hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir jo å komme inn i Norge igjen da, ut er det ikke noe problem. Så i teorien kan du jo bare reise nedover med Casper, begynne vaksinen før du drar, også skulle den nok være i boks til våren. Eller, vet ikke hvilke krav italia har jeg med innførsel av hunder.

Ja det kan stämma det ja... jag kan ju pröva söka upp mer information om det osv. Men jag tänker på när vi kommer tillbaks från italien då om Casper måste sitta flera månader i karantän och sånn, det vill jag inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...