Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåmerke på kloen?


Lompelus

Recommended Posts

Klippet klørene til Fredrik i sted og såg dette på to av klørene hans på frem føttene. Det er på begge sider av kloen og han har ikke vondt når eg tar på de. Det er rød/brundt og dekker store deler av kloen helst innerst. Første jeg tenkte var blåmeker, men skjønner ikke helt hvordan han kan ha fått det på klørene...

Noen andre som har opplevd dette?

DSC_0163-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden kan ha krafset kraftig f.eks. for å komme opp på en fjellknaus ute på tur, og så har kloen løsnet litt ved roten. Dette kan være en stund siden. Pga av blodet ved rota, ikke ytterst, tror jeg det er noe slikt.

Siden det ikke er ømt eller noe å ta på, som du sier, så tror jeg ikke det er noen form for betennelse. Da er det som oftest tydelig at hunden har smerter ved berøring av stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg tenker over det så var han ekstra urolig sist gang jeg klippet klørene. Lurer litt på om han kanskje kan ha satt fast kloen i trappen. Har sånn teit stål-trapp med masse små hull i. Får prøve å passe bedre på at han går sakte ned og opp trappen så han ikke en dag river av seg kloen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...