Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktive skytebaner i Oslo

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er på utkikk etter aktive skytebaner i Oslo, som er aktive på lørdager og søndager. Helst med turterreng rundt, men det er ikke kjempenødvendig. Også må det være enkelt å komme dit med kollektivtransport :) Bor i sentrum.

Cita skulle ha fått litt skuddtrening under fellesdekk og budføring :)

Edit: SKYTEbaner var det, ja, ikke skuddbaner :)

Skrevet

Skytterkollen / Østernvann :)

Ta t -banen til Røa så kan jeg hente deg der om det er en dag jeg kan.

Det er også sporterreng :)

Skrevet

Skytterkollen / Østernvann :)

Ta t -banen til Røa så kan jeg hente deg der om det er en dag jeg kan.

Det er også sporterreng :)

Passer det i helgen? :) Sportrening er selvfølgelig inkludert i skuddtreningen :)

Skrevet

Passer det i helgen? :) Sportrening er selvfølgelig inkludert i skuddtreningen :)

Hadde det vært mulig å være med? I det minste for å se på hvordan slike ting foregår?

Det er ikke for å være påtrengende altså, men bor jo liksom 10min unna :)

Skrevet

Det er en skytebane i Maridalen og. Ligger litt innenfor det treningsfeltet til OODK. Jeg har brukt å tatt med hundene dit endel for å få litt skudd trening. Det er ikke kontinuerlig skyting som regel, men litt mer ujevnt. Jeg synes det er veldig greit, for hvis skytingen går i ett kjør så blir det så forutsigbart at det er enklere for hunden å overse det. Værre om skuddene plutselig kommer.

Uansett da, så vet jeg ikke når de trener der, men det går kanskje an å google?

Skrevet

Jeg så innlegget ditt, men trodde ikke vi fikk tid til å gå spor i dag. Vi fikk tid til å gå ett kort hver da, men det hadde ikke vært så mye å se på :lol: Jeg har tenkt meg opp dit flere ganger, så da er det bare å bli med.

Dina&Midas: Jeg kjenner til den i Maridalen, men var så redd for at det ikke ville være noe aktivitet der. Men hadde jeg visst at det var noen der, så hadde selvfølgelig skjeldne skudd vært bedre enn hyppige :ahappy:

Skrevet

Jeg så innlegget ditt, men trodde ikke vi fikk tid til å gå spor i dag. Vi fikk tid til å gå ett kort hver da, men det hadde ikke vært så mye å se på :lol: Jeg har tenkt meg opp dit flere ganger, så da er det bare å bli med.

Dina&Midas: Jeg kjenner til den i Maridalen, men var så redd for at det ikke ville være noe aktivitet der. Men hadde jeg visst at det var noen der, så hadde selvfølgelig skjeldne skudd vært bedre enn hyppige :ahappy:

Bare si ifra ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er de ganske like i gemytt og væremåte?
    • Kan en hund fødes uten hint til hvordan den oppfører seg til andre hunder? Spør for en jeg kjenner.
    • Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
    • Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...