Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får dere tak i skanker?


Midas

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å trene blodspor litt aktivt med Midas fremover. Jeg har to skanker av rådyr i fryseren, men hvor får jeg tak i flere når de er brukt opp? Jeg har liksom ingen nære venner som driver med jakt. Vi kjøper elgkjøtt av en kompis av Morten, men jeg får for meg at elgskanken blir litt stor til bruk i sporslutt? Bruker dere elgskank? Ser for meg at min lille fisefine røde ikke klarer tanken på å bite i en elgskank... Han vil ikke røre dummier over 50g liksom... :whistle:

Så, hva gjør dere for å få tak i skanker?

Og med det samme, hvor er det billigst å kjøpe blod? Jeg regner med at jeg kan kjøpe på Ica Maxi rett her borte, men ser ikke for meg at det er den billigste løsningen... Er det lurere å kjøpe rett fra slakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende Midas vil ta i elgskank. Amiga fikk stooort elgben og drar det med seg og det var ikke noe problem, men derimot Foxi er fisefin.

Eneste jeg vet om blod er at ica og meny kan bestille/har det. Skanker og biter av dyr får jeg fra onkel som er jeger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elgskank kan du jo eventuelt dele i fire også, så har du jo plutselig mange :) De kan deles på tvers og deretter på langs, så tar de litt mindre plass i fryseren, og de er litt greiere å dra med seg ut. Man kan bruke elgskank på prøver også, så om du har tilgang til det, er det bare å trene med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, de kan bruke det på prøver også! Ja da bør jeg jo absolutt trene med det. Men hvordan får jeg delt en elgskan i fire? Må nesten bruke sag da?

Jeg skal be han ta vare på noen elgskanker for meg, så har jeg en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...