Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn og Hund påmelding?


wenche89

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle få med meg dattern til kusina mi på barn og hund med Milo. Hun skal være med meg til letohallen for å se på i slutten av mnd, så tenkte jeg å melde henne på dogs4all i lillestrøm i november. Må man melde på innen frister for barn også eller kan dette gjøres smme dag?

Noen som vet svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle utstillinger som arrangerer barn & hund konkurranser.

Barn & hund melder man som oftest på på stedet, og de er vanligvis inndelt i aldersklasser 0-6 og 7-12 e.a.)

Juniorhandling derimot er noe helt annet, og det er kun NKK som arrangerer jr. handling konkurranser. Dette er for barn f.o.m. 12-16 (?) år.

Dette er en "tøffere" konkurranse, der barna også får spørsmål om rasen, må vise hunden i "T", formasjon, trekanter m.m.

Det er noen aktive juniorhandlere /eks. juniorhandlere her som sikkert kan fortelle deg mer.

Du kan så vidt jeg vet ikke melde på til juniorhandling under dogs4all uten å være kvalifisert.

- Dette er et slags orgesmesterskap i jr. handling der vinneren får representere Norge under Crufts/ England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende at det er mer vanlig med barn og hund innen de forskjellige klubbene, og ikke innen NKK? :)

Jeg har ihvertfall opplevd barn og hund på hver eneste NCK utstilling jeg har vært på, og de to gangene jeg var med på NKK var det ikke barn og hund :)

men når det gjelder påmelding til barn og hund så gjør man det på utstillingen, er ihvertfall det vi har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, NKK har aldri barn og hund- de har kun jr. handling. Jr. handling må meldes på på forhånd, f.eks via dogweb.

Andre nasjonale utstillinger kan ikke arrangere jr. handling, men de arrangerer ofte barn & hund. Denne meldes som sagt på på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes barn og hund arrangeres bare skjeldnere og skjeldnere på de nasjonale utstillingene.

Vi stiller jo på en del nasjonale utstillinger i Nord-Norge.

Tok en rask titt på de 4 siste sesongene.

Av 31 nasjonale utstillinger har det bare vært arrangert 4 Barn og hund...

2 av de på Sortland i år, og 2 i Bjrerkvik i 2007.

Selv om jeg ikke er noen stor fan av Barn og hund, så er det jo litt trist også, for det er jo en del yngre barn som har glede av dette.

Og joda, man ser en del stygg "handling" og gira foreldre, men jevnt over er det ikke så ille som enkelte skal ha det til.

Linus og tanteungen min gikk Barn og hund på Sortland.

Veldig stas for tanteungen min, han hadde det kjempegøy og ble veldig glad for premien.

Juniorhandling er jo en helt annen greie som krever MYE trening og kunnskap om hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...