Gå til innhold
Hundesonen.no

Sukk...

Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta

Sitter her nå,...Rimelig knuuust...På hundetreffet i sta så fikk jeg skikkelige problemer med milo...Jeg er faktisk litt redd han nå..=( Har ikke rørt han/snakka med han på over to timer...Den ene gangen så sto han bak meg..vi var helt alene..Da jeg snudde meg så knurra han til meg...En annen gang når jeg sku holde han fast så fikk jeg smake på tennene hans..Ikke sånn skikkelig bitt, men nok til at det satte en stopp i meg...Blei så sjokkert..Beit og knurra min hund til meg?

Jeg sitter her og aner ikke mine armeråd...

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å begynne å stole på han igjen?

Svar mottas med et stort takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tatt det med knusende ro jeg...

hadde toya gjort det med meg, så hadde jeg lagt henne i bakken med en gang hu gjorde det... for å komme på toppen av rangstigen igjen...

hunden er på bånn... du er på toppen...

sånn skal det være...

du skal ikke være redd for din egen hund... den merker det... ( min mening vertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Ja, det var på hundetreffet...Når han knurra til meg så sto jeg foran han, rett før de andre hundene kom..Jeg har litt problemer med å få han tl å gå nr det er mange hunder i en flokk..Så jeg tar en snarvei.Så plutselig knurra han til meg..Etter på når jeg holdt han fast, så vrei han seg unna og det skjedde så fort, merka at bikkja beit meg, det var det eneste..Hadde ikke kontroll over han i det hele tatt..Men i dag så våkna jeg av at han lå og sov oppå meg...Da kunne jeg ikke gjøre annet enn å gi verdens mest utspekulerte hund en god klem...Da begynte vennskapet vårt igjen. Men jeg skal IKKE på hundetreff på en stund...Så nå skal iallefall jeg og Milo begynne treningen vår heeelt på nytt...Muligens med klikker...;)

PS! De problemene med at Milo ikke vil gå med mange hunder i flokk, har ikke noe med hundetreffet og gjøre...Det forandret Milo helt og gjorde han til en annen hund..Så kom og bli med du også da vel: www.sosialhund.tk

Takk til Ingvild som startet disse treffene :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var på hundetreffet...Når han knurra til meg så sto jeg foran han, rett før de andre hundene kom..Jeg har litt problemer med å få han tl å gå nr det er mange hunder i en flokk..Så jeg tar en snarvei.Så plutselig knurra han til meg..Etter på når jeg holdt han fast, så vrei han seg unna og det skjedde så fort, merka at bikkja beit meg, det var det eneste..Hadde ikke kontroll over han i det hele tatt..Men i dag så våkna jeg av at han lå og sov oppå meg...Da kunne jeg ikke gjøre annet enn å gi verdens mest utspekulerte hund en god klem...Da begynte vennskapet vårt igjen. Men jeg skal IKKE på hundetreff på en stund...Så nå skal iallefall jeg og Milo begynne treningen vår heeelt på nytt...Muligens med klikker...;)

PS! De problemene med at Milo ikke vil gå med mange hunder i flokk, har ikke noe med hundetreffet og gjøre...Det forandret Milo helt og gjorde han til en annen hund..Så kom og bli med du også da vel: www.sosialhund.tk

Takk til Ingvild som startet disse treffene :D:D:D

Vil IKKE råde deg til å kaste hunden i bakken sånn som du blei anbefalt lenger her oppe... I min dumskap så gjorde jeg det med en hund, og det gjer jeg aldri igjen. For når jeg da slapp hunden så spratt han opp og var klar til kamp, det jeg senere fikk fortalt om å gjere sånt er at man går over enkelte grenser til hunden og kan lett få kamp om leder rollen... Da er det bedre å finne ut hvorfor det skjedde.... Men du sier han ligger oppå deg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta
Men du sier han ligger oppå deg...?

Ja...HeHe...Liten kose hund...Våkna og der lå Milo, oppå dyna mi, i en dyp søvn..Så han hadde våkna litt tidlig og kommet bort til min seng, hoppet opp og lagt seg oppå meg...HeHe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricco, en gang når toya stakk av så la jeg henne i bakken, hu har ikke stikki av enda ... så kommer ikke det helt ann på tålmodigheten til hunden og?

jeg sier ikke at man skal legge hunden sin i bakken, jeg har ikke gjort det med toya etter det...

vi har ett fint forhold :) hu er en kjempe hund..

men er det sant som du sier at de kan se på det som en oppfordring til kamp?

for hvis det er tilfelle så burde jeg si i fra til tanta mi, ungen hennes på 7 år driver å legger bikkja dems i bakken hvis bikkja ikke gjør som hu vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricco, en gang når toya stakk av så la jeg henne i bakken, hu har ikke stikki av enda ... så kommer ikke det helt ann på tålmodigheten til hunden og?

jeg sier ikke at man skal legge hunden sin i bakken, jeg har ikke gjort det med toya etter det...

vi har ett fint forhold :) hu er en kjempe hund..

men er det sant som du sier at de kan se på det som en oppfordring til kamp?

for hvis det er tilfelle så burde jeg si i fra til tanta mi, ungen hennes på 7 år driver å legger bikkja dems i bakken hvis bikkja ikke gjør som hu vil...

Om en hunds tolmodighet kan jeg ikke uttale meg.... Men om jeg var redd for at min hund ville stikke av så hadde jeg brukt langline...

Men et 7 år gammelt barn som legger hunden i bakken.....? Hva slags hund er dette? Kan vel bare si to ting jeg her...

Mine barn hadde IKKE fått lov til noe sånt, og er nok redd for at det barnet en eller annen gang blir bitt og hva skjer med hunden da...?

Blir egentlig sjokkert jeg over å lese sånt. (hund er ikke en barneleke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... det jeg har prøvd å fortelle til de og...

det er en blandingshund, som forøvrig er ganske snill...

men jeg skjønner ikke hvordan hu ikke har blitt biti enda...

hu holdt på sånn med dolly og...

ett under at ikke noen hunder har biti henne enda..

eller jo... n ikita har biti henne i nesa... dumme ungen kommer å avbryter hundene når de leker, og starter å kjefte på dem... skjønner ikke at den ungen kan jeg... men det er nå meg da..

hu får ikke lov til meg å gjøre det altså... med toya...

det er ikke sånn man skal behandle en hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier meg enig med Ricco her,jeg ville aldri latt et så ungt barn "dressere"en hund,enten det er en chi eller en rottweiler. det er å be om bråk. [-X Under innkallingstrening ville jeg heller ikke brukt noen som helst form for straff,det blir for meg helt feil. ble litt OT dette,men ville bare nevne det. ang. dette med Milo,så aner jeg ikke hva jeg ville gjort,siden jeg aldri har vært i den situasjonen med min hund.men håper det ordner seg for dere :) har du vært til dyrlegen med han?kan jo hende han har vondt et sted,og derfor beit deg da du holdt han fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier meg enig med Ricco her' date='jeg ville aldri latt et så ungt barn "dressere"en hund,enten det er en chi eller en rottweiler. det er å be om bråk. [-X Under innkallingstrening ville jeg heller ikke brukt noen som helst form for straff,det blir for meg helt feil. ble litt OT dette,men ville bare nevne det. ang. dette med Milo,så aner jeg ikke hva jeg ville gjort,siden jeg aldri har vært i den situasjonen med min hund.men håper det ordner seg for dere <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> har du vært til dyrlegen med han?kan jo hende han har vondt et sted,og derfor beit deg da du holdt han fast?

hvis den komentaren var til meg... så kan jeg oppklare med at det ikke var under innkallingstrening det skjedde...

vi var hos ei venninne som og har hund, og toya lekte med andre hunder.. den ene hunden skulle hjem... og i det eieren hentet henne, så stakk toya av gjennom porten... måtte løpe for å hente henne... stakka av etter en stor sinna politi rottis.. som tar andre hunder...

derfor jeg la henne i bakken...

ville aldri gjort det under noen form for trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hunder kan lett bare stikke av. Min hund smatt ut av en sele og løp rundt oss og ville ikke komme. Vi fikk ikke tak i ho. Bare da når hun satte seg ned for å drite etterhvert fikk samboern min kastet seg over henne. fy og fy, noen som ikke var riktig glad da nei.. Men dette er vel kanskje litt OT, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den komentaren var til meg... så kan jeg oppklare med at det ikke var under innkallingstrening det skjedde...

vi var hos ei venninne som og har hund, og toya lekte med andre hunder.. den ene hunden skulle hjem... og i det eieren hentet henne, så stakk toya av gjennom porten... måtte løpe for å hente henne... stakka av etter en stor sinna politi rottis.. som tar andre hunder...

derfor jeg la henne i bakken...

ville aldri gjort det under noen form for trening...

Vel, det er vel innkallingstrening om du roper på hunden. Det er ikke bare når du setter hunden i bli og går fra og roper det er trening for hunden. Selv om jeg kanskje ikke ser på det som trening at jeg sier "sitt" når Tinka skal få mat eller det ringer på og vi skal åpne døra, så ser jo Tinka så absolutt på det som trening. Hun får jo en kommando som med stor sannsynlighet vil føre til noe bra om hun utfører den liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva hjelper det å legge hunden i bakken fordi hun løp ut porten? det er det jeg lurer litt på..det som for meg ikke blir helt riktig i en sånn situasjon er at hunden neppe forsto at nå fikk jeg straff fordi jeg løp ut porten. har spurt om noe lignende her inne før,men aldri fått svar..hvordan vet hunden at det var akkurat det den ble straffa for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... det jeg har prøvd å fortelle til de og...

det er en blandingshund, som forøvrig er ganske snill...

men jeg skjønner ikke hvordan hu ikke har blitt biti enda...

hu holdt på sånn med dolly og...

ett under at ikke noen hunder har biti henne enda..

eller jo... n ikita har biti henne i nesa... dumme ungen kommer å avbryter hundene når de leker, og starter å kjefte på dem... skjønner ikke at den ungen kan jeg... men det er nå meg da..

hu får ikke lov til meg å gjøre det altså... med toya...

det er ikke sånn man skal behandle en hund...

Nei men.... Det må jo gå ann å si fra! Om ikke det hjelper å si noe til barnet så må man si fra til foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva hjelper det å legge hunden i bakken fordi hun løp ut porten? det er det jeg lurer litt på..det som for meg ikke blir helt riktig i en sånn situasjon er at hunden neppe forsto at nå fikk jeg straff fordi jeg løp ut porten. har spurt om noe lignende her inne før' date='men aldri fått svar..hvordan vet hunden at det var akkurat det den ble straffa for?[/quote']

hu forsvant ikke bare ut porten... hu løp laaaaaaang **** i vold unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men.... Det må jo gå ann å si fra! Om ikke det hjelper å si noe til barnet så må man si fra til foreldrene.

det er jeg helt enig i.. har gjort det og jeg.. og de har snakket til henne om det.. men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt...

kanskje det bare hjelper hvis hu blir biti skikkelig en gang da.. selvom det ærligtalt ikke burde vær løsningen...

vet liksom ikke hvordan man skal få henne t å høre, når ikke foreldrene klarer det heller liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

HeHe..Helt greit det..=)

Ja, jeg har tenkt på dyrlegen...Det var når jeg tok i bak parten hannes...Virker som om han kanskje litt vondt en eller annen plass..Og det er ikke første gangen han knurra til meg når jeg tok der...Men skal snakke med pappa på Søndagen...Han og mamma er i London nå..Og jeg er blakk, far mor og farfar gidder ikke å betale for meg..Så...Huff..=(

Men NÅ MÅ jeg neg..Far Far har den vanen å gi Milo all middagsrestene....=S Har sagt det til han, men det hjelper ikke...Så ByeBye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager :-o !Man lar da ikke småunger slenge bikkja i bakken! [-X

Jeg blir helt sjokkert!Hva når bikkja forsvarer seg?Uff..... :)

Så til trådstarter:ikke sleng bikkja i bakken!Prat med noen som kan noe om atferd og få de eventuellt til å komme hjem til deg hvis du er usikker.Ikke ta i mot råd over internett fra folk du ikke vet om har peil.Det eneste forumet jeg kunne vurdert å legge ut viktige spørsmål på er canis.no,der er det noen virkelig dyktige folk.Men da bare som et supplement til råd fra folk jeg møter in real life.

Men på Canis vet jeg stort sett hvem jeg bør høre på råd fra og hvem jeg bør ignorere..

Det er fryktelig skummelt å ta imot råd fra ymse folk på et internett forum :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...