Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanlig eller uvanlig?


Bell

Recommended Posts

Hei! Jeg har en border collie valp som er ca 5,5 mnd gammel. Siste uken har hun vært uvanlig klengete. Hun må ligge i fanget mitt eller mest mulig oppå meg og vil aller helst opp i sengen. Hun har alltid ligget i buret sitt (åpen dør) eller på teppet på gulvet på soverommet. Hun piper/klager litt innimellom også..uten at jeg helt vet hvorfor. Hun er ikke slapp og leker like mye som før. Spiser og drikker normalt. Er dette en ny fase hun går inn i??-+ flere som har nevnt noe om en "grusom" 6 måneders fase.

Altså for all del..jeg liker å ha henne ved siden av meg og i fanget, men jeg er redd for at hun skal få separasjonsangst eller få andre problemer. Hun takler å være aleine hjemme i noen timer, piper litt akkurat når vi går men så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi sjekker de hver dag. Vi ble advart om doble tannsett osv på valpekurset så vi har vært veldig nøye på det. Kan ikke se noe galt inni der, ingenting løst eller smertefult. Hun har mistet mange av melketennene allerede og det er mange nye som er kommet et godt stykke ut. Hun rører som regel ikke tørrforet når hun har vondt i munnen og da har vi gitt våtfor istedet. Men hun spiser tørrfor som aldri før så jeg vet ikke helt om det er munnen som er problemet..

Edit: men på den annen side. Det er kanskje det som er mest logisk. Ser jo ingen andre grunner til at hun skulle ha vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..ja, det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Men det går vell ann å være såpass tidlig ute. Jeg får hold et godt øye med henne. Nå har det uansett dukket opp et nytt problem. Stakkars Bell våknet opp med det mest hovne hundeansiktet jeg noensinne har sett! Vi løp rett til veterinæren med henne. Hun har fått seg en sprøyte som skulle hjelpe. Så i dag skal hun få klenge så mye hun vil stakkars :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...