Gå til innhold
Hundesonen.no

Soveplass


Tihi

Recommended Posts

Om natten sover valpen på vaskerommet/gangen hvor hun har senga si, noen leker, vannskål etc.

Når jeg ikke er hjemme er hun på akkurat samme rommet + har kjøkkenet. hund nummer 2 får gå i stua (hun er 7 og finner ikke på tulleting)

hunden sover på dagtid i sengen sin, på gulvet etc antar jeg:P

Når vi er hjemme får de gå i hele huset og valpen sover ofte under senga mi ,i gangen, på teppet, på badet, you name it.

når vi er på tur/besøk sover hun ved siden av meg i senga eller på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natten sover valpen på soverommet med meg. Enten under sengen eller i buret som står åpent. Når jeg ikke er hjemme går han fritt i leiligheten og på dagtid sover han hvor han vil. Han har hundeseng i stuen og tepper og puter i buret, men foretrekker gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natta sover han på gangen, det samme på dagtid når vi ikke er hjemme. (han har tilgang til en stor gang på ca 20 kvm og en liten gang på ca 8 kvm. (har ett bur som står åpent med tepper i, men han foretrekker å ligge enten midt på golvet eller under trappa)

På dagtid/kveldstid når vi er hjemme har han tilgang til hele huset bortsett fra soverommene, da ligger han enten midt på golvet i stua, under spisebordet, under stuebordet, i ett hjørne av spisestua (rett under ett vindu som alltid står på gløtt), på datarommet (spesielt hvis datteren min spiller Wii... da vil han være der sammen med henne) eller han legger seg nede i gangen hvor det er litt kjøligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natten har hun alltid sovet i senga mi, men på mandag bestemte jeg meg for at hun ikke skal opp i sengen. Hun er fremdeles på soverommet og kan velge hva hun vil, sengen sin, teppet, gulvet, under senga mi osv. bare ikke oppi min.

Når jeg ikke er hjemme er hun på stuen, siden jeg ikke har dør dit, har jeg satt opp en barnegrind i dørkarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natten sover han i sengen paa soverommet. Valpen flytter ut av soverommet og gaar loes i huset naar han blir stoerre. Har vaert trygg og rolig fra dag én naar han faar vaere med oss om natten.

Naar han er alene hjemme er han loes paa et litt avgrenset omraade. Han kan ikke opp inn den ene stuen pga alarm og et flygel og et piano vi ikke vil at han skal tygge paa.

Naar vi er hjemme med ham sover han hvor han oensker. Paa gulvet, paa teppet, paa en hundemadrass vi har liggende osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper sover i senga her, og i teorien skal de flyttes ut av soverommet etterhvert. Det har ikke skjedd med Vixen, og ser ikke ut til å skje med det første heller. :frantics: Ellers når vi er borte, og de to andre hundene om natta, så har de tilgang til halve stua. Skiller av stuene med en trekkspillvegg. Vi har en stk utbryterhund, så de ligger i den delen av stua vi får stengt av best. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har tilgang til hele leiligheten, stort sett hele tiden.

Når "vi" sover, sover hun enten i senga, eller på gulvet ved siden av.

Når jeg er på jobb/pelstryne er alene hjemme regner jeg med at hun enten ligger i sofa'n eller i senga mi, eller på stuegulvet. Hun har tilgang til alle rom (untatt dass, da hun er fæl til å rulle ut metervis med dopapir innen jeg har kommet meg hjem hvis hun får sjansen :frantics: )

På dagtid ligger hun stort sett på et av de previously mentioned locations... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...