Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål ang oppdrett og kull


Car00line

Recommended Posts

Jeg skal studere i Australia i et år nå, og oppdretterne skal mest sannsynlig passe Keela for meg.

Jeg har sagt ja til at de kan ha et kull på henne viss de vil det, noe jeg forstod var interessant.

De skal ikke ha noe for å ha henne det året, de passer henne gratis. Utgifter på mat, ustillinger osv tar de på dem selv.

Det jeg lurer på da er hva som er normalt å "kreve" av kullet viss de får et kull på henne?

Jeg tenkte kanskje en valp til meg selv, eller er det for mye? For lite? De skal jo tross alt ha henne et helt år for meg også.

Så håper noen har litt peiling på slikt her inne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har hunden og står for alle utgifter i ett helt år, så tror jeg ikke jeg hadde krevd noe tilbake.

Tenk de utgiftene du hadde hatt om du satt henne ett år på kennel, sånn satt på spissen. Eller tok henne med deg til Australia: rabies, karantene når du kommer ned (10 dager om jeg husker rett) og flybiletten til hunden (som er ca 20000,- en vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke krevd noe, bare vært sjeleglad for at jeg hadde fått plassert hunden trygt. Ang avl, er det noe du har tenkt selv, at hun er verdig avlsmateriale? Hvis ikke, så hadde jeg sagt nei til kullet, jeg, og heller betalt de for å passe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er jo kullet deres "betaling" for passet, så jeg ville ikke krevd valp i tillegg. Men om kullet blir bra, så har du en større verdi i tispa di etterpå, og om du ikke selv vil ha kull hjemme, kan du leie henne ut til oppdretter på nytt, og kreve en valp fra DET kullet som betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...