Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens oppgulp


SandyEyeCandy

Recommended Posts

[De som driver og serverer godbiter til hunden sin i nærheten av mange andre hunder, bare fordi den er så flink og står og glor.

Vet du? Jeg gir deng om noen blir forbanna på meg, fordi jeg føler for å belønne hunden min i nærheten av mange andre hunder. De vet ikke hvorfor eller hvordan jeg belønner. Så screw them! :ahappy:

De som synes det er helt greit at bikkja deres bæsjer 8 ganger om dagen uten å vurdere å bytte fôr, "fordi hun har så blank pels".

What? Jeg bryr meg jammen lite om fru Hansens hund som driter 8 ganger for dagen. Heldigvis trenger jeg ett par poser for å plukke opp dritt og grus etter hunden min. Siden han er så flink til å spre det over hele gårdsplassen.

Folk som tar fra valper maten deres, for at de skal "lære seg at det kan skje", og på den måten liksom forhindre utvikling av matforsvar.

Hva nå enn mat er, men jeg bytter gjerne ting hunden min liker supergodt, nettopp fordi jeg vet at han vil kunne forsvare det han har. Så ja, vi har bytteleken ofte. For om det skulle komme en vimsete unge og rive noe ut av munnen hans et øyeblikk, skal det absolutt ikke forsvares. Forebygging ftw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

slenger meg på her..

det som irriterer meg er at så mange lar hundene gå løse rundt i byparker og rundt om i byen forsåvidt også. det er ikke alle hunder som av forskjellige grunner er så glad i andre bikkjer, kan være mangel på sosialisering, bitt osv. En ting er at de løper løse på frislippområder, men ikke rundt i vanlige parker.

og så har vi de som går i bånd også, som eierne styrer dem i rett i retning andre hunder, uten å snakke med eieren til den andre hunden først. hva tenker dem med? de vet da ikke åssen den andre hunden vil reagere.

Så det irriterer deg. Der er jeg skyldig. Jeg har sosiale hunder som trives best med å få hilse. De ferreste hunder har noe i mot dem. Til tross for inkalling så må en være i bånd for at den andre skal følge meg og ikke begge gå etter noen andre hyggelige hunder. Når de løper på jordene i vårt nærområde ser jeg alltid ann eierne til andre hunder i forhold til hva de synes er greit. De fleste liker at hundene hilser og må selv ta sine i bånd for å gå videre. Jeg er alltid rask med å ta en i bånd når vi møter hunder vi ikke kjenner. Dermed kommer den andre raskt etter. Men mange synes at det er greit å stå å prate mens hundene leker litt. For meg virker det ikke som om det er mange som har et problem med andre menneskert selektive innkalling. Dette er jo tross alt hundeeiers ansvar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det irriterer deg. Der er jeg skyldig. Jeg har sosiale hunder som trives best med å få hilse. De ferreste hunder har noe i mot dem. Til tross for inkalling så må en være i bånd for at den andre skal følge meg og ikke begge gå etter noen andre hyggelige hunder. Når de løper på jordene i vårt nærområde ser jeg alltid ann eierne til andre hunder i forhold til hva de synes er greit. De fleste liker at hundene hilser og må selv ta sine i bånd for å gå videre. Jeg er alltid rask med å ta en i bånd når vi møter hunder vi ikke kjenner. Dermed kommer den andre raskt etter. Men mange synes at det er greit å stå å prate mens hundene leker litt. For meg virker det ikke som om det er mange som har et problem med andre menneskert selektive innkalling. Dette er jo tross alt hundeeiers ansvar uansett.

Kan vel bare si at om du hadde slipt hundene dine bort til min hund, så er det ikke helt sikkert at de hadde komme fra det uten å bli blitt (hvertfall forsøkt bitt). Jeg har en veldig usikker hund, selv om noen hunder går bra å møte så er det slettes ikke alle. Fordi om dine hunder liker å hilse på andre hunder er det ikke sikkert andre hunder synes noe om dette. Jeg holder jo også på å trene Laika til å bli litt sikrere, og ikke utagere. Tror nok ikke jeg hadde blitt veldig fornøyd om noen løse hunder da kom bort, bare fordi DE liker å hilse. Har møtt nok mennesker som forstyrrer treningen (går mot Laika, kjefter på henne, bjeffer til henne (ja, folk bjeffer til henne)osv.), og det er rimelig irreterende. Synes hun virker mye tryggere, så kommer det noen som ødelegger alt (eller mye hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hundeeiere som er bekymret for om hunden kommer til å nekte å spise fordi den mistrives, som bare kikker uforstående på meg når jeg sier pent "ja, det gjør jo ikke noe om hun ikke spiser første dagen hun er her, hun har jo litt å gå på", og bikkja er smellfeit og drit bortskjemt. (når den kommer hit jeg jobber, altså, på pensjonat).

Ha-ha. Driter i om bikkja di sturer og vantrives her. Den er jo FEIT ! ! !

Hva heter dette pensjånatet du? Fawlty Towers?

Morsom tråd! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Iner har jo bare seg selv å takke om hundene hennes skulle bli alvorlig skadet av en hund i bånd en dag, som ikke er fullt så glad for å bli hilst på av to løse hunder som kommer løpende bort. Da er det faktisk kun hennes ansvar hvis hun ikke klarer å rope bikkjene til seg før de rekker frem til den andre hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det irriterer deg. Der er jeg skyldig. Jeg har sosiale hunder som trives best med å få hilse. De ferreste hunder har noe i mot dem. Til tross for inkalling så må en være i bånd for at den andre skal følge meg og ikke begge gå etter noen andre hyggelige hunder. Når de løper på jordene i vårt nærområde ser jeg alltid ann eierne til andre hunder i forhold til hva de synes er greit. De fleste liker at hundene hilser og må selv ta sine i bånd for å gå videre. Jeg er alltid rask med å ta en i bånd når vi møter hunder vi ikke kjenner. Dermed kommer den andre raskt etter. Men mange synes at det er greit å stå å prate mens hundene leker litt. For meg virker det ikke som om det er mange som har et problem med andre menneskert selektive innkalling. Dette er jo tross alt hundeeiers ansvar uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Hundefolk som ikke eier ett snev av selvironi og kan le av egne teite feil eller av andre som påpeker dem

Kunne ikke vært mer enig!

De som driver og serverer godbiter til hunden sin i nærheten av mange andre hunder, bare fordi den er så flink og står og glor.

Skyldig i den ja, gir bikkja mi godbiter når vi er på hundetreff stadigvekk jeg fordi hu kommer og søker kontakt med meg :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det irriterer meg. mulig at dine hunder er sosiale og trives med å hilse, men burde det ikke være litt opp til hundene og eierne du møter på også å avgjøre om dine skal få hilse?

min er redd for større hunder, etter han ble bitt i fjor. det går greit om man går sakte fram, men det skjer jo ikke på tur. for alle kommer jo bare busende fram, og enda værre er det i mørket hvor han kanskje ikke får øye på hundene tidlig..

jeg skjønner det at det er hyggelig for hundene å hilse, men man burde tenke på at kanksje ikke alle hunder er like sosiale når man er ute på tur!

Jeg er så enig! Jeg driter i hvor glade andre hunder er i å hilse, min er ikke det! Og uansett så vil ikke jeg heller at alle mulige hunder skal fly bort til min. Vi vil være i fred og sosialiserer med hunder vi kjenner.

Jeg skjønner ikke folk som bare slipper hundene sine bort til fremmede. Hva om min hund som går i bånd har f.eks. lus? Slipp hunden bort til min da, så har din også fått lus! Gratulerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...