Jump to content
Hundesonen.no

Dau mark ... mer kur?

Bananen

Recommended Posts

I går fant jeg ett par lange, hvite mark (spolorm) i bajsen til Pøbel. Og de var der i dag tidlig også. Ingen bevegelse eller noe sånt, så de var nok stein daue.

Pøbel fikk siste biten av banminth i går (siden det er to uker siden første). Men jeg så ikke noe mark for to uker siden, men tok kun kuren fordi oppdretter anbefalte å gjøre det. Men nå, altså to uker etterpå, med siste stripa med kur innabords, kom det mark ut.

Så da er spørsmålet - skal jeg ta enda en kur om to uker? Er det evt. egg der nå? Eller holder det? Banminth er jo ikke farlig, men jeg er litt skeptisk til å dytte i han ekstra om det ikke trengs.

Help? :ahappy:

Den type kur tar ikke egg, derfor tar man ny kur 14 dager etterpå igjen. Og med 14 dager mellomrom helt fram til man ikke ser mark mer.

Kan være greit å stikke innom veterinær og høre om du kan gi han noe "sterkere" for å ta alt på en gang.

Det er jo ikke så rart at det kommer død mark ut. Når vi ga ormekur til valpekullene hvor jeg jobbet tidligere, var det alltid masse daud mark i valpegården én-to dager etterpå. Er jo egentlig bare et indisium på at ormekuren har hatt virkning.

Uansett, jeg ville kanskje gått for noe sterkere enn Banminth, selv om det skal funke.

Det er jo ikke så rart at det kommer død mark ut. Når vi ga ormekur til valpekullene hvor jeg jobbet tidligere, var det alltid masse daud mark i valpegården én-to dager etterpå. Er jo egentlig bare et indisium på at ormekuren har hatt virkning.

Jo, men dette kom to uker etter første kuren (uten at jeg merket noe før kuren. Så skulle tro at den første ville tatt knekken på eventuelle mark. OM han ikke har fått de i ettertid. :D

Men hva slags kur? Panacur? Om jeg husker rett, var den ganske kraftig (da den går over flere dager).

Jo, men dette kom to uker etter første kuren (uten at jeg merket noe før kuren. Så skulle tro at den første ville tatt knekken på eventuelle mark. OM han ikke har fått de i ettertid. :D

Men hva slags kur? Panacur? Om jeg husker rett, var den ganske kraftig (da den går over flere dager).

Ja, jeg veksler mellom Panacur og Drontal, men Panacuren er vel den som er sterkest og tar det meste av innvendige uhumskheter.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...