Gå til innhold
Hundesonen.no

Særdeles spesiell atferd i forbindelse med en nyinnkjøpt vekkerklokke ...


Aya

Recommended Posts

Ja, jeg undres nå litt over denne Knotten min (nå igjen). Hun er en spesiell hund på mange måter, har en veldig personlighet (jeg har aldri hatt noen hunder i nærheten av å ha en så tydelig personlighet og egenart) og har innimellom mange pussige innfall. Det nyeste på listen skjønner jeg veldig lite av, og tyr derfor til dere! Jeg har kjøpt en ny vekkerklokke, den er rund, lyser i forskjellige farger og har dyre- og naturlyder (som høres nokså uekte ut) som vekkerklokkelyd. Knott reagerer så innmari på denne! Hun er helt tydelig både redd og nysgjerrig, og det er jo greit nok. Det som er merkelig er at når den piper (når man stiller inn lyder og tider f.eks, så piper den ... på en vanlig klokkemåte), så skal hun absolutt legge seg på den. Hun styrer noe veldig, legger hodet flatt ned og "sparker" vekkerklokka under seg, krøller seg rundt den, dytter den hit og dit med snuten, og stresser. Hun leker ikke- hun er som sagt stresset og urolig og litt manisk vil jeg si ... Ellers kan hun finne på å stikke av fra den når den bråker, mens i dag morges, da den ringte, åpnet hun dørene og kom løpende til soverommet (de ligger på gangen, men dører er ingen sak). Noen som har sett en lignende atferd før eller? Jeg klør meg litt i hodet her, hun er så pussig den hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det hørtes ut som om hun skulle passe på en valp ja! Minnet veldig om hvordan Tulla oppførte seg med valpene innimellom; skulle ha de liksom under seg, men uten å virkelig legge seg på dem, og det er jo fryktelig vanskelig å kombinere.. :icon_confused: Høres ut som om det ikke er et kjedelig øyeblikk med Knott i hus! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Knott som har fått en så vanskelig valp. :ahappy:

Men sånn som du beskriver det høres det ut som Ebba da hun hadde valper også. Hun har også funnet 'valper' en gang hun var innbilt, og de er forferdelig vansklig å få på plass. Så vi har den dypeste medfølelse med Knott. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...