Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørketrommel

madam mim

Recommended Posts

Jeg har alvorlige planer om å kjøpe tørketrommel. Er skikkelig formann i "Spørrespalten hæh" og trenger tips, gode råd og anbefalinger.

Bør jeg kjøpe ny eller brukt? Hva skal jeg se etter, hvilke krav bør jeg stille, hva bør jeg styre unna eller prioritere? F.eks. merke, pris, ekstrautstyr (der ser dere, helt blank. :) Antakelig finnes det ikke noe slikt på tørketromler. :lol: ), butikker med dårlig service og andre ting.

Behovet er ikke type storfamilie der vaska går jevnt og trutt hele dagen, så fryktelig langt derifra. Men kanskje den blir brukt én gang i uka.... eller annenhver.... :D Men allikevel har jeg funnet ut at jeg har behov for tørketrommel, såh! :D

Kom igjen med tips og gode/dårlige erfaringer. Den skal stå i frostfri kjeller og holde vaskemaskinen med selskap. Jeg er ikke så opptatt av om den støyer og jeg har ikke tenkt til å lage hull i veggen slik at den får lufta seg ut i Guds Frie Natur. :D (Eller burde jeg det?)

På forhånd takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha kondenstrommel eller med utlufting? Hvor god er vaskemaskina du har på sentrifugering? Har du veldig god sentrifugering på vaskemaskina, slik at vaska er rimelig tørr når den er ferdig, så kan du senke kravene til tørketrommel med hensyn til pris, i det minste på kondenstromlene. Utluftingstromlene kjenner jeg ikke så godt til. Men har du en vaskemaskin som er litt "sånn der" så er det greit med en god tørketrommel, så slipper du å bruke votter og vinter på å få klæra tørre.

Jeg har en Elto kondenstrommel, kjøpt ny på expert i halden - og er veldig fornøyd med den nå, etter at jeg bytta vaskemaskin. Med den gamle vaskemaskina så tok det hundre år å tørke klær siden klæra var så våte når de kom fra maskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha kondenstrommel eller med utlufting? Hvor god er vaskemaskina du har på sentrifugering? Har du veldig god sentrifugering på vaskemaskina, slik at vaska er rimelig tørr når den er ferdig, så kan du senke kravene til tørketrommel med hensyn til pris, i det minste på kondenstromlene. Utluftingstromlene kjenner jeg ikke så godt til. Men har du en vaskemaskin som er litt "sånn der" så er det greit med en god tørketrommel, så slipper du å bruke votter og vinter på å få klæra tørre.

Jeg har en Elto kondenstrommel, kjøpt ny på expert i halden - og er veldig fornøyd med den nå, etter at jeg bytta vaskemaskin. Med den gamle vaskemaskina så tok det hundre år å tørke klær siden klæra var så våte når de kom fra maskina.

1200 omdreininger på sentrifuga på Zanussi´n. Blir ganske tørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har litt penger å bruke på tørketrommel, så kan du jo kjøpe gjennom elkjøp for 3000 kr.

Da har du jo 1 års garanti, service, ol.

Vi har alt vårt gjennom elkjøp og er storførnøyd.

Men du velger jo selv om du vil ha "trygghet" eller om du vil sjanse!

Ett års garanti? :lol: Høh, EL-kjøp er seg selv lik. :)

Fra Forbrukerrådet:

Hva er en garanti?

En garanti er et løfte fra en produsent, importør eller selger, som skal gi deg rettigheter utover forbrukerkjøpsloven.

Selgeren kan altså ikke innskrenke de rettighetene du har etter loven, men står fritt til å gi deg bedre rettigheter enn det loven gir deg.

Garantien kan være gitt av produsenten, importøren eller selgeren. Garantien gir deg som regel rett til kostnadsfri utbedring av feil og mangler innenfor garantitiden.

Har selgeren gitt deg en garanti er dette rettslig bindende. Det vil si at du med forbrukerkjøpsloven i hånd kan kreve at selgeren oppfyller det han har lovet i garantien.

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år.

Mer informasjon om reklamasjonsrettigheter og hvilke krav du kan stille til varen finner du på Forbrukerrådets temaside om forbrukerkjøpsloven.

Men hva slags merke har du på maskinen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bosh vaskemaskin med 1200 omdreininger, en ganske dyr tørketrommel fordi jeg må ha minst mulig støv i klær, gardiner, sengeklær,ol pga støvallergi.

Jeg er godt fornøyd med elkjøp, det er vel sikkert 3 års garanti hos de, var mere eksempelvis et forslag med 1 år.

Men det er som sagt smak og behag om man il ha trygghet og rettigheter, eller om man godt kan sjanse.

Vi er avhengig av gode artikler, fordi vi vasker mye og fordi vi er mange i huset både 2 og 4 bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bosh vaskemaskin med 1200 omdreininger, en ganske dyr tørketrommel fordi jeg må ha minst mulig støv i klær, gardiner, sengeklær,ol pga støvallergi.

Jeg er godt fornøyd med elkjøp, det er vel sikkert 3 års garanti hos de, var mere eksempelvis et forslag med 1 år.

Men det er som sagt smak og behag om man il ha trygghet og rettigheter, eller om man godt kan sjanse.

Vi er avhengig av gode artikler, fordi vi vasker mye og fordi vi er mange i huset både 2 og 4 bente.

Uttrykte meg litt galt jeg, men jeg lurte på hva slags tørketrommel dere har. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i samme "knipa" som deg; er altså på utkikk etter tørketrommel og aner ikke hva jeg skal se etter. Har fått tips om finn o.l., der gjør man røverkjøp visstnok. :lol: Vi kommer til å bruke trommelen litt oftere enn deg, men har hørt om andre i lignende situasjon som oss som har vært meget fornøyd etter bruktkjøp. Vi tenker å kjøpe en som er 5-10 år gammel, regner med å måtte betale 0-1000 for den, litt avhengig av hvor ny den er. Dette er vel knapt et tips, siden jeg jo egentlig ikke har peiling, men du kan jo ta det som en opplysning i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i samme "knipa" som deg; er altså på utkikk etter tørketrommel og aner ikke hva jeg skal se etter. Har fått tips om finn o.l., der gjør man røverkjøp visstnok. :lol: Vi kommer til å bruke trommelen litt oftere enn deg, men har hørt om andre i lignende situasjon som oss som har vært meget fornøyd etter bruktkjøp. Vi tenker å kjøpe en som er 5-10 år gammel, regner med å måtte betale 0-1000 for den, litt avhengig av hvor ny den er. Dette er vel knapt et tips, siden jeg jo egentlig ikke har peiling, men du kan jo ta det som en opplysning i alle fall. :D

Helt iorden, men du - kjøp to, da, så tar jeg den ene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en whirpool tørketrommel i 6th sence serien, kostet litt mer enn de billigste men verd pengene.

Det er en kondenstørketrommel, stopper når tøyet er tørt, å man har mulighet til både å legge slange så vannet renner rett i utslaget, eller i "skuffe" beholderen.

Utrolig fornøyd med den!

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/AWZ8669/whirlpool-torketrommel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en whirpool tørketrommel i 6th sence serien, kostet litt mer enn de billigste men verd pengene.

Det er en kondenstørketrommel, stopper når tøyet er tørt, å man har mulighet til både å legge slange så vannet renner rett i utslaget, eller i "skuffe" beholderen.

Utrolig fornøyd med den!

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/AWZ8669/whirlpool-torketrommel

Takk! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne og er utrolig fornøyd med det. http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/TCDG51BSK/hotpoint-ariston-torketrommel

Dyr, men absolutt verdt det.

Brukes minst 4 ganger i uka (utrolig hvor mye klesvask det blir med unger i huset) og jeg kunne ærlig talt ikke klart meg uten ulltørkeprogrammet.

Den har i tillegg et eget program for å friske opp klærne... dvs, klær som har ligget i skapet lenge og lukter innestengt. 10 min i tørketrommelen og de føles og lukter nyvasket. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal snart kjøpe ny tørketrommel. Da blir det garantert en kondenstrommel og ikke en "vanlig". I fjor vinter så gikk vaskemaskina vår i stykker, og med 900 o/m på den, så måtte vi kjøre tørking i 2-2,5 time for å få klær tørre. Den nye maskina sentrifugerer med 1400 o/m, nå må tørking pågå i 90 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal snart kjøpe ny tørketrommel. Da blir det garantert en kondenstrommel og ikke en "vanlig". I fjor vinter så gikk vaskemaskina vår i stykker, og med 900 o/m på den, så måtte vi kjøre tørking i 2-2,5 time for å få klær tørre. Den nye maskina sentrifugerer med 1400 o/m, nå må tørking pågå i 90 min.

Er tørketrommelen til Litz og uisaksen kondenstromler? (Ja, jeg nevnte Spørrespalten HÆH :lol: )

Edit: fant det ut ved å kikke på annonsene en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...