Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva om noen stjeler hunden?

Poter

Recommended Posts

Er dere redd for at hunden deres skal bli stjålet? Jeg begynner antakelig å bli en "gammel tant" for nå engster jeg meg altså for det :icon_clapping: Det hender titt og ofte at Eine ligger i bilen og det er der jeg ser for meg at noen kan finne på å ta ham. Vi har så teit dør bak (varebil), eller det er vinduet som er teit... jeg skal ikke gå så inn på det, for da gir jeg oppskrift til hvordan hente ham ut (!), men værtfall... eller uansett: hva om noen bare knuser vinduet eller får opp døren på ett eller annet vis og bare tar ham ut? Er det noen som gjør det her til lands? Eller stjeler bilen og kjører avgårde med ham? Også finner vi ham rosamalt etter 3 uker, traumatisert og ødelagt... (ok, den ler jeg også litt av).

Aussiene tenkte jeg ville skremme bort eventuelle tyver, men den snille, søte labradoren tror jeg fint kan følge logrende med hvem som helst...

Vennligst kom med noen beroligende ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Jeg er også redd for at Aïda skal bli stjålet! Derfor tar jeg forhåndsregler: ikke binde henne utenfor butikker

(skal jeg handle får jeg gjøre det uten henne, ikke når vi er på tur), ikke forlate henne i bilen (da kjører jeg heller

2 turer og henter henne :frantics: ), ikke la henne være ute i hagen uten oppsyn osv.

Hvis han "må" være i bilen, har du kanskje mulighet til å sote rutene slik at han ikke syns? Evt legge et pledd over buret

(hvis han har bur i bilen?). Sette bilen et sted hvor du kan følge med?

Kjøpe ny bil? :icon_clapping:

Det tilhører vel sjeldenheten at noen bryter seg inn i en bil for å stjele en hund, jeg kan tenke meg at det må være de tilfellene

hvor man har en høyt premiert hund/tispe av rase som blir solgt dyrt o.l. Har hørt om et tilfelle hvor noen stjal en bil med hund i, de slapp ut hunden og kjørte avgårde med bilen :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt store mareritt, og jeg er vel overkanten av hysterisk når det kommer til at de skal bli stjålet. Nå er det sjeldent man hører om slikt, men likevel så kjenner jeg at det byr meg i mot å parkere utenfor kjøpesentre o.l. med hund i bilen. Jeg har ingen merker på bilene mine som forteller på lang avstand at det er hunder i bilen, og man må helt innpå for å se at det er hunder der.

Jeg har låser på dørene til burene, og de er godt stroppet fast slik at det må synes at du prøver å få med deg hunder som ikke er dine. Det er ikke bare å få opp en dør og så ta ut hele buret eller en hund. I tillegg så rygger jeg alltid inn til en vegg, slik at det er fysisk umulig å få opp døra. :icon_clapping:

Og kan jeg ikke gjøre det, så tar jeg ikke hundene med i bilen. :frantics: Sjansene for at de blir stjålet er nok ganske så små, men jeg er utrolig redd for at det skal skje... Har kjent to stykker som har fått hunden sin stjålet. Begge var på 80 tallet. Ene fant ikke hunden igjen, den andre fant den igjen, men såpass mishandlet at han måtte avlive. Førstnevnte ble bundet utenfor en butikk, den siste stod i en ulåst bil med alle vinduer på gap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han "må" være i bilen, har du kanskje mulighet til å sote rutene slik at han ikke syns? Evt legge et pledd over buret

(hvis han har bur i bilen?). Sette bilen et sted hvor du kan følge med?

Kjøpe ny bil? :frantics:

Han "må" være i bilen flere ganger av praktiske årsaker. Vi har sotet vinduene, så man kan ikke se gjennom vinduene og se at det er en hund der. Har desverre et hundemerke på bilen, så sånn sett avslører det at det er en hundebil. Buret er en vari kennel kasse, så jeg tror ikke man greier å se at det er en hund i den om man nå skulle presse nesen inntill det sotete vinduet.

Det er sjeldent jeg har mulighet til å følge med bilen når han først er i den. F.eks når vi er på kino...

Nei, kan ikke si jeg tenker på det. Blir som å skulle bekymre seg for at husket skal begynne å brenne, innbrudd i heimen, falle og brekke nakken på tur osv osv. Uhell og lignende kan skje, men jeg kan ikke gå og bekymre meg for det i hverdagen :frantics:

Du har et poeng der :frantics:

Jeg har låser på dørene til burene, og de er godt stroppet fast slik at det må synes at du prøver å få med deg hunder som ikke er dine. Det er ikke bare å få opp en dør og så ta ut hele buret eller en hund. I tillegg så rygger jeg alltid inn til en vegg, slik at det er fysisk umulig å få opp døra. :frantics:

Fint å høre at det ikke bare er jeg som bekymrer meg for slikt... hundegalskapen, altså :thumbs:

Hvordan låser du burdørene? Vet ikke helt hvordan jeg kan få låst variekenneldøra... hmm... Han blir å få et stålbur etter hvert og da er det enklere å låse med en hengelås f.eks. Selve buret er godt stroppet fast, så det skal litt til å få det med seg. Men jeg tenker hvorfor ta buret, når man bare kan åpne døren og slippe ut en lykkelig labbis?

Forresten lurt å rygge inntil en vegg! Nå har vi tre dører på vår varebil, så det vil kreve litt logistikk å få til det :frantics:

Eller så får jeg bare kjøpe meg en bodyguard til Eine. En eller annen mastiff :frantics: Noen som har en mannevond å gi bort? :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... Jeg tenker på det av og til, siden jeg en gang i mellom må binde Blondie utenfor butikken. Men jeg handler aldri mye om jeg må binde henne ute. Jeg prøver heller å gå på en spesiell butikk her i byen, for der får jeg lov å binde henne inne ved tippe disken... Og så må jeg binde henne utenfor SFO hver morgen når jeg leverer minsten på skolen. Men da ser jeg henne ut gjennom vinduet hele tiden :icon_clapping:

Har ikke bil, og synes det er greit å smekke to fluer i ett når jeg alikevel er ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tenker ikke noe på det. Hvis noen vil stjele Chanti, værsegod, tror de hadde kommet tilbake med henne ganske kjapt :frantics: hehe. Jeg bor på et sted hvor tyveri ikke er spesiellt vanlig, så det er nok derfor man ikke tenker så mye på dette. Hadde ikke turt å bundet hunden midt i Oslo feks. men så er jeg jo litt ekstra paranoid når jeg er der da :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe trøst, men oversosial-luska mi sitter titt og ofte i bil uten hverken bur eller sotede vinduer (til tider med litt åpent vindu! :icon_clapping: ) - og ingen har stjelt henne. Selv ikke utenfor butikken. Eller flyplassen. Eller universitetet. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på det, vi har jo alarm og sånt på bilen så jeg tror ikke noen skulle ha så lyst. Vi har jo en "vanlig" rase uansett, hvem vil ha en "kjedelig" labbe liksom ... :frantics: :frantics: (de skulle bare visst :frantics: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg er ikke sånn innmari redd for det med de hundene jeg har nå, men jeg likte ikke å gå fra knøttis i bil i oslo.

Skulle gjerne hatt en Blade boende i bilen som vakthund da, for ingen av mine er særlig duganes til det. :icon_clapping: Egen bilpresa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg er ikke sånn innmari redd for det med de hundene jeg har nå, men jeg likte ikke å gå fra knøttis i bil i oslo.

Skulle gjerne hatt en Blade boende i bilen som vakthund da, for ingen av mine er særlig duganes til det. :frantics: Egen bilpresa!

:frantics: Ja, du har jo sett litt av hvordan han er på det området.

Må få deg bil først da :icon_clapping: *ane store inntjeningsmuligheter her - utleie av bilvokter. Tar selvsagt intet ansvar for evt skader på interiør :frantics: *

Jeg har prøvd å tenke tilbake på om jeg var redd for å ha Eddie i bilen alene før vi fikk Blade. Stort sett ikke, iom at hvis han måtte sitte i bilen var vi og handlet og da var det som regel mye folk der pluss at vi var raske.

Var nok forsiktigere når vi brukte en liten toyota corolla på østlandet og i Sverige og skjulte buret oftere der, nå som vi har en mye høyere og mer solid ford excursion med sotede vinduer skal det godt gjøres å vite at det er en liten dvergpinscher inni. Er han løs står han jo i vinduene og glaner da, men tror likevel ikke sjansen er stor for at noen knuser dem for å ta han, ihvertfall ikke her i Ålesund.

Er faktisk reddere for at noen skal ta han fra leiligheten når han er alene hjemme, selv om han varsler febrilsk ved lyder i døra høres det jo at det er en liten hund :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fått hunden enda da men, jeg har gjort meg opp mening om temaet for lengst :icon_clapping:

Jeg ville nok aldri gått fra hunden bundet utenfor butikken. Det tør jeg ikke. Tenker også på "hva hvis noen stjeler den", men også på hva unger og folk kan finne på å gjøre med en hund utenfor en butikk. Jeg var på det lokale mini-kjøpesenteret en gang, alt utendørs (ikke tak) der det er en Meny-butikk. Da sto det to hunder bundet utenfor av samme rase, antageligvis samme eier også for de var bundet samlet. Da "moret" to guttunger i 10-11 års alderen seg med å kaste småstein bort mot hundene, noe som fikk dem til å "tilte". De bjeffet som gale og hoppet av raseri mot ungene. Stakkars hunder!

Hund i bil i parkeringshus på f.eks. kjøpesenter tror jeg sjelden det vil bli for oss - da er det bedre at hunden får være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg bekymrer meg for at det skal brenne, og må alltid dobbeltsjekke at alle komfyrer osv. Jeg bodde med en venninne tidligere som skulle frityrsteke pomfrites, og satt seg inn på rommet sitt imens og sovnet. Når jeg kom hjem var hele leiligheten tettpakket i røyk. Takk gud for at hundene mine ikke er i bur når jeg er borte, så de hadde flyktet inn på rommet mitt hvor det var minimalt med røyk. Er helt hysterisk for brann o.l etter det :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og samboer er også ganske så overhysteriske over dette. Vi binder ALDRI Laika utenfor når vi handler (eller, jeg gjør det når jeg er på landhandelen i Sørkedalen, men der har jeg jeg tilogmed turt å binde hestene mine...). Hvis vi tar med Laika når vi handler sitter jeg alltid ute med henne, hvis jeg må innom narvesen for å kjøpe bilett til henen før vi drar i parken parkerer jeg henne rett uten for døra og snur meg annenvhvert sekund og står å tripper i kassa.. De som jobber der har funnet ut at det er hunden ejg ser etter og forteller meg at hun enda sitter der om jeg må taste inn pinkoden til kortet osv :):D

Jeg bor jo på Mortensrud og stoler ikke helt på nabolaget mitt når det gjelder tyveri av div... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg bekymrer meg for at det skal brenne, og må alltid dobbeltsjekke at alle komfyrer osv. Jeg bodde med en venninne tidligere som skulle frityrsteke pomfrites, og satt seg inn på rommet sitt imens og sovnet. Når jeg kom hjem var hele leiligheten tettpakket i røyk. Takk gud for at hundene mine ikke er i bur når jeg er borte, så de hadde flyktet inn på rommet mitt hvor det var minimalt med røyk. Er helt hysterisk for brann o.l etter det :)

Huff, så ekkel opplevelse! Så en gang på nettet at det finnes dørskilt man kan henge opp som er beregnet på brannfolkene. Der skriver man opp hvor mange dyr man har og ber dem om å redde dem også. Kanskje noe å ha?

Nei, det bekymrer meg ikke. Den idioten som går inn til Dina når hun sitter og passer på bilen sin, er enten så dum eller så modig at han fortjener å få henne med seg *flir*

Haha, det tenkte jeg også da vi hadde aussiene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bekymrer meg litt, men vet ikke hvor reelt jeg bør bekymre meg, hvem tar med seg en stor hannhund liksom? Tror ikke han hadde blitt med noen fremmede heller faktisk.

Binder ham en sjelden gang utenfor butikken, men da binder jeg så nære inngang og vinduer som jeg kan (men så klart slik at han ikke kommer bort til folk), også stresser jeg skikkelig inne i butikken. Bilen pleier vi nesten aldri å låse, men låser den alltid når Casper skal sitte der, vet ikke hvor redd jeg er for tyveri, mer om noen på pur **** skulle åpne døren og slippe ham ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ekkel opplevelse! Så en gang på nettet at det finnes dørskilt man kan henge opp som er beregnet på brannfolkene. Der skriver man opp hvor mange dyr man har og ber dem om å redde dem også. Kanskje noe å ha?

Jeg har sånn, men det hadde ikke hjulpet dersom hundene hadde blitt røykforgiftet :) Skikkelig skummelt opplevelse.

Ellers tror jeg mine hunder gladelig hadde blitt med hvem som helst som hadde prøvd å stjele de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn, men det hadde ikke hjulpet dersom hundene hadde blitt røykforgiftet :) Skikkelig skummelt opplevelse.

Ellers tror jeg mine hunder gladelig hadde blitt med hvem som helst som hadde prøvd å stjele de :lol:

Nei, du har et poeng der :D Ofte (hele tiden?) skulle man bare kunne hatt med seg hundene overalt og aldri behøvd å la dem være alene.

Mannen forklarte meg forresten med det rare bilvinduet og det er ikke så lettåpnelig som jeg trodde, så nå er jeg litt mer beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt fra meg min BC ved lokalbutikken hvorav en jente prøvde å ta henne med seg :lol::):D :D :D

Hun syntes den så så ENSOM ut!!!!! Etter det har jeg aldri bindt hunden min uten oppsyn av en eller annen.

Angående bil så har jeg ikke noe problem siden de må fysisk dirke opp bilen (moderne bil med sentrallås) og da går alarmen, så må de åpne bak og åpne burene. Noen vil jeg anta se de før det skjer? kanskje.. kan jo håpe. Dog jeg er bekymret for alarmen kan stresse hundene.

Når jeg parkerer åpner jeg vinduene såpass at ingen kan få armen inn, og i skyggen. får jeg ikke satt bilen slik så blir en igjen og venter med bakluka åpen og sittende der og vente.

Jeg er nok litt paranoid, men når en allerede har prøvd å ta med min bc som ikke er spesielt pen og ikke spesielt glad i andre mennesker så bare tenk med corgien da, alle må stoppe og kose, prate etc med henne. Hun er iallefall en hund jeg ikke kan sette igjen noe som helst sted.

Angående hjemme så er jeg faktisk bekymret om natten jeg, om tyver kommer inn terrassen/hovedinngangen vil de møte på en særdeles hissig BC, om de kommer inn vaskedøra så vil Amiga gå berserk når de nærmer seg(hun høres jo ut som en dobberman med groveste målet) så håper jeg at det vil få en tyv til å snu, ev om han kommer inn vet jeg ikke hvordan hun vil reagere altså, hun hadde sikkert blitt med med mindre innbrudstyven var aggressiv.

Har også plassert hundene slik at om en trailer skal buldre inn i huset (bor ved en styg bakke og sving som lett busser ol sklir inn mot huset /hekken) så vil de kunne rømme vekk fra stedet :D

Nei,paranoid vil jeg nok alltid være ovenfor babyene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...