Gå til innhold
Hundesonen.no

Bsbk-utstillingen


eple

Recommended Posts

Hvordan gikk det med dere på utstilling i går og i dag?

Vi fikk flat rød i dag med kommentar på at hunden trengte litt mer masse mellom ribbein og hofter (magen), og at den trengte med utstillingstrening. Vi fikk ikke til trav i dag, det ble hopping og bjeffing.. I går på collieutstillingen fikk vi rød og hp, med kommentar på at hun er uferdig i kroppen bla. Veldig fornøyd med gårsdagen, hun hadde fint fokus og fin trav. Ingen hopping eller bjeffing! :D

Søster queen slo oss i ringen både i går og i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare helt :P :P :P :P :P:D

Skulle egentlig tro jeg ble både BIR og BIS :D

Min lille frøken på 11mnd fikk 1kvalitet. 1.plass i klassen og jaggu fikk hun CK :(

Ikke nok med det men så fikk vi 2. beste tispe :P

17påmeldte japanere, 13 av de var tisper, og MIN lille vakring fikk 2.plass i tispe klassen :P

Hun som vant var ikke champion, så dersverre ble ikke certet vårt, men det gjør ingenting, hehe, jeg er bare så utrolig lykkelig over resultatene til min lille junior :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra. Hermes var eneste hannvalp i 4-6 mnd.-klassen, men tapte mot den eneste hannvalpeni 7-9 mnd.-klassen. Vi har aldri vært med på noe slikt før, hadde ingen forventinger (hadde ikke øvet på forhånd), og syns det var en kjekk opplevelse.

Fikk følgende kritikk:

Stor 4,5 mnd valp

Vackert uttr. Bra hovud. Kurr. ører. Vack. hals. Bra brystdjup. M. bra ben og tasser. Noget ustabil i sin has. B underlinje. Kurr. pels og farge. Rør seg typisk. Bra temp.

Hermes blir nok ikke utstillingshund, men vi tenker litt på å melde oss på utstillingen i Letohallen i julen. Fruen her er fra Toten, og vi skal feire julen der borte i år, så da kunne det jo passet godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte bare i dag ettersom at jeg glemte å melde meg på miniatyrhund utstillingen i går :P Dommeren i dag var kjempe streng. Han gav ut en masse blått hele dagen, og til og med gult :P Jeg så for meg at dette ble første gangen vi fikk blå, men neida. Hun vant klassen sin med CK, ble 3.BTK med Cert :D Meget fornøyd :D Jeg er veldig enig med dommeren sin kommentar på hvorfor hun ble plassert der hun ble plassert :( Vi fikk vell også verdens herligste kommentar man kan få noen gang, nemlig at hun var den sunneste hunden av dem alle! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida fikk CERT! :P:D 11 mnd og en halv mnd gammel! :P :P :P BIM ble hun og! :D

Gratulerer så mye :( Gratulerer også til andre fornøyde.

Vi stilte ikke ut pga manglende pels, men stilte i lydighet i går. Ble nr tre i klasse 2 med 143 poeng og 2. premiering (med to nuller, er veldig, veldig fornøyd). Og fikk 9,5 i helhet. Trengte ikke bekymre meg for om jenta ville fungere i hall, nei :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si meg fornøyd med gårsdagens resultat. Dommeren liker nemlig at stabijene er små og nette og ikke store og kraftige som Amigo... broren hans fikk gult nettopp pga størrelsen for et par år siden, og Amigo er like høy men mer proporsjonal enn han.

Så jeg var mentalt forberedt på både blått og gult jeg. Men - gutten fikk flat rød med bra kritkk så da må man bare være glad :icon_clapping: (sjølv om matmor kauka det til med løping og plukking på kroppsdeler *host*)

Det var 3 hanner, 1 veterantispe (mammaen til Amigo) og 1 valp med. Av hannene ble det delt ut 1 HP, 1 blå og Amigo sin røde.

Valpen ble BIR og BIG 2 valp, mens veterantispa ble BIR, BIG 3 og BIS 4 veteran.

Det var kun stabijhoun med fra gruppe 7 og gruppe 6 og 7 var slått sammen i gruppefinalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stolt si at mitt oppdrett har fått sitt første Cert :frantics:

Roma's vakre datter Nizhoni's First Born Barbie ble i dag 2BTK med Cert :icon_clapping:

Roma selv ble for tykk for dagens dommer, og den er grei. Så det ble med en flat rød :frantics:

Igår på spesialen til NBFK avd Hordaland ble Roma-moren BIM :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stolt si at mitt oppdrett har fått sitt første Cert :frantics:

Roma's vakre datter Nizhoni's First Born Barbie ble i dag 2BTK med Cert :frantics:

Roma selv ble for tykk for dagens dommer, og den er grei. Så det ble med en flat rød :frantics:

Igår på spesialen til NBFK avd Hordaland ble Roma-moren BIM :frantics:

Gratulerer så mye :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...