Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeanettes oppussings prosjekt


Guest Jonna

Recommended Posts

Som noen av dere muligens har fått med dere så har jeg kjøpt meg ett rekkehus som er ett oppussings objekt.

På onsdag overtar jeg nøkkelen og på fredag begynner jeg på badet. Badet er det viktigste og soverommet kommer nok til å følge på ganske kjapt. Resten kan jo gjøres litt sånn etterhvert.

Dere får leve med dårlige mobil bilder fram til jeg får nøkkelen.

IMG_0414.jpg

Flisene jeg har bestemt meg for er:

IMG_0437.jpg

IMG_0448.jpg

Også blir det slik vask og dusj hjørne:

bilde.jpg

IMG_0438.jpg

Etter badet og soverommet er ferdig er planen at jeg begynner på første etagen. Her har jeg veldig lyst til å flytte litt på noen vegger for å lage en mer åpen løsning. Men vi får se hvor langt pengen strekker til i første omgang. Bildene er hentet fra en annonse, denne leilligheten er begynnt på med den game løsningen:

1265016360000_3031749351_3026984298x1000r.jpg

Jeg vil ha det mer slik:

1265017021000_3304377586_3026985298x1000r.jpg

Men får vel ser når jeg blir dritt lei og hvor langt jeg kommer :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Jeg har pusset opp et par bad med god hjelp fra far. Et tips fra meg ang dusj er slike dusjdører:

1a4dd469979bb61f1c47c177adaf9cbc.JPG

De er geniale på små bad, siden de kan slås inn mot veggen når dusjen ikke er i bruk.

Takk :icon_confused:

Jeg har tittet på de også, men bare lurer på om det renner mye vann under "overalt" der? Det er vel grunnen til at jeg har tenkt mer mot det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slike dusjdører der vi bodde sist og det fløt ikke mye vann ut og frem. Sluken var litt nedsenket og selv når gummien under dørene falt av, ble det ubetydelig med vann foran. Likte de dørene veldig godt.

Synes forresten badromsflisene du har bestemt deg for er nydelige! Spa-bad :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm må nesten vurdere det igjen om flere anbefaler det. Jeg hadde bare en forestilling inne i hode mitt at det var teit. også ønsker jeg en åpning som gjør at jeg kan dytte hundene inn og dusje de, uten at jeg står inni dusjen. Erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm må nesten vurdere det igjen om flere anbefaler det. Jeg hadde bare en forestilling inne i hode mitt at det var teit. også ønsker jeg en åpning som gjør at jeg kan dytte hundene inn og dusje de, uten at jeg står inni dusjen. Erfaring med det?

Jeg vet ikke helt, men vil tro at jo større dusj man har jo enklere blir det å sitte utenfor dusjen uten å bli våt når man dusjer hunder. Det er nok også en fordel om gulvet i dusjen er litt nedfelt, eller om dusjen står et stykke over gulvet, slik at man kommer på litt forskjellige nivåer..

Jeg har en dusj som står litt over gulvet men som ikke er nedfelt i gulvet, og jeg har gitt opp å dusje My uten å bli våt. Jeg kler av meg og dusjer henne først og meg selv etterpå (for å få vekk hundeshampooen før det begynner å klø) :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men vil tro at jo større dusj man har jo enklere blir det å sitte utenfor dusjen uten å bli våt når man dusjer hunder. Det er nok også en fordel om gulvet i dusjen er litt nedfelt, eller om dusjen står et stykke over gulvet, slik at man kommer på litt forskjellige nivåer..

Jeg har en dusj som står litt over gulvet men som ikke er nedfelt i gulvet, og jeg har gitt opp å dusje My uten å bli våt. Jeg kler av meg og dusjer henne først og meg selv etterpå (for å få vekk hundeshampooen før det begynner å klø) :D:D

Er ikke så nøye om jeg blir våt egentlig, bare jeg slipper dytte meg inn i 1 kvm med bikkjen for å få til å dusje.

Men jeg tror muligens rette vegger er enklere å felle ut enn runde?

Får høre med mureren når han dukker opp, han har nok bedre peiling på praktiske løsninger enn meg. De har somoftest sett noen bad :P

Men dusjveggen kommer uansett ikke opp med en gang for flisene skal vel feste seg litt før man borrer, så jeg har "god" tid på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med disse dusjdørene så åpnet jeg bare den ene døren på vidt gap og den andre halvt (gikk ikke an å åpne den helt pga trangt rom), puttet hunden inn og dusjet i vei. Hvis jeg lukket igjen begge dørene kunne jeg nok hatt dusjen på og hunden hadde dusjet alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Det blir mye arbeid og tenners gnissel framover :D Når kan/må du flytte inn?

Og ang de dusjdørene, så er de geniale. Jeg ville også valgt å la hele badgulvet helle bittelitt mot sluket, for da kan du bare rydde ut ting som ikke bør bli vått, spraye alle skitne flater med litt salmiakkvann og bruke dusjslangen til å spyle alt. Bruk nal på vegg og flater, samt på gulvet til slutt, mot sluket, og voila er alle hundehår og det typiske "badstøvet" samlet i sluket. Plukk opp og kast i do. Gnukk speilet med en klatt barberskum, og det vil ikke dugge når du dusjer. Tørk over dusjvegger med en mikrofiberklut, og det blir skinnende blankt. Har du bløtt vann, bruk litt edikk på innsia av dusjen istedenfor salmiakk. Ferdig på en-to-tre, dvs ca en halvtime, og hele badet er skinnende rent uten skrubbing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. så nydelig bad du kommer å få *mumle om at man kan komme seg til jeanette på 45 minutter og at det er noe som helst unaturlig i at folk på uanmeldt besøk plutselig stikker opp og tar seg en dus,j er bare en holdning som man burde slutte med..*

Men forøvrig slår jeg meg sammen med resten her - "rund-dusjen" er fantastisk (var på avdelingssamling tidligere i uka på et hotell hvor det var slike dusjer - fantastisk praktiske!). Og rengjøringsmessig tror jeg de er overlegne de firkantede for det er ikke så mye kroker og kriker (og er det noe man kan bli sprø av så er det å vaske sånne dusj-greier.. man sitter der med tannbørsten, pinsetten og jiffen og fråder og pirker..)

Nå synes jeg faktisk den gule trappen var veldig søt og glad og koselig (jeg elsker koselig) må jeg innrømme, men slik du ønsker å få det var jo veldig stilig og lyst. Og lyst er viktig i mørke Norge!

(Og vi kan gjerne ha Strider litt hvis du ønsker å konse litt på ny bolig til helgen..)

edit: var noen skriveleifer som hadde stokket om litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bedre plass i en dusj med buede dører da, og de felles jo ut og inn på samme måten. I min forrige leilighet var badet på ca 5 kvm, så der måtte plassen utnyttes best mulig.

Ok, jeg får gå å prøve dusje litt på Mega Flis. De har alt sett meg gjøre mye rart der, feks surre rundt og rundt utstillingene i 1 time :D

Badet mitt er faktisk enda mindre enn 5 kvm. Jeg har ikke målt så det er vel rundt 3-4 kvm.

Lykke til! Det blir mye arbeid og tenners gnissel framover :( Når kan/må du flytte inn?

Jeg har akkurat 1 mnd, 1 november må jeg være ute fra der jeg bor nå. Helst før. Så om bare badet og soverommet er ferdig så begynner jeg flytte inn, jeg har ett rom å stappe alt inn på siden det er 3 soverom der.

Og ang de dusjdørene, så er de geniale. Jeg ville også valgt å la hele badgulvet helle bittelitt mot sluket, for da kan du bare rydde ut ting som ikke bør bli vått, spraye alle skitne flater med litt salmiakkvann og bruke dusjslangen til å spyle alt. Bruk nal på vegg og flater, samt på gulvet til slutt, mot sluket, og voila er alle hundehår og det typiske "badstøvet" samlet i sluket. Plukk opp og kast i do. Gnukk speilet med en klatt barberskum, og det vil ikke dugge når du dusjer. Tørk over dusjvegger med en mikrofiberklut, og det blir skinnende blankt. Har du bløtt vann, bruk litt edikk på innsia av dusjen istedenfor salmiakk. Ferdig på en-to-tre, dvs ca en halvtime, og hele badet er skinnende rent uten skrubbing :P

Ja det skal bli helling på gulvet der.

Wow.. så nydelig bad du kommer å få *mumle om at man kan komme seg til jeanette på 45 minutter og at det er noe som helst unaturlig i at folk på uanmeldt besøk plutselig stikker opp og tar seg en dus,j er bare en holdning som man burde slutte med..*

*ler* Du får sikkert komme å dusje.

Nå synes jeg faktisk den gule trappen var veldig søt og glad og koselig (jeg elsker koselig) må jeg innrømme, men slik du ønsker å få det var jo veldig stilig og lyst. Og lyst er viktig i mørke Norge!

Jeg skal nok IKKE ha det så hvitt som på bildet der!! Jeg missliker hvitt sterkt når det er dominerende. Så det blir nok mer farger, jordfarger med innslag av noe morsomt. (tror jeg, spørs hvor lenge jeg klarer holde meg engasjert :D )

(Og vi kan gjerne ha Strider litt hvis du ønsker å konse litt på ny bolig til helgen..)

Om du vil ha gutten din, så får du han selvsagt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha gutten din, så får du han selvsagt. :P

:D Nja.. siden du skal ha han i 2måneder til så skal du ha råderett over når ting passer for deg altså. Jeg skal ikke styrte rundt og si "Nå passer det meg å han Jeanette" og "Nei, nå må du få han tilbake" i ett sett - blir fort hassle av sånt og det skal vi ikke ha noe av! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tittet på de også, men bare lurer på om det renner mye vann under "overalt" der? Det er vel grunnen til at jeg har tenkt mer mot det andre.

Det kommer helt ann på fallet på gulvet. Hvis det er fall videre utenfor dusjen (trenger ikke være mye) så holder det ikke tett. Utrolig irriterendes når det renner vann ut...

Det vi pleier å gjøre er å sparkle opp resten av gulvet litt høyere enn inni dusjen, da holder vannet seg der det skal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! :icon_clapping: Oppussing er kjempegøy, og det er så deilig når man kan velge og vrake i farger og fliser, og se at ting blir som man hadde drømt om!

Sånn dusjløsning som de andre anbefaler skal vi også ha; det er genialt. Jeg har prøvd sånn, og vet om flere som har det, og det er minimalt med vann på utsiden altså. :frantics: Mulig det er verre mtp å dusje bikkjer, men jeg er jo den typen som dusjer sammen med hundene, og da blir jo ikke problemet det samme som hvis man er nødt å ha døren/dusjforhenget åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus! :icon_clapping:

Vi har også sånne dusjdører som slås sammen og de fungerer veldig fint når jeg skal bade Sølve eller mellomstore besøkshunder. Jeg bader ikke med hunden, men sitter på knea utenfor dusjdørene og jeg blir ikke våt. Til en stor hund blir det litt knapt med plass. Tidligere hadde vi klassisk dusjkabinett og det var mye mer kronglete. Når det er sagt savner jeg likevel et hundebadekar, men det er pga vonde kne - dusjdørene fungerer utmerket til sitt bruk og de gir en stor dusj når de er oppslått og stort bad når de er slått inn mot veggen. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...