Gå til innhold
Hundesonen.no

Onepiece/kosedress i barnehage


SiriEveline

  

49 stemmer

  1. 1. Burde det eksistere et forbud eller ikke?

    • Forbud
      19
    • Ikke forbud
      30


Recommended Posts

Man quoter det nye innlegget, kopierer quoten, går tilbake til sitt opprinnelige innlegg. Velger "redigere" der og limer inn den nye quoten nederst, deretter skriver man sitt svar (og haker av for "vis redigering") :hmm:

Det er sååå vanskelig ja :D:lol: Da skal jeg gjøre det fremover :) Og beklager at dobbel og trippelpostingen :D Tilgir du meg!?

At jeg egentlig ikke tenkte på det :D

Jeg leser dette slik at det er mye mobbing i barnehage :D Leste feil, kanskje... :icon_confused:

Neida ikke i barnehage, i barneskole derimot :S Eller jo det er jo mobbing, men enda ikke hva angår merkeklær og sånn.

Men jeg utviklet det til at jeg faktisk syntes uniform er bra på mange måter, også for voksne ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Om man ønsker å gå rundt å se ut som en kryssning av en Teletubbies og en gigantbaby, så er det jo opp til hver enkelt. Kjørte forbi en i brun en forrige helg, og det så seriøst ut som et mislykket forsøk på å likne en gigantteddybjørn. :icon_confused:

Men det er jo greit å kle seg som folk synes jeg da. Og gå foran med en greit forbilde. Man sagger ikke buksa langt under baken, du stiller ikke opp i klær som er mindre enn prislappen. Synes burka og niqab ikke har noe der å gjøre, men hijab har jeg ingenting i mot et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liiiiite OT men bara måste fråga TS; vilken färg har du på din onepiece? :icon_confused:

Grå og blå stripet, samt en lilla i pusestoff :D

hehe jeg har en blå en :) skikkelig digg plagg når man skal kjøre 10 timer i bil osv :hmm:

Det har du helt rett i, eller når du skal hente foreldre på kveldstid :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at uniform hadde vært bra. Og hurra om legen min hadde hatt på seg onepice! :D

Jeg trur jeg hadde fått sjokk da, og byttet lege om hu dukka opp i det. Hu er rar nok fra før liksom. :lol:

Og sikkert skikkelig digg når man må på do underveis... :icon_confused::)

Ha ha. I skogen når det er vått! Eller på en offentlig dass med ikke verdens mest hygeniske gulv. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forbud er drastisk uansett hva det er snakk om, så jeg føler ikke det finnes noe godt svaralternativ for meg. For jeg mener at onepiece ser forferdelig ut uansett hvem som går med det - til og med barn ser teite ut i det! :lol: At folk har lyst å gå rundt å se ut som små teletubbier forstår jeg bare ikke. Når det er sagt, så kan folk ha på seg hva poker de vil for min del, så lenge de gjør det i "det private". Jeg kunne sikkert gått med onepiece hjemme, men jeg hadde skiftet hvis jeg skulle lufte bikkja ja. Det samme gjelder joggebukse; det ser utrolig slaskete ut, og selv om det er det plagget jeg går mest med hjemme, så skifter jeg når jeg skal på luftetur, i butikken, osv. De eneste gangene jeg går med joggebukse ute, er når jeg lufter hund sent på kvelden (etter midnatt liksom), og sjansen for å møte på folk er minimal. :hmm: Både onepiece og joggebukse gir inntrykk av at du føler deg som en unge eller ung tenåring, og hvis du føler deg sånn oppfører du deg sikkert sånn også. Jeg får mindre tanker om folk som går kledd slik, det innrømmer jeg glatt. Men igjen; hva man går med hjemme driter jeg i, og jeg går sånn selv også. For meg handler det om hvilket inntrykk man ønsker å gi omverdenen av seg selv.

Jobber man i barnehage og blir fort skitten må det da forresten være mye mer upraktisk med onepiece enn med dongeri? Får man en flekk på seg er jo plutselig hele "antrekket" skittent, ikke bare buksa eller genseren? Og når man er ute har man vel på seg ytterbukser, a la turbukser, kjeledress (om vinteren) o.l.? :icon_confused: Jeg har jobbet i barnehage selv, men må innrømme jeg følte meg sjelden veldig skitten sånn sett. Og jeg gikk i helt normale klær liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, forbud er å ta hardt i, men er som andre har sagt, man skal være et forbilde for barna, og synes ikke voksne i kosedress ser ut som gode forbilder, ser jo ut som de prøver å ligne på bleiebarna de passer.

Nå ruller vi ikke rundt og tuller så mye med barna i barnehagen, eller vi tuller jo såklart, men barna skal leke selv, og de voksne være gode forbilder på andre måter (gjøre ting). Men nå er det forskjell på steinerbarnehager og offentlige, og selvsagt også på småbarnsavdelinger og for de større barna.

Jeg føler iallefall ikke noe behov for å ha kosedress på jobb (eller andre steder i livet mitt), hadde følt meg som en tulling. Men det er meg :icon_confused: Jeg går heller aldri ute blant folk i joggebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok we got it, det er flere av dere som ikke kan fordra antrekket, og overraskende mange som heller ikke liker joggebukser. Nå bor ikke jeg på et kjempefolksomt sted, men ærlig talt, jeg "pynter" meg ikke for å gå på tur med hunden min. Og ja, jeg kaller det å pynte seg når man tar av noe slaskete, og putter på noe penere.

Jeg har aldri hatt noe behov for å gå rundt verken pent kledd eller meg sminke til enhver tid. Sorry at jeg faktisk stoler nok på meg selv til at jeg syntes det er nok å kle seg "pent", når man skal ting, som f.eks. dra å shoppe, altså generelt vise seg litt mer en bare for noen få på butikken (kl. 10-11 om kvelden) eller på kveldstur/morgentur.

Og for å si det sånn, ingen på et forum kan få meg til å forandre mening. Jeg tør å være litt annerledes, og har ikke noe imot å drite meg litt ut. Folk syntes jo bare det er morsomt om de ser meg på butikken i OnePiece, kanskje merker de det ikke engang.

Meeeeen, jeg har ikke for vane å sprade rundt sånn. Som sagt, så brukes den hjemme, og kun en gang iblant utendørs.

hohoho, ja...hvis jeg noensinne skulle fått meg one piece, måtte det blitt en med glidelås i skrittet!

Er det ikke glidelås i skrittet på alle? Eller tenker du hele veien rundt til rumpa?

Men jeg skjønner jo klart hvorfor dette forbudet er kommet, da det er så mange som misliker OnePiecen sååå sterkt så er det nok endel av dem på jobben også.. uff jeg må vel snart slutte for det er også endel som ikke liker tatoveringer.. og fortsetter det slik, så blir det nok forbud mot det også.

Fritt land? Neida!

Ang. å være forbilde for barna, er det ikke viktigere at jeg oppfører meg ordentlig og gjør det samme som jeg forventer av barna (f.eks. står stille når jeg drikker av vannflasken, ikke vandrer rundt) enn at jeg har på en OnePiece en-to ganger i måneden. Gjør det meg til en dårligere ansatt som er like flink som meg, men som ikke går med OnePiece offentlig i det hele tatt?

For det er faktisk slik jeg føler det utifra noen av innleggene her, lenger opp står det faktisk at jeg hadde blitt sett på som uprofesjonell :icon_confused:

Hvorfor må OnePiecen bety at man ønsker å oppføre seg som en baby? Hvorfor kan det ikke bare være et komfortabelt plagg, (som kanskje ikke ser ut i måneskinn, men det gjør ikke kondomdresser heller,) noen mennesker faktisk tør å bruke ved visse anledninger iblant, uten at det trenger å bety noe? Kan det ikke bare være fordi det er behagelig og man ikke gadd å skifte, samtidig som man tør å vise seg offentlig uten å pynte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke onepiece til barn også nå? Mener jeg har sett flere barn med det jeg. Blir jo litt som alt annet da, barnehagetanter er forbilder etcetc.

Jeg synes du kan ha den på deg et par ganger i måneden, altså, jeg er for mer bekledning enn om du skulle gått i rumpelave jeans og vist g-strengen din til hele barnehaven, for det er vistnok godttatt har jeg sett når jeg har hentet mitt tantebarn, hadde vært mer glad om dama var i onepiece :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke onepiece til barn også nå? Mener jeg har sett flere barn med det jeg. Blir jo litt som alt annet da, barnehagetanter er forbilder etcetc.

Jeg synes du kan ha den på deg et par ganger i måneden, altså, jeg er for mer bekledning enn om du skulle gått i rumpelave jeans og vist g-strengen din til hele barnehaven, for det er vistnok godttatt har jeg sett når jeg har hentet mitt tantebarn, hadde vært mer glad om dama var i onepiece :hmm:

Det er sant, men jeg bruker heldigvis ikke rumpelave jeans, som sagt derfor jeg spurte om det fantes gode pene bukser som sitter bra, jeg skulle gjerne hatt sånne høye jeg :icon_confused:

Men nå får jeg da ikke bruke onepiecen, og må ta den hjem på mandag, og bytte til noe annet skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig å se at folk så lett og villig innrømmer at de dømmer folks seriøsitet (hva nå det er) etter KLÆRNE til andre, jeg. Joda, jeg er absolutt ikke så naiv at jeg ikke trodde det forekom, men derifra til å se at folk synes det er SÅ greit å diskriminere folk på grunnlag av noe så dumt hadde jeg ikke ventet.

Kanskje ikke så merkelig å trekke parallellen til resten av samfunnet, da - som så villig vekk ønsker å forby alt som ikke passer inn i sin egen norm for hva som er "pent". Håper virkelig ikke at politikerne i dette landet med sine millionlønninger og gaver fra ennå rikere folk skal noensinne få lov til å diktere hva vi skal ha på oss.

Susanne

(unntak: beskyttelsesklær/utstyr og uniformer, selvsagt. Dette har helt andre årsaker til å måtte lovbestemmes enn f.eks. barnehageansatte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig å se at folk så lett og villig innrømmer at de dømmer folks seriøsitet (hva nå det er) etter KLÆRNE til andre, jeg. Joda, jeg er absolutt ikke så naiv at jeg ikke trodde det forekom, men derifra til å se at folk synes det er SÅ greit å diskriminere folk på grunnlag av noe så dumt hadde jeg ikke ventet.

Kanskje ikke så merkelig å trekke parallellen til resten av samfunnet, da - som så villig vekk ønsker å forby alt som ikke passer inn i sin egen norm for hva som er "pent". Håper virkelig ikke at politikerne i dette landet med sine millionlønninger og gaver fra ennå rikere folk skal noensinne få lov til å diktere hva vi skal ha på oss.

Susanne

(unntak: beskyttelsesklær/utstyr og uniformer, selvsagt. Dette har helt andre årsaker til å måtte lovbestemmes enn f.eks. barnehageansatte)

Da reagerer du likt som meg.. jeg skal ikke si at jeg ikke kan få en mening om folk etter førsteinntrykket. Og jeg har sikkert fått negative inntrykk av diverese her på sonen i diverse situasjoner (dog ikke pga klær).

Dessverre vet jeg så altfor godt at alt kan forandre seg i det jeg møter mennesket :icon_confused: Det har skjedd meg før!

Men hvis jeg ser en person i OnePiece, spasere bortover gata etterpå, da tenker jeg rett og slett, så digg det må være. Fordi jeg vet hvorfor jeg selv har på dette "stygge" plagget, og da vil jeg tro at denne personen tenker noe ala det. Ikke akkurat, se på meg, jeg er driiiitdigg i denne!

Helt enig Susanne, jeg ønsker ikke å bli diktert hva jeg skal ha på meg. Jeg har lyst på en rosa kondomdress til hobbyhundekjøringen min, rett og slett fordi det ser komisk ut. Fra før syntes jeg ikke en kondomdress er så sjarmerende, så da drar jeg den likegodt enda lenger :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage selv, og vet alt om hvor viktig det er å ha komfortable klær. Jobber på småbarnesavdeling og sitter på gulvet det meste av dagen. Jeg har blitt helt avhengig av haremsbukser.. Ikke verdens stiligste, men et must når man skal kravle rundt på gulvet... Ingen tilhenger av onepice, men å nekte det?? Nei det blir å gå litt for langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage selv, og vet alt om hvor viktig det er å ha komfortable klær. Jobber på småbarnesavdeling og sitter på gulvet det meste av dagen. Jeg har blitt helt avhengig av haremsbukser.. Ikke verdens stiligste, men et must når man skal kravle rundt på gulvet... Ingen tilhenger av onepice, men å nekte det?? Nei det blir å gå litt for langt...

Det blir jo som å nekte haremsbukser det, hvordan hadde du reagert da? Vel blir ikke helt det samme, da det faktisk finnes folk som syntes haremsbukser ser bra ut, ikke mange som syntes onepiece ser bra ut.

Men det med forbudet er vel bestemt, og lite å gjøre med, annet enn å spørre hva grunnlaget virkelig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...